Παντελής Μπουκάλας


(ο αρθρογράφος, για τις «σχολικές αγορές»)


«Αν τα νέου τύπου εμπορικά κέντρα, με την απεραντοσύνη τους και τον γυάλινο
εντυπωσιασμό τους, έχουν στενότερη σχέση με την κουλτούρα της αγοράς ή με τη
μανία του καταναλωτισμού, το κρίνει ο καθείς κατά τις γενικότερες αντιλήψεις
του, αν όχι και κατά την ηλικία του. Οι μαθητές της Αθήνας αίφνης, σύμφωνα με
σχετικό ειδησάριο, συνηθίζουν εσχάτως να ζητούν από τους καθηγητές τους
ημερήσια εκδρομή σε συγκεκριμένο εμπορικό κέντρο, ιδιαιτέρως διαφημισθέν: δέκα
σχολικά λεωφορεία φτάνουν κάθε μέρα στο νέο τέμενος, για ψώνια, για τη
γνωριμία ή για σκέτο χαβαλέ.


Εύκολη φαίνεται εδώ η μομφή, ευκολότατη: Μα στον Κερδώο Ερμή βρίσκουν να πάνε
εκδρομή; Τους έλειψε ο Λόγιος; Τους έλειψε, ας πούμε, ο Παρθενώνας, το
Αρχαιολογικό, το Μουσείο Μπενάκη, η Πινακοθήκη; Πριν λοιπόν στηλιτεύσουμε και
ελεεινολογήσουμε, ίσως πρέπει να μετρήσουμε και κάποια άλλα, φαινομενικώς
δευτερεύοντα: Πρώτον, το πιο πιθανό είναι οι μαθητές να έχουν ήδη πάει στην
Ακρόπολη, με το σχολείο, και μια και δυο φορές· και αν πήγαν δίχως ξεναγό,
ίσως απλώς εντυπωσιάστηκαν και δεν παθιάστηκαν. Δεύτερον, πόσο εύκολο είναι να
βγουν έξω από αυτό που περιοδικά, κανάλια και εφημερίδες το παρουσιάζουν σαν
σπουδαίο, εξευρωπαϊστικό, κοσμογονικό; Τέλος, εμείς οι ελεεινολογούντες, πότε
επισκεφθήκαμε για τελευταία φορά τον Παρθενώνα και πόσες συνολικά φορές τον
έχουμε προσκυνήσει»;


(«H Καθημερινή»)

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από