Μια μίνι Ολυμπιακή, με προσωπικό που δεν θα ξεπερνά τα 4.500 άτομα και

δίκτυο δρομολογίων που θα είναι αισθητά περιορισμένο σε σχέση με σήμερα,

«φωτογραφίζει» το επιχειρησιακό σχέδιο της νέας εταιρείας μεικτού σχήματος,

που σχεδιάζει να δημιουργήσει η κυβέρνηση.

Το επιχειρησιακό σχέδιο για την Olympic Air – όπως θα ονομάζεται η νέα

εταιρεία – παρουσιάστηκε από τη σύμβουλο Sabre, την περασμένη Παρασκευή στο

Λονδίνο, σε κυβερνητικό επιτελείο με επικεφαλής τον υφυπουργό Οικονομικών κ.

Πέτρο Δούκα.

Το βέβαιο είναι – όπως τόνιζαν χθες αεροπορικές πηγές – ότι η Ολυμπιακή

οδηγείται στο «κρεβάτι του Προκρούστη», με τους εγχώριους και ξένους

ανταγωνιστές της να τρίβουν τα χέρια τους. «Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι όλες

οι μεγάλες ξένες αεροπορικές εταιρείες – η μία μετά την άλλη – προαναγγέλλουν

πύκνωση των δρομολογίων τους προς την Αθήνα και τις άλλες ελληνικές πόλεις με

ιδιαίτερο τουριστικό ενδιαφέρον», ανέφεραν χαρακτηριστικά οι ίδιες πηγές.

Έως 30 αεροσκάφη

H Olympic Air, σύμφωνα με το σχέδιο της Sabre, θα κρατήσει περίπου τα 2/3 των

δραστηριοτήτων του σημερινού ομίλου της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Με στόλο το

πολύ 30 αεροσκαφών, η νέα εταιρεία θα προχωρήσει σε δραστικές περικοπές

προορισμών και συχνοτήτων στο ευρωπαϊκό και το διηπειρωτικό δίκτυο (π.χ.

Αγγλία, Γερμανία, Νότια Αφρική), διατηρώντας μόνο τα δρομολόγια προς τις ΗΠΑ.

Αυτό σημαίνει ότι θα απολέσει μερίδιο αγοράς και πολύτιμου τζίρου, καθώς θα

κινείται σε μια μικρότερη αγορά, θα έχει μειωμένα έσοδα και θα παραχωρήσει

ζωτικό χώρο σε άλλους αερομεταφορείς.

«H Ολυμπιακή οδηγείται σε διάλυση χαμηλών τόνων, ενώ παραδίδεται δωρεάν στον

ανταγωνισμό σημαντικό μερίδιο της ελληνικής αεροπορικής αγοράς», λέει ο πρώην

υπουργός Μεταφορών και βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Χρίστος Βερελής. «Άλλωστε»,

προσθέτει, «αυτό ήταν το αρχικό και μοναδικό σχέδιο της κυβέρνησης». Ο κ.

Βερελής διατυπώνει ακόμα σοβαρά ερωτηματικά ως προς τους επενδυτές που θα

μετάσχουν στο νέο σχήμα, καθώς και για το εάν η νέα εταιρεία θα καταφέρει να

πάρει εγκαίρως άδεια πτητικής εκμετάλλευσης.

Σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο της Sabre, το προσωπικό της νέας εταιρείας

δεν θα ξεπερνάει τα 4.500 άτομα, ενώ όσον αφορά τα αεροσκάφη της προτείνεται

να είναι μόνο δύο, τριών τύπων και να νοικιαστούν με lease συμβάσεις.

Στην έξοδο 2.500 εργαζόμενοι

Εκπονείται πρόγραμμα πρόωρης συνταξιοδότησης του προσωπικού της Ολυμπιακής. H

κυβέρνηση υπολογίζει ότι μόνο για τις αποζημιώσεις θα απαιτηθούν έως 250 εκατ. ευρώ!

ΠΕΡΙΠΟΥ 2.000 – 2.500 εργαζόμενοι θα οδηγηθούν στην έξοδο, είτε μέσω

μετατάξεων είτε μέσω εθελουσίας εξόδου. Αρχικά σχεδιαζόταν να ζητηθεί από τους

εργαζομένους να παραιτηθούν των αποζημιώσεών τους και να μεταφερθούν – στο

μεγαλύτερο μέρος τους – στη νέα εταιρεία με κατοχυρωμένη την προϋπηρεσία τους.

Φαίνεται όμως πως υπάρχει πρόβλημα ως προς την υλοποίηση αυτού του σχεδίου.

Έτσι, τώρα η κυβέρνηση υπολογίζει ότι μόνο για τις αποζημιώσεις θα απαιτηθούν

έως και 250 εκατ. ευρώ! Ήδη, εκπονείται πρόγραμμα πρόωρης συνταξιοδότησης για

τμήμα του προσωπικού, όμως ο μεγαλύτερος αριθμός των εργαζομένων θα

αποζημιωθεί κανονικά και στη συνέχεια θα προσληφθεί από τη νέα εταιρεία με

νέες συμβάσεις, νέους μισθούς και νέους κανονισμούς.

Ερωτηματικά για τα Σπάτα

ΣΤΗ NEA ETAIPEIA, η Sabre προτείνει λύσεις outsourcing όχι μόνο για τη

διαχείριση εσόδων αλλά και για τμήματα της τεχνικής υποστήριξης, τα οποία

σήμερα υλοποιεί η καινούργια τεχνική βάση της Ο.Α. Στο επιχειρησιακό σχέδιο

προβλέπεται η σύσταση μιας μικρής τεχνικής βάσης, κάτι που εγείρει τεράστια

ερωτηματικά για το μέλλον της τεχνικής βάσης που υπάρχει στα Σπάτα.

Οι δραστηριότητες της επίγειας εξυπηρέτησης (ground handling) και των

εμπορευματικών μεταφορών (cargo) περιγράφονται ως αναγκαίες, ενώ η θυγατρική

της Ο.Α. Galileo Hellas (δίκτυο κρατήσεων) θα πωληθεί μέσω διαγωνισμού.

Το επιχειρησιακό σχέδιο θα αποτελέσει τη βάση πρόσκλησης των ενδιαφερόμενων

επενδυτών για την απόκτηση του ελέγχου της νέας εταιρείας, στην οποία το

Δημόσιο θα διατηρήσει μειοψηφικό πακέτο. Το ίδιο σχέδιο θα τεθεί προς έγκριση

στην Ε.Ε. Πάντως, άγνωστη παραμένει ακόμα η διαδικασία με την οποία θα

επιλεγούν οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές και θα αποκλεισθούν οι υπόλοιποι.