Σε νέο… Ελντοράντο εξελίσσεται η ελληνική αγορά του λιανεμπορίου τροφίμων

για μεγάλους πολυεθνικούς ομίλους – κυρίως ευρωπαϊκής ιθαγένειας. Ο καθόλου

ευκαταφρόνητος τζίρος της (υπολογίζεται σε 1,7 δισ. ευρώ ετησίως) έχει ανοίξει

την όρεξη σε μεγάλες αλυσίδες, οι οποίες θέλουν και αυτές να δοκιμάσουν την

τύχη τους στην Ελλάδα παρά τον συνωστισμό… Οι φήμες από τον χώρο των σούπερ

μάρκετ αναφέρουν ότι ακόμη τουλάχιστον τρία – τέσσερα πασίγνωστα «ονόματα» του

διεθνούς λιανεμπορίου σκέπτονται σοβαρά την είσοδό τους στην ελληνική αγορά:

οι γερμανικές Aldi και Rewe, η αμερικανική Wall Mart και η βρετανική Tesco.

Κάτι, βέβαια, που προκαλεί σοβαρούς… πονοκεφάλους στους υπάρχοντες παίκτες.


Μετά τη λειτουργική ενοποίηση των εταιρειών που θα αποτελέσουν την BrandCo

(Δέλτα Συμμετοχών), θα αρχίσουν να συγκεκριμενοποιούνται και να λαμβάνουν

«σάρκα και οστά» τα επεκτατικά σχέδια που κατ’ ανάγκην έχει ο μεγαλύτερος

όμιλος τροφίμων της χώρας. Πρόκειται για σχέδια που θα περιλαμβάνουν και

εξαγορές ομοειδών εταιρειών, ελληνικών και ξένων, αλλά και παραγωγική παρουσία

στον τομέα των γαλακτοκομικών στο εξωτερικό. Στην παγκοσμιοποιημένη αγορά,

όταν είσαι μεγάλος είσαι υποχρεωμένος να γίνεσαι μεγαλύτερος. Αλλιώς, δεν

επιβιώνεις.


Νωρίς νωρίς άρχισαν φέτος οι προσφορές για τις πασχαλινές αποδράσεις. Ήδη

αεροπορικές εταιρείες, ταξιδιωτικά γραφεία και ξενοδοχεία διαφημίζουν

«εκπτώσεις» έως 50% και «πακέτα» με μειωμένο κόστος. Και ακόμα βρισκόμαστε

στην αρχή. Όσο πλησιάζουμε προς τις 23 Απριλίου τόσο θα μεγαλώνει ο

ανταγωνισμός.


Έρχονται αλλαγές στα σούπερ μάρκετ, καθώς οι μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου

δέχονται ισχυρές πιέσεις από την είσοδο των discount. Πληροφορίες θέλουν

εισηγμένη να προχωρεί στο κλείσιμο καταστημάτων της, ενώ άλλη αλυσίδα του

κλάδου για να μπορέσει να επιτύχει καλύτερες τιμές από τους προμηθευτές της

προχωρεί στη δημιουργία ένωσης αγορών με μικρότερες επιχειρήσεις.