«Στην αρχή το ηλεκτρονικό μας κατάστημα ήταν ένα πείραμα. Όμως όσο ξεσπούν
διατροφικά σκάνδαλα ο κόσμος αναζητά περισσότερο τα αγνά προϊόντα για να
νιώθει πιο ασφαλής με αυτό που βάζει στο τραπέζι του. Τη δυνατότητα να
παραγγείλει κανείς φυσικά προϊόντα από τις περισσότερες περιοχές της Ελλάδας
μέσω Ίντερνετ την εκμεταλλεύονται ολοένα και περισσότεροι».






Ο Θόδωρος Ντόντης άνοιξε πριν από περίπου ενάμιση χρόνο το ηλεκτρονικό του
κατάστημα, από το οποίο διαθέτει σπιτικές χυλοπίτες, μακαρόνια, μαρμελάδες,
παραδοσιακές πίτες και διάφορα γλυκά, όλα φτιαγμένα με τη «συνταγή της
γιαγιάς»- δηλαδή της μητέρας του. Το ηλεκτρονικό κατάστημα δουλεύει παράλληλα
με το συμβατικό, που βρίσκεται λίγο έξω από τη Νάουσα. «H ανάπτυξη είναι
αλματώδης. Το τελευταίο διάστημα η αύξηση των πωλήσεων μέσω Διαδικτύου έφτασε
στο 47%. Είναι μέρες - κυρίως τις καθημερινές, που δεν υπάρχει κίνηση στη
Νάουσα - κατά τις οποίες έχουμε μόνο «ηλεκτρονικούς» πελάτες.


Παραδοσιακές συνταγές. Τραχανά, μακαρόνια, κουλουράκια, ακόμη και...
λουκούμια, αλλά και διάφορα λαχανικά μαγειρεμένα με τις παραδοσιακές συνταγές
κάθε τόπου διαθέτουν τα ηλεκτρονικά καταστήματα ιδιωτών αλλά και συνεταιρισμών
- κυρίως γυναικών - σε όλη την Ελλάδα. Σύμφωνα με τον κ. Ντόντη μεγάλο μερίδιο
των αγορών που κάνουν οι Έλληνες μέσω Διαδικτύου είναι τα τρόφιμα. «Το ζήτημα
είναι ότι η διείσδυση του Ίντερνετ είναι ακόμη χαμηλή στην Ελλάδα. Όσο
αυξάνεται τόσο μεγαλώνουν και οι προοπτικές των ηλεκτρονικών καταστημάτων
τροφίμων, αφού κυρίως δίνουν τη δυνατότητα στον πελάτη να έχει φρέσκα και αγνά
προϊόντα».


Εκτός συνόρων. Όμως τα «ηλεκτρονικά μπακάλικα» δεν έχουν πελάτες μόνο
εντός των συνόρων. «Είναι γεγονός πως όλο και περισσότεροι σε όλο τον κόσμο
στρέφονται στη μεσογειακή διατροφή και στα οικολογικά προϊόντα. Αυτό
διαπιστώνουμε από τις εξαγωγές των προϊόντων που κάνουμε σε πολλές χώρες»,
λέει ο Νίκος Μπρέττας, από τον Αγιόκαμπο της Λάρισας, που διατηρεί βιοτεχνία
τροφίμων και παράλληλα ηλεκτρονικό κατάστημα, που μάλιστα στήθηκε με
πρωτοβουλία ενός πελάτη του. Σύμφωνα με τον κ. Μπρέττα «το ηλεκτρονικό εμπόριο
στην Ελλάδα είναι ακόμη πίσω». Όπως έχει διαπιστώσει μάλιστα ο ίδιος, τους
καλοκαιρινούς μήνες οι περισσότερες παραγγελίες μέσω Ίντερνετ γίνονται από
ξένους επισκέπτες στην Ελλάδα που είναι περισσότερο εξοικειωμένοι με τη
διαδικασία». Ο κ. Μπρέττας διαθέτει προϊόντα με βασική πρώτη ύλη την ελιά:
Ελιές γεμιστές με πιπεριές, με αμύγδαλα, σκέτες, κολοκυθάκια ψητά με φέτα,
μελιτζάνες ψητές με φέτα, πιπεριές ψητές, μανιτάρια ψητά, όλα μέσα σε παρθένο
ελαιόλαδο.


Αγρότης. «Περίπου χίλιοι άνθρωποι επισκέπτονται την ιστοσελίδα και το
ηλεκτρονικό κατάστημά μας καθημερινά, ενώ πέρσι είχαμε συνολικά 150.000
επισκέψεις». Ο Θοδωρής Ντόντης, 39 χρονών σήμερα, έως πριν από πέντε χρόνια
ήταν αγρότης. «Ασχολιόμουν με την παραγωγή φρούτων - ό,τι βγάζει η Ημαθία:
ροδάκινα, δαμάσκηνα, μήλα - και παράλληλα μαζί με τον πατέρα μου κάναμε
εμπόριο. Είδα όμως ότι δεν πήγαινε άλλο και έκανα το εργαστήρι παραδοσιακών
προϊόντων. Μαγειρεύει η μητέρα και η αδελφή μου, ενώ τις περιόδους αιχμής
βοηθούν και κάποιες γυναίκες από την περιοχή».


H ιδέα του να ανοίξει και ηλεκτρονικό κατάστημα ξένισε όλους τους φίλους και
γνωστούς του στη Νάουσα. «Νομίζω ότι είμαστε επαναπαυμένοι. Πιστεύουμε ότι μια
ζωή θα μας τρέφει η γεωργία και η κλωστοϋφαντουργία. Όμως αυτά πεθαίνουν».


«Συνταγή της γιαγιάς» με τα όλα της



Ο Θεόδωρος Ντόντης παράλληλα με το ξεκίνημα της επιχείρησης ήρθε για πρώτη
φορά σε επαφή με τα κομπιούτερ. «Πήγα σε ένα σεμινάριο για υπολογιστές,
αγόρασα δικό μου κομπιούτερ, το έβαλα κάτω και το έμαθα». Στη συνέχεια δεν
δίστασε να διαθέσει αρκετά χρήματα για να στηθεί η ιστοσελίδα της «Συνταγής
της Γιαγιάς». «Δεν θέλαμε απλώς να υπάρχει μια φόρμα παραγγελίας και
τιμοκατάλογος. Έχουμε συνταγές, συμβουλές μαγειρικής, μυστικά της κουζίνας, με
στόχο να δίνουμε τη δυνατότητα στον επισκέπτη να μείνει λίγο παραπάνω στην
ιστοσελίδα.


Από εκείνους που την επισκέπτονται, το 5% να κάνει τελικά παραγγελία, κάνει το
ηλεκτρονικό κατάστημα όχι μόνο βιώσιμο αλλά και κερδοφόρο. Επειδή όμως
διαπιστώσαμε ότι αρκετοί είναι διστακτικοί - λόγω μη εξοικείωσης - να
συμπληρώσουν τη φόρμα παραγγελίας στο Ίντερνετ, δίνουμε τη δυνατότητα
τηλεφωνικών παραγγελιών και μάλιστα πλέον με δωρεάν τηλεφωνική γραμμή», λέει ο
κ. Ντόντης. Τα ηλεκτρονικά καταστήματα παραδίδουν τα ψώνια μέσα σε διάστημα
μίας ή δύο ημερών, συνήθως με κούριερ και σε ειδική συσκευασία ώστε να μην
αλλοιώνονται τα προϊόντα και οι συσκευασίες. Τα περισσότερα καταστήματα
μάλιστα επιλέγουν τη μέθοδο της αντικαταβολής, αντί για τη χρέωση πιστωτικών
καρτών.


LINKS:


*
https://www.in.gr/agro/prod-shop.htm


* www.sintagigiagias.gr

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από