Σε «ανταρτοπόλεμο» προχώρησαν οι ναυτεργάτες από χθες το πρωί, αντιδρώντας

στην επιστράτευση που κήρυξε προχθές τη νύχτα η κυβέρνηση: οι ναυτεργάτες

βρίσκονταν από νωρίς το πρωί στους καταπέλτες των πλοίων – και σε πολλές

περιπτώσεις σημειώθηκαν επεισόδια με τις δυνάμεις των MAT και τους

λιμενικούς…

Με δακρυγόνα απάντησαν τα MAT στην προσπάθεια των ναυτεργατών να σπάσουν το

μπλόκο των αστυνομικών δυνάμεων έξω από το εκθεσιακό κέντρο του ΟΛΠ

Στον Πειραιά, το κλίμα φορτίστηκε χθες το πρωί όταν μοιράστηκαν τα πρώτα φύλλα

πορείας στους ναυτικούς. Το μεσημέρι πραγματοποιήθηκε συγκέντρωση έξω από το

πλοίο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Τα MAT από νωρίς το απόγευμα είχαν αποκλείσει

ένα μεγάλο τμήμα του Πειραιά προκειμένου να μπορέσουν να «δέσουν» τα πλοία που

έπλεαν προς το λιμάνι – και τα οποία έφτασαν τελικά στην Ακτή Ξαβερίου λίγο

μετά τις 5 το απόγευμα.

Το βράδυ ωστόσο κορυφώθηκε η ένταση όταν μια μεγάλη ομάδα απεργών επιχείρησε

να διασπάσει τον κλοιό των αστυνομικών δυνάμεων που είχαν παραταχθεί στο ύψος

του μεγάρου του ΟΛΠ, προκειμένου να αποκλείσουν την περιοχή και να

«υποστηρίξουν» τον κατάπλου και στη συνέχεια τον απόπλου κάποιων πλοίων που

έφθαναν από την Κρήτη και τα Δωδεκάνησα.

Οι αστυνομικοί απάντησαν με τη χρήση κλομπ και δακρυγόνων. Οι διαδηλωτές

άναψαν φωτιές κατά μήκος της Ακτής Μιαούλη και οι αστυνομικοί επιχείρησαν να

τους διασπάσουν. Στόχος των απεργών ήταν να μην επιτραπεί στα πλοία από την

Κρήτη να φορτώσουν και να επιστρέψουν στο νησί. Ωστόσο, τελικά, αυτό συνέβη

λίγο μετά τις 9 το βράδυ.

Στην Πάτρα

Στο λιμάνι της Πάτρας, δεκάδες άνθρωποι κινδύνευσαν να βρεθούν κάτω από τις

ρόδες δύο φορτηγών που οδηγούσαν Γερμανοί, όταν αυτοί επιχείρησαν με

υπερβολική ταχύτητα να μπουν σε ένα καράβι. Οι συγκεντρωμένοι στον καταπέλτη,

που γλίτωσαν από θαύμα, απείλησαν να τους λιντσάρουν. Στον καταπέλτη του

πλοίου, όπου είχε ακινητοποιηθεί το ένα από τα δύο φορτηγά, κατέφθασαν άνδρες

του Λιμενικού και συνέλαβαν τους δύο Γερμανούς οδηγούς. Νωρίτερα, οδηγοί

φορτηγών διαπληκτίστηκαν με ναυτεργάτες στο λιμάνι της Πάτρας, όπου έχουν

αγκυροβολήσει δεκάδες πλοία.

Στην Κέρκυρα, οι λιμενικοί επέδωσαν νωρίς το πρωί τα ατομικά φύλλα

επιστράτευσης στους ναυτεργάτες, οι οποίοι όμως αρνήθηκαν τον απόπλου του

επιβατηγού «Αικατερίνη» για Ηγουμενίτσα και ήρθαν στα χέρια με τους

λιμενικούς. Μία νεαρή γυναίκα τραυματίστηκε ελαφρά και τρεις ναυτεργάτες

συνελήφθησαν και οδηγήθηκαν στο Λιμενικό, λίγη ώρα όμως αργότερα αφέθησαν

ελεύθεροι.

Οι νταλίκες έφταναν συνοδεία περιπολικών

ME ΤΡΙΠΛΟ αστυνομικό μπλόκο – οι νταλίκες έφταναν στην Ακτή Ξαβερίου

συνοδεία περιπολικών – έγινε δυνατός μετά τις 11 το βράδυ ο απόπλους των

πρώτων πλοίων με προορισμό την Κρήτη. Πρώτο αναχώρησε το καράβι «Πρέβελης» της

ANEK για να ακολουθήσει λίγο αργότερα το «Φαιστός Παλάς». Λίγο μετά τα

μεσάνυχτα είχε προγραμματιστεί να αναχωρήσει και το «Κρήτη I».

Ταλαιπωρημένα αλλά ασφαλή τα τρόφιμα

«ΤΑΛΑΙΠΩΡΗΜΕΝΑ», με λιγότερο ζωηρό κόκκινο χρώμα αλλά ασφαλή για τους

καταναλωτές, αναμένεται να φθάσουν στο τραπέζι της Τσικνοπέμπτης τα αρνιά και

τα κατσίκια από τα νησιά του Βορείου Αιγαίου. Έπειτα από επτά ημέρες παραμονής

σε φορτηγά ψυγεία στα λιμάνια της Μυτιλήνης και της Λήμνου, τα αμνοερίφια

έχουν «ταλαιπωρηθεί». Αυτό είναι εμφανές και θα υποχρεώσει τους κτηνοτρόφους

να τα διαθέσουν στους χονδρεμπόρους σε χαμηλότερες τιμές. «Δεν υπάρχει ζήτημα

υγιεινής για το κρέας» λέει ο Δημήτρης Γαλανάκης, μέλος της Πανελλήνιας

Ομοσπονδίας Κρεοπωλών. «Στα φορτηγά ψυγεία όμως τα σφάγια είναι πολύ κοντά

μεταξύ τους και δεν υπάρχει σύστημα αφύγρανσης όπως στα ψυγεία των

καταστημάτων, με αποτέλεσμα το κρέας να «ξεραίνεται». Αυτό δεν επηρεάζει την

ποιότητά του – μπορούν να διατηρηθούν δέκα – δεκαπέντε ημέρες -, επηρεάζει

όμως την εμπορευσιμότητα του κρέατος, αφού ο παραγωγός πρέπει να βιαστεί να το

διαθέσει και έτσι αναγκαστικά θα ρίξει την τιμή».

Τα ψάρια που μεταφέρθηκαν χθες από τα νησιά – τα οποία παρέμειναν για μέρες σε

φορτηγά ψυγεία – κινδυνεύουν να χάσουν τη φρεσκάδα τους αν μείνουν

περισσότερες από 6 ημέρες σε ψυγείο φορτηγό. Και αυτό, υπό την προϋπόθεση ότι

το τελευταίο είναι καλά συντηρημένο, λειτουργεί στη σωστή θερμοκρασία και

μένει σταθερά κλειστό. Όπως αναφέρει στα «NEA» ο βιολόγος Γιώργος Μουτσάκης,

τα ψάρια ανήκουν στα ευαίσθητα τρόφιμα γι’ αυτό και έχει πολύ μεγάλη σημασία ο

τρόπος συντήρησής τους. «Το πρώτο που πρέπει να κοιτάζει ο καταναλωτής τις

επόμενες ημέρες αν αγοράσει ψάρια, είναι τα μάτια τους. Αν αυτά είναι θολά και

βαθουλωτά, δηλαδή δεν εξέχουν, τότε η συντήρηση του ψαριού δεν έγινε με τον

σωστό τρόπο ή το ψάρι παρέμεινε πολύ μεγάλο διάστημα στην ψύξη. Τα βράγχιά του

πρέπει να έχουν ζωηρό κόκκινο χρώμα και το ίδιο να μην έχει ενοχλητική, βαριά

μυρωδιά».