Οι μεγάλες εκπτώσεις, που φτάνουν ακόμα και το 70%, αλλά και ο καλός καιρός
μετά τον χιονιά ζέσταναν την αγορά μία εβδομάδα μετά την έναρξη των χειμερινών
εκπτώσεων, δημιουργώντας προσδοκίες στους εμπόρους.






Οι έμποροι ελπίζουν ότι τις επόμενες ημέρες με σύμμαχο την καλοκαιρία αλλά και
την καλή ψυχολογία των καταναλωτών θα καταφέρουν να κερδίσουν μέρος από τον
χαμένο τζίρο των προηγούμενων μηνών.


Παλιές καλές εποχές θύμιζε η αγορά το Σάββατο που πέρασε, καθώς οι καταναλωτές
γέμισαν τους εμπορικούς δρόμους αλλά και τα μεγάλα εμπορικά κέντρα αναζητώντας
ευκαιρίες για να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους. Σε κεντρικούς εμπορικούς
δρόμους της Αθήνας και άλλων περιοχών, όπως το Χαλάνδρι, ο Πειραιάς, η
Κηφισιά, το Μαρούσι, στα μεγάλα πολυκαταστήματα Attica, Notos αλλά και στο
εμπορικό κέντρο The Mall γινόταν το αδιαχώρητο. Μάλιστα οι διερευνητικές
επισκέψεις των καταναλωτών που άλλες χρονιές προηγούνταν δεν χρειάστηκαν, αφού
οι έμποροι στην προσπάθειά τους να τονώσουν το αγοραστικό ενδιαφέρον - σε μια
αγορά που μετράει απώλειες έως και 30% σε σχέση με πέρσι - προχώρησαν σε
εκπτώσεις που έφτασαν και το 70% στα είδη ένδυσης. Χαρακτηριστικό είναι ότι η
δίψα της αγοράς για πωλήσεις είναι τόσο μεγάλη, που είδη τα οποία δεν
πρωταγωνιστούσαν στη διάρκεια των εκπτώσεων άλλες χρονιές, όπως τα ηλεκτρικά,
πωλούνται με έκπτωση που φτάνει ακόμα και το 60%.


Αυξημένο ενδιαφέρον





Για αυξημένο αγοραστικό ενδιαφέρον κάνει λόγο και ο Νίκος Γιαννέτος, μέλος
της διοίκησης του Εμπορικού Συλλόγου της Αθήνας


«Αν και ακόμα είναι νωρίς να μιλάμε για τζίρους, όλα δείχνουν ότι η αγορά έχει
αναθερμανθεί», λέει ο κ. Δημήτρης Αρμενάκης, πρόεδρος της Εθνικής
Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, ο οποίος δεν παρέλειψε να συμπληρώσει ότι η
κακοκαιρία αφαίρεσε από την αγορά μία εβδομάδα εκπτώσεων.


Για αυξημένο αγοραστικό ενδιαφέρον κάνει λόγο και ο κ. Νίκος Γιαννέτος, μέλος
της διοίκησης του Εμπορικού Συλλόγου της Αθήνας ο οποίος συμπληρώνει ότι το
προηγούμενο διάστημα η αγορά ήταν παγωμένη και μια καλή περίοδος εκπτώσεων θα
είναι μια ανάσα για τις επιχειρήσεις. Όπως εκτιμούν εκπρόσωποι του Εμπορικού
Συλλόγου της Αθήνας, τις επόμενες ημέρες οι καταναλωτές θα ανταποκριθούν στις
ιδιαίτερα χαμηλές τιμές που υπάρχουν στην αγορά ενώ εάν συνεχιστεί ο χειμώνας
και δεν έρθει πρόωρα η άνοιξη αυτό θα ευνοήσει τις επιχειρήσεις να πουλήσουν
πολλά από τα είδη τους που έμειναν αδιάθετα ακόμα και την περίοδο των γιορτών.
Πάντως σε ορισμένες βιτρίνες καταστημάτων - κυρίως μεγάλων αλυσίδων - έχουν
ήδη μπει ανοιξιάτικα και καλοκαιρινά ρούχα.


Πόλεμος προσφορών


H κάμψη των πωλήσεων σε ποσοστό 25%-30% το δίμηνο Νοεμβρίου - Δεκεμβρίου 2005
έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2004, αλλά και το γεγονός ότι η φετινή
έναρξη των εκπτώσεων δεν έγινε με τους καλύτερους οιωνούς, κάνει πολλούς
έμπορους να λένε ότι οι εκπτώσεις πρέπει να αρχίζουν νωρίτερα προκειμένου να
μειωθεί το «νεκρό» μεσοδιάστημα ανάμεσα στις γιορτές και τις εκπτώσεις. Πάντως
μεγάλα και μικρά καταστήματα έχουν επιδοθεί σε πόλεμο εκπτώσεων και σχεδόν το
σύνολο της αγοράς έχει επιστρατεύσει και τις άτοκες δόσεις (φτάνουν έως και
τις 24) με στόχο να ανεβάσουν τον τζίρο στην αγορά. «H κίνηση θεωρούμε ότι
είναι αυξημένη και σε ό,τι μας αφορά. Χάσαμε μία εβδομάδα λόγω του καιρού αλλά
ελπίζουμε ότι θα κερδίσουμε το χαμένο έδαφος αφού και καλές εκπτώσεις υπάρχουν
και ο κόσμος, τουλάχιστον το Σάββατο, έδειξε ότι έχει προγραμματίσει τις
αγορές του για τις εκπτώσεις», λέει ο κ. Μάριος Παναγιώτου, υπεύθυνος μεγάλης
αλυσίδας στην οδό Ερμού.


Ανταγωνισμός - καταναλωτές


Υπάρχουν πολλές και καλές προσφορές, υποστηρίζουν οι έμποροι. «Αν κάποιος είχε
κάνει μια βόλτα στα μαγαζιά πριν από τις εκπτώσεις, μπορεί να συγκρίνει και να
δει τις διαφορές», λέει η κ. Μαρία Φρασκουλή, έμπορος στην Αγία Παρασκευή. «Ο
ανταγωνισμός ανάμεσα στους εμπόρους φέρνει το κέρδος για τους καταναλωτές,
αφού αναγκαζόμαστε ο ένας μετά τον άλλον να χαμηλώσουμε τις τιμές μας. Έτσι
ένα παλτό που πριν από τις εκπτώσεις κόστιζε 400 ευρώ μπορεί να το αγοράσει
σήμερα ο καταναλωτής στη μισή τιμή».


Συγκεκριμένα, στα είδη ένδυσης τα ποσοστά των εκπτώσεων κυμαίνονται από 20%
έως και 70%, στα είδη υπόδησης από 10% έως 50%, στα είδη σπιτιού από 20% έως
30%, στα έπιπλα από 15% έως 50%, στα αξεσουάρ από 25% έως 40%, στα
διακοσμητικά είδη από 20% έως 40%, στα κοσμήματα από 10% έως 20% και στα
καλλυντικά από 30% έως 50%.


Προγραμματισμένες επιλογές



ΤΟΣΟ η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή όσο και οι Ενώσεις Καταναλωτών
εφιστούν την προσοχή στους καταναλωτές που θα πραγματοποιήσουν αγορές αυτό το
διάστημα, επισημαίνοντας ότι οι επιλογές τους θα πρέπει να γίνονται με βάση
τον οικογενειακό προγραμματισμό και τις οικονομικές δυνατότητες του εκάστοτε
νοικοκυριού, ενώ συνιστούν την αποφυγή της αλόγιστης χρήσης πιστωτικών καρτών
που επιβαρύνουν με συσσωρευμένα χρέη τον οικογενειακό προϋπολογισμό. Επίσης,
προτείνουν την έρευνα αγοράς για την ανεύρεση της καλύτερης τιμής και
προτρέπουν τους καταναλωτές να καταγγέλλουν όσες επιχειρήσεις εντοπίσουν να
τους εξαπατούν. Οι χειμερινές εκπτώσεις θα διαρκέσουν έως και τις 26
Φεβρουαρίου 2006.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από