ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΑΡΤΟΠΟΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ

Στο δίλημμα, κατεψυγμένο ή φρέσκο ψωμί, απαντάει κατηγορηματικά φρέσκο. Όσο

για την τιμή της φρατζόλας υποστηρίζει ότι η τιμή του ελληνικού ψωμιού

αντιπροσωπεύει τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας

Αρτοποιών Ελλάδας Μιχάλης Μούσιος αποκλείει το ενδεχόμενο νέων ανατιμήσεων και

όπως λέει υπερασπίζεται το «δικαίωμα των καταναλωτών να γνωρίζουν τι

αγοράζουν».

Θέμα χρόνου η αναμόρφωση της αρτοποιητικής νομοθεσίας. Τι περιμένετε να

αλλάξει στην αγορά;

Επιτέλους, να λειτουργήσει ο υγιής ανταγωνισμός. Να γνωρίζει κάθε ελληνική

οικογένεια τι ψωμί αγοράζει και από ποιον.

Ποια είναι τα σημεία διαφωνίας σας στον διάλογο με το υπουργείο Ανάπτυξης

και τους υπόλοιπους φορείς;

Να μην πωλείται το κατεψυγμένο ως φρέσκο. Αν εσείς θέλετε ν’ αγοράσετε ψωμί, η

ζύμη του οποίου καταψύχθηκε πριν από 8 μήνες στην Κίνα, είναι δικαίωμά σας. Να

το κάνετε όμως συνειδητά. Να το διαβάζετε στην ετικέτα.

Πόλεμος για το ψωμί μεταξύ βιομηχανίας και παραδοσιακών αρτοποιών;

Από την πλευρά μας όχι. H αγορά – πιστεύουμε – χωρά τους πάντες. H ειρήνη δεν

(πρέπει να) συνεπάγεται, όμως, παραπλάνηση του καταναλωτή.

Για το θέμα του bake off η Ελλάδα έχει συρθεί στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Πιστεύετε ότι δεν υπάρχει τρόπος να αποφύγουμε έστω και την τελευταία στιγμή

μια καταδικαστική απόφαση;

Το bake off δεν είναι προϊόν. Είναι παραγωγική διαδικασία. Ψήνουν δηλαδή

κατεψυγμένο ψωμί, κατεψυγμένη ζύμη. Αυτή διακινείται ελεύθερα, δεν υπάρχουν

εμπόδια. Γιατί να καταδικαστούμε;

Οι αλλαγές που εσείς θεωρείτε ότι πρέπει να γίνουν στο υπάρχον καθεστώς;

Ταυτότητα στο προϊόν. Τι, πού, πότε, υπό ποιες συνθήκες παρήχθη. Υπάρχει

κάποιος που δεν το θέλει;

Εκπροσωπείτε 15.000 επαγγελματίες. Εκτιμάτε ότι η απελευθέρωση του bake off

θα τους πλήξει;

Ανησυχούμε περισσότερο για τα 11 εκατομμύρια των πολιτών της Ελλάδας. Δεν

δικαιούνται να ξέρουν τι τρώνε; Δεν δικαιούνται να τρώνε φρέσκα προϊόντα και

όχι (μόνο) κατεψυγμένα;

Στην E.E., όπου η αγορά είναι απελευθερωμένη, οι αρτοποιοί δεν

αντιμετώπισαν προβλήματα και συνεχίζουν να κατέχουν τη μερίδα του λέοντος στην

αγορά ψωμιού;

Και στην Ελλάδα η αγορά του ψωμιού απελευθερωμένη είναι. Προσέξτε όμως την

αντίφαση. H βιομηχανία ισχυρίζεται ότι τα αρτοποιεία θα διατηρήσουν το ποσοστό

τους στην αγορά. Τότε γιατί αγωνίζεται για το bake off; Πώς θα αυξήσει τα

ποσοστά της;

Οι εκπρόσωποι των αρτοβιομηχανιών αναφέρουν ότι αρκετοί συνάδελφοί σας για

ορισμένα είδη όπως σφολιατοειδη χρησιμοποιούν ήδη τη μέθοδο του bake off.

Αληθεύει;

Άλλο το κατεψυγμένο ψωμί, άλλο η σφολιάτα. Τι σχέση μπορεί να έχει το

κατεψυγμένο αρνί N. Ζηλανδίας με το φρέσκο ντόπιο αρνάκι που αγοράζει η

νοικοκυρά, χρησιμοποιεί ένα κομμάτι και το υπόλοιπο το βάζει στην κατάψυξη για

να το μαγειρέψει άλλη μέρα; Τέτοια είναι η… ομοιότητα.

Από τη δική σας πλευρά έχετε δώσει το τελευταίο διάστημα έμφαση στο θέμα

της ποιότητας. Γιατί;

Μπορεί ένα προϊόν φτιαγμένο με μεράκι να είναι το ίδιο μ’ ένα αντίστοιχο

φτιαγμένο στο εργοστάσιο;

Πώς οι αρτοποιοί διασφαλίζουν την ποιότητα των προϊόντων που διαθέτουν;

Υπάρχει Οδηγός Υγιεινής από τον ΕΦΕΤ (κάτι αντίστοιχο του HACCP), τον οποίο

τηρούμε όλοι. Άλλωστε, δίνουμε καθημερινά εξετάσεις στους πελάτες μας.

Επίσης υποστηρίζουν ότι εάν υπάρξει συνεργασία μεταξύ των δυο πλευρών αυτό

θα είναι προς όφελος όλων αφού θα μειωθεί σημαντικά το λειτουργικό κόστος με

άμεση επίπτωση και στην τιμή των προϊόντων έως και 20%. Εσείς τι απαντάτε;

Τι εννοούν συνεργασία; Σήμερα πάντως κατεψυγμένη μπαγκέτα 200 γραμ. πωλείται

στα 0,58 ευρώ, έναντι του χωριάτικου 350 γραμ. που πωλείται 0,60 ευρώ. Πού

βλέπετε τη μείωση του 20%;

Κατεψυγμένο ψωμί, κακό ψωμί;

Φρέσκο ψωμί, καλύτερο ψωμί.

Ακριβό ή φθηνό το ψωμί στην Ελλάδα;

H τιμή του αντιπροσωπεύει τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Τι καθορίζει την τελική τιμή του ψωμιού;

Ο φούρναρης της γειτονιάς δίνει ψωμί υψηλής ποιότητας σε χαμηλή τιμή.

Θα υπάρξουν αυξήσεις το επόμενο διάστημα;

Κατηγορηματικά, όχι.

Τελικά υπάρχει πόλεμος για την «πατρότητα» του ψωμιού;

Ο φυσικός πατέρας είναι ένας. Πατριοί μπορούν να υπάρξουν πολλοί.

Τα τελευταία χρόνια πολλές επιχειρήσεις του κλάδου σας αναβαθμίστηκαν. Πια

η ανταπόκριση των καταναλωτών;

Ο φούρνος της γειτονιάς έχει πελάτες με ονοματεπώνυμο.

Παραδοσιακό χωριάτικο ψωμί σημαίνει;

Ποιότητα, μεράκι, χρόνος.