Απίστευτη και όμως… ελληνική είναι η ικανότητα της Δημόσιας Διοίκησης να

βάζει φραγμούς στην επιχειρηματικότητα. H καταγγελία – τεκμηριωμένη, με

στοιχεία – που έφτασε στη στήλη έχει ως εξής: Ο Δήμος Ξάνθης μίσθωσε δημοτικό

κατάστημα σε επιχείρηση κατόπιν πλειοδοτικού διαγωνισμού. H επιχείρηση που το

μίσθωσε ξόδεψε ουκ ολίγα για την ανακαίνιση και τη διαμόρφωση του χώρου. Μετά

την έναρξη λειτουργίας του καταστήματος, όμως, η Πολεοδομική Υπηρεσία – η

οποία υπάγεται στον Δήμο Ξάνθης – επενέβη και διαπίστωσε ότι το ακίνητο του

δήμου είναι αυθαίρετο! Ποιος πλήρωσε τη νύφη; Ο επιχειρηματίας, ο οποίος τώρα

τρέχει στα δικαστήρια για να αποδείξει ότι δεν είναι… ελέφαντας και να

ζητήσει την τιμωρία των υπευθύνων. Έτσι, επιβεβαιώνεται για άλλη μια φορά το

γνωστό νεοελληνικό ρητό ότι «αυτή η χώρα δεν κάνει για δουλειές, κάνει μόνο

για διακοπές».


«Χρυσές δουλειές» στις ΗΠΑ

H ζήτηση για τσιμέντο πέφτει στην Ελλάδα, αλλά ο Τιτάνας είχε λάβει τα μέτρα

του. Στις ΗΠΑ, όπου διατηρεί δύο εργοστάσια, οι τιμές έφτασαν τα 100 δολάρια

τον τόνο

«Χρυσές δουλειές» προσδοκά αυτή την περίοδο από την αμερικανική αγορά, στην

οποία δραστηριοποιείται με δύο δικά του εργοστάσια, ο όμιλος του Τιτάνα. Οι

προσδοκίες αυτές στηρίζονται στο γεγονός ότι η τιμή του τσιμέντου στη μεγάλη

αυτή αγορά έχει φθάσει τα 100 δολάρια ανά τόνο και η ζήτηση είναι ανοδική, σε

αντίθεση με τη ζήτηση στην Ελλάδα που άρχισε να πέφτει μετά την «έκρηξη» που

είχε σημειώσει χάρη στα ολυμπιακά έργα. Για τον λόγο αυτό, ο Τιτάνας έσπευσε

να αποκτήσει έγκαιρα ισχυρές θέσεις στις αγορές του εξωτερικού, στις οποίες

διαθέτει σήμερα 7 εργοστάσια, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί στο μέλλον.



Λιμανομαχίες

H «μάχη των λιμανιών» έχει αρχίσει για τα καλά και ολοένα και περισσότερες

ναυτιλιακές εταιρείες επιδιώκουν να αποκτήσουν τις εμπορευματικές τους βάσεις

σε λιμάνια-κόμβους των θαλάσσιων μεταφορών. Ένα τέτοιο λιμάνι είναι και αυτό

της Ηγουμενίτσας, το οποίο αναζητεί ιδιώτες επενδυτές για τον εμπορευματικό

σταθμό του. Ένας από αυτούς είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, και ο όμιλος της

Attica Group, ο οποίος έχει κάθε λόγο να ενδιαφέρεται για κάτι τέτοιο λόγω της

σημαντικής παρουσίας του στις θαλάσσιες μεταφορές της Αδριατικής. Μόνο που

πρέπει να βιαστεί, για να μην τον προλάβουν οι Κινέζοι…


Πώληση αντί για λουκέτα

Οι προοπτικές διεξόδου που αναζητεί ο όμιλος της Κλωνατέξ από τα σημερινά του

αδιέξοδα περιορίζονται ολοένα και περισσότερο. Στελέχη των πιστωτριών τραπεζών

λένε ότι για τα αδιέξοδα του ομίλου δεν φταίει μόνο η δύσκολη συγκυρία που

διέρχεται ο κλάδος της υφαντουργίας λόγω του κινέζικου ανταγωνισμού. Φταίνε

και οι κακές επιλογές – παλιές αλλά και τωρινές – της διοίκησής του. Λένε, για

παράδειγμα, ότι αντί να κλείνει τις προβληματικές του μονάδες και να

φορτώνεται τα όποια βάρη τους θα ήταν προτιμότερο να πωλήσει κάποια η κάποιες

από τις υγιείς. Με τη λύση αυτή και ο όμιλος θα μπορέσει να ελαχιστοποιήσει τα

προβλήματα ρευστότητας που αντιμετωπίζει και να σωθούν μερικές εκατοντάδες

θέσεις εργασίας.


Συμπαραγωγός αεροσκάφους η EAB!

Μπορεί να… τριαντάρησε η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία αλλά μέχρι τώρα δεν

είχε αξιωθεί να βγάλει στον αέρα ένα καθαρά κατασκευαστικό αεροπορικό

πρόγραμμα – έστω και ως εταίρος.

Την ευκαιρία αυτή φαίνεται ότι της τη δίνει πια η συμφωνία συνεργασίας που

υπέγραψε με τη θυγατρική του ιταλικού κολοσσού Finmecanica για τη συμμετοχή

της ελληνικής κρατικής εταιρείας με 10% στη σχεδίαση, συναρμολόγηση και

υποστήριξη του εκπαιδευτικού και μαχητικού αεροσκάφους Μ-346, που είναι και

υποψήφιο για ένταξη στο ελληνικό οπλοστάσιο! Μεταξύ των μερών που θα

κατασκευάζονται στην Τανάγρα είναι ολόκληρη η ουραία άτρακτος. H EAB είναι η

πρώτη από τις εταιρείες που μπαίνουν στο πλαίσιο των διεθνών συνεργασιών για

το αεροσκάφος M-346 που φιλοδοξεί να είναι το επόμενο εκπαιδευτικό στον χώρο

της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το σχετικό μνημόνιο υπέγραψαν ο διευθύνων σύμβουλος της

EAB και T. Φιλιππάκος και ο διευθύνων σύμβουλος της Aermacchi κ. C. Cosentino.