Αυτή τη φορά δεν θα σας μιλήσουμε μόνο… για το τσίπουρο ή την παραλιακή

περατζάδα. O Βόλος, όπως θα διαπιστώσετε στις σελίδες που ακολουθούν, έχει

ενδιαφέρουσα ιστορία και μέλλον με πολλές προκλήσεις!

Είναι σύγχρονη πόλη, σημαντικό λιμάνι στη Θεσσαλία και διαθέτει «ειδικό

βάρος». Σε μια περιοχή που κατοικείται 7.000 χρόνια, με σημαντικούς

αρχαιολογικούς χώρους γύρω της όπως το Σέσκλο, το Διμήνι, η αρχαία Δημητριάδα.

Με το Πήλιο από πάνω της και τον Παγασητικό… στα πόδια της.

Με το παρελθόν μιας πρωτοπόρου βιομηχανίας που έχει αφήσει μέσα και γύρω από

την πόλη σημαντικά δείγματα προπολεμικής αρχιτεκτονικής – εργοστάσια που τώρα

αξιοποιούνται και επανεντάσσονται στη ζωή της πόλης. Με την τεράστια παραλία

του, τα πάρκα, τα μουσεία, τη νυχτερινή ζωή που έγινε ακόμη εντονότερη από

τότε που λειτουργεί εδώ το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Και φυσικά την

«ιεροτελεστία» του τσίπουρου που επαναλαμβάνεται ακόμη… ευλαβικά, με τη

συμμετοχή ντόπιων και τουριστών.

Ο Βόλος του 2006 είναι μια πόλη με προοπτικές και τη διάθεση να αφήσει πίσω

του λάθη του παρελθόντος που καθόρισαν τη μορφή του μετά τους καταστροφικούς

σεισμούς του ’50. Μια πόλη που βάζει ισχυρή υποψηφιότητα να ξαναγίνει, όπως

και προπολεμικά, κέντρο της Θεσσαλίας και προορισμός για όσους σκέφτονται

σήμερα να κάνουν αποκέντρωση.



H Μαγνησία είναι μικρογραφία της Ελλάδας

Ο νομάρχης Μαγνησίας Γιάννης Πρίντζος

Δεν κάνει «εκπτώσεις» στην προστασία του περιβάλλοντος, προσπαθεί να

«παντρέψει» την τουριστική και βιομηχανική ανάπτυξη της περιοχής με την

περιβαλλοντική ευαισθησία και δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι στη Νομαρχία

Μαγνησίας, τα Τμήματα Τουρισμού και Περιβάλλοντος έγιναν σωστά στελεχωμένες

διευθύνσεις. Με απλό και ήρεμο τρόπο, ο κ. Γ. Πρίντζος μάς εξηγεί τα σχέδια,

αλλά και τα οράματά του:

«H Μαγνησία είναι η Ελλάδα σε μικρογραφία. Αυτός ο νομός έχει τα πάντα. Βουνά,

πεδιάδες, θάλασσες, νησιά, μεγάλη πόλη, λιμάνια… είχε και λίμνη (την Κάρλα)

την οποία ξαναφτιάχνουμε!

Βρίσκεται σε μια νευραλγική θέση ανάμεσα στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και

εμείς μαζί με τη Λάρισα προσδοκούμε και επιδιώκουμε να αποτελέσουμε τον τρίτο

πόλο ανάπτυξης της χώρας. Οι προϋποθέσεις υπάρχουν. Έχουμε δύο αεροδρόμια, της

Σκιάθου, αλλά και της Νέας Αγχιάλου, που σε λίγο θα λειτουργεί κανονικά όλο

τον χρόνο με δυνατότητα εξυπηρέτησης 400 επιβατών ανά κατεύθυνση τις ώρες

αιχμής. Δεν θα εξυπηρετεί μόνο τη Μαγνησία, αλλά όλη τη Θεσσαλία.

Ο τουρισμός είναι η εναλλακτική πρόταση ανάπτυξης του τόπου μας, γιατί ο Νομός

Μαγνησίας έχει όλες τις προϋποθέσεις για κάτι τέτοιο. Καταπληκτικό φυσικό

περιβάλλον, αξιοθαύμαστη πολιτιστική κληρονομιά, συνεχώς αναπτυσσόμενες

υποδομές. Άλλωστε, το 80% του τουρισμού τής Θεσσαλίας βρίσκεται στη Μαγνησία.

Είναι ο πρώτος νομός της Θεσσαλίας στους δείκτες ανάπτυξης και ο 10ος στην

Ελλάδα.

Στον ορεινό όγκο του Πηλίου προσπαθούμε να αναπτύξουμε ήπιες μορφές τουρισμού.

Δεν θέλουμε να αλλοιωθεί ο οικιστικός χαρακτήρας. Τα χωριά πρέπει να μείνουν

ζωντανά, με μόνιμους κατοίκους που δεν θα ασχολούνται μόνο με τον τουρισμό.

Την ίδια στιγμή χρειαζόμαστε μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες. Δεν θα γίνουν μέσα

στο Πήλιο. Τρεις ετοιμάζονται με δυναμικότητα άνω των 700 κλινών κοντά στη

Μηλίνα, τον Αλμυρό, δίπλα στην πόλη του Βόλου.

H ανασύσταση της λίμνης Κάρλας είναι η μεγαλύτερη παρέμβαση αποκατάστασης

περιβάλλοντος, όχι μόνο στη Μεσόγειο, αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη. Εμένα

εδώ με λένε «Καρλάρχη», τόσο πολύ που έχω ασχοληθεί με το θέμα! Βρισκόμαστε

στη δεύτερη φάση των έργων και ο ταμιευτήρας των 38.500 στρεμμάτων σε λίγο θα

γεμίσει με νερό. Και η Κάρλα θα ξαναζήσει, ενώ παράλληλα θα δημιουργηθεί

κωπηλατοδρόμιο και σκοπευτήριο μακρινών αποστάσεων. Θα γίνει πραγματικότητα

και ο περιφερειακός δρόμος του Βόλου, όπως έγιναν και τόσες επεμβάσεις στο

επαρχιακό οδικό δίκτυο του νομού.

Στο χιονοδρομικό κέντρο Πηλίου θα βάλουμε δεύτερο αναβατήρα και στην κορυφή θα

φτιάξουμε παρατηρητήριο μαζί με καφετέρια για να βλέπεις από τη μια το Αιγαίο

και από την άλλη τον Παγασητικό. Θα αρχίσουν τα μεγάλα έργα υδροδότησης του

Νότιου Πηλίου και θα φτιαχτεί και ο δρόμος Χάνια-Κισσός.

Το έργο-όραμα πάντως, που θα ήθελα να δω να πραγματοποιείται, είναι η διπλή

ζεύξη του Μαλιακού (με πάτημα στην Εύβοια). Έχει γίνει η μελέτη τεκμηρίωσης

και είμαστε έτοιμοι να καταθέσουμε την πρόταση-εισήγηση πολλών νομαρχιών στον

υπουργό ΠΕΧΩΔΕ».