Χιλιάδες θέσεις εργασίας αναμένεται να χαθούν στην British Airways, όπως

προκύπτει από το σχέδιο αναδιάρθρωσης που παρουσίασε η εταιρεία, στο οποίο

περιλαμβάνονται περικοπές στο λειτουργικό κόστος, ύψους 650 εκατ. ευρώ.

Ο στόχος

Το σχέδιο αυτό εκπονήθηκε από τον διευθύνοντα σύμβουλο του βρετανικού εθνικού

αερομεταφορέα, Willie Walsh, ο οποίος επιδιώκει να αυξήσει το περιθώριο

κέρδους της εταιρείας στο 10%, μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Όπως ανακοίνωσε

πρόσφατα ο κ. Walsh, η εταιρεία επιδιώκει να εμφανίσει ανάπτυξη για πρώτη φορά

μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις τις 11ης Σεπτεμβρίου του 2001, ενώ σκοπεύει

να προχωρήσει στην αγορά επιπλέον αεροσκαφών, τα οποία και θα εντάξει στον

στόλο της.

Με κέρδος 6,9%

Το υψηλότερο περιθώριο κέρδους που έχει επιτύχει ποτέ η εταιρεία (στα μέσα της

δεκαετίας του ’90) ήταν 9%. Κατά το οικονομικό έτος 2004-2005, το περιθώριο

κέρδους της εταιρείας ανερχόταν σε 6,9%. Ο κ. Walsh παραδέχθηκε ότι το

περιθώριο κέρδους της εταιρείας χαμηλού κόστους Ryanair, που είναι

ανταγωνιστής τής British Airways, ανέρχεται σε 20%, αλλά ­ όπως είπε ­ αυτό

δεν είναι δυνατόν να επιτευχθεί από μια παραδοσιακή (μη χαμηλού κόστους)

αεροπορική εταιρεία.

Χιλιάδες απολύσεις

H British Airways δεν ανακοίνωσε πόσες θέσεις εργασίας θα χαθούν. Κάποιοι

αναλυτές εκτιμούν ότι οι περικοπές θα φθάσουν στις 6.000 θέσεις εργασίας, ενώ

άλλοι θεωρούν ότι οι εργαζόμενοι που θα χάσουν τις δουλειές τους θα είναι

λιγότεροι ­ περίπου 2.000. Το πρόγραμμα περικοπών του λειτουργικού κόστους της

επιχείρησης αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί σε δύο χρόνια.

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΔΙΕΘΝΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ