THN ENOXH των έξι από τους εννέα κατηγορουμένους για πολύνεκρο ναυάγιο

του επιβατηγού οχηματαγωγού «Εξπρές Σαμίνα», που στοίχισε τη ζωή σε 80

επιβάτες, στις 26 Σεπτεμβρίου 2000 στ’ ανοιχτά της Πάρου, πρότεινε χθες, ο

εισαγγελέας Παναγιώτης Μπρακουμάτσος.

Ο εισαγγελικός λειτουργός επέρριψε τις μεγαλύτερες ευθύνες στον πλοίαρχο

Βασίλη Γιαννακή, στον υποπλοίαρχο Αναστάσιο Ψυχογιό, τον ύπαρχο Γεώργιο

Τριανταφύλλου, τον α’ μηχανικό Γεράσιμο Σκιαδαρέση, ενώ εισηγήθηκε την αθώωση

του Κωνσταντίνου Κληρονόμου, τότε προέδρου της πλοιοκτήτριας εταιρείας, και

του επιθεωρητή στον Κλάδο Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων του YEN, Παναγιώτη

Τσόρβα.

Ενδεχόμενος δόλος

Ειδικότερα, για τον πλοίαρχο Βασίλη Γιαννακή, ο κ. Μπρακουμάτσος πρότεινε την

ενοχή του για την κατηγορία της διατάραξης ασφάλειας της θαλάσσιας

συγκοινωνίας με ενδεχόμενο δόλο από την οποία επήλθε θάνατος ανθρώπων

(κακούργημα), για πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια, για ανθρωποκτονία από αμέλεια

κατά συρροήν και για μη αυτοπρόσωπη διοίκηση του πλοίου από πλοίαρχο σε πλου

με δυσχερή σημεία.

Για τον υποπλοίαρχο Αναστάσιο Ψυχογιό, ο εισαγγελικός λειτουργός πρότεινε την

ενοχή του για την κατηγορία της διατάραξης ασφάλειας θαλάσσιας συγκοινωνίας με

ενδεχόμενο δόλο από την οποία επήλθε θάνατος ανθρώπων (κακούργημα), για

πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια και ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροήν.

Για τον ύπαρχο Γεώργιο Τριανταφύλλου εισηγήθηκε την ενοχή του για την

κατηγορία της διατάραξης ασφάλειας της θαλάσσιας συγκοινωνίας από αμέλεια, και

ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή, πρόκληση σωματικών βλαβών από αμέλεια

κατά συρροήν, έκθεση με ενδεχόμενο δόλο κατά συρροήν και εγκατάλειψη πλοίου

χωρίς τη συναίνεση του πλοιάρχου. Πρότεινε ωστόσο, την αθώωσή του για την

κατηγορία της πρόκλησης ναυαγίου από αμέλεια λόγω αμφιβολιών.

Για τον α’ μηχανικό Γεράσιμο Σκιαδαρέση, πρότεινε την ενοχή του για την

κατηγορία της διατάραξης ασφάλειας θαλάσσιας συγκοινωνίας από αμέλεια,

πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια, ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροήν,

πρόκληση σωματικών βλαβών από αμέλεια κατά συρροήν και έκθεση με ενδεχόμενο

δόλο.

Εγκατάλειψη πλοίου

Για τον ασυρματιστή Δημήτρη Τσούμα πρότεινε την ενοχή του για την εγκατάλειψη

του πλοίου χωρίς τη συναίνεση του πλοιάρχου, και την αθώωσή του για την

κατηγορία της έκθεσης κατά συρροήν με ενδεχόμενο δόλο.

Ο κ. Μπρακουμάτσος πρότεινε την αθώωση του πηδαλιούχου – ναύτη Παναγιώτη

Κάσδαγλη, ενώ εισηγήθηκε την ενοχή τού τότε διευθύνοντος συμβούλου της

πλοιοκτήτριας εταιρείας Νικολάου Βικάτου.