Με κυκλοφοριακή «ασφυξία» απειλείται ο Πειραιάς. H κατάσταση στους δρόμους

του λιμανιού επιδεινώνεται μέρα με τη μέρα, τους τελευταίους μήνες. Οι

συγκοινωνιολόγοι μάλιστα λένε ότι το μποτιλιάρισμα, με το οποίο έρχονται

καθημερινά αντιμέτωποι οι οδηγοί που κινούνται στον Πειραιά, είναι οξύτερο

ακόμα και από αυτό του κέντρου της Αθήνας.

Γρηγορίου Λαμπράκη, 34ου Συντάγματος Πεζικού, Ηρώων Πολυτεχνείου, Εθνικής

Αντιστάσεως, Γούναρη, Ακτή Μιαούλη και Ακτή Τσελέπη είναι οι άξονες που

«δεινοπαθούν» περισσότερο από τον μεγάλο αριθμό των οχημάτων που δέχονται. Τα

νούμερα, όπως προκύπτουν από την τελευταία συγκοινωνιακή μελέτη που

διενεργήθηκε για λογαριασμό του Δήμου Πειραιά, αλλά και από τα στοιχεία της

Τροχαίας, είναι ενδεικτικά: Στην οδό Εθνικής Αντιστάσεως, για παράδειγμα,

κυκλοφορούν 1.800 οχήματα τις ώρες αιχμής, όταν ο συγκεκριμένος δρόμος

«χωράει» μόλις 1.000. Πέρυσι, ο αντίστοιχος αριθμός ήταν 1.200. Στην οδό

Πανεπιστημίου, στο κέντρο της Αθήνας, κυκλοφορούν 1.300 οχήματα.

Στη Γρηγορίου Λαμπράκη – που επίσης «χωράει» 1.000 I.X. – κινούνται, τις ώρες

αιχμής, περισσότερα από 1.500 αυτοκίνητα, στη 2ας Μεραρχίας 1.600 και στην

Ακτή Κονδύλη 1.500. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, η μέση ταχύτητα των αυτοκινήτων

στους δρόμους αυτούς να μην ξεπερνάει τα 4,2 χιλιόμετρα την ώρα. Είναι

ενδεικτικό ότι στην Ακαδημίας και τη Σταδίου, η μέση ταχύτητα των αυτοκινήτων

τις ώρες αιχμής είναι 7,3 χιλιόμετρα την ώρα. Οι οδηγοί χάνουν έως και μισή

ώρα στους δρόμους του Πειραιά για να διανύσουν 100 και 200 μέτρα. Η Τροχαία

Πειραιά συμφωνεί ότι «από τις 7 μέχρι τις 9 το πρωί, και το μεσημέρι από τις 2

έως τις 4, το μποτιλιάρισμα που δημιουργείται είναι άνευ προηγουμένου».

Θα ακινητοποιηθούν…

«Το συμπέρασμα είναι ένα: εάν δεν ληφθούν σύντομα κάποια μέτρα, σε δύο ή τρία

χρόνια, θα έρθει μια ημέρα που θα ακινητοποιηθούν όλα τα αυτοκίνητα στους

κεντρικούς δρόμους του Πειραιά, γιατί δεν θα μπορούν να κυκλοφορήσουν», λέει ο

συγκοινωνιολόγος κ. Κώστας Ηλιόπουλος, ο οποίος συνέταξε με τους συνεργάτες

του μελέτη για το κυκλοφοριακό της πόλης. Ο δήμος, σε συνεργασία με το

ΥΠΕΧΩΔΕ, ετοιμάζει, προκειμένου να αντιμετωπίσει την κατάσταση, τη μονοδρόμηση

τεσσάρων κεντρικών δρόμων (Λαμπράκη, Ηρώων Πολυτεχνείου, 2ας Μεραρχίας και

Βασιλέως Γεωργίου), που προβλέπεται να ολοκληρωθεί τον επόμενο Σεπτέμβριο.

Ωστόσο, οι ειδικοί συμφωνούν ότι μόνο εάν επεκταθούν τα μέσα μεταφοράς

σταθερής τροχιάς της πόλης, θα δοθεί μια λύση. Στο μέτωπο αυτό όμως τα

μηνύματα δεν είναι αισιόδοξα, αφού νομαρχία και δήμος διαφωνούν στη χάραξη της

επέκτασης του Τραμ, ενώ δεν έχει εξασφαλιστεί ούτε η χρηματοδότηση για να

φτάσει το Μετρό στο λιμάνι.