TA ΕΠΙΒΑΤΙΚΑ αεροπλάνα θα ανεφοδιάζονται εν πτήσει, σύμφωνα με πρόταση που

διατύπωσε η αεροπορική βιομηχανία, προκειμένου να επιτευχθεί οικονομία στα

καύσιμα και να μειωθούν οι εκπομπές καυσαερίων, οι οποίες είναι επιβλαβείς για

το περιβάλλον.

Γιγάντια αεροπλάνα-τάνκερ θα μπορούν να ανεφοδιάζουν μέχρι και τέσσερις

πτήσεις μέσα σε ένα ταξίδι τους, περιορίζοντας τα συνολικά καύσιμα που καίνε

τα επιβατικά αεροσκάφη κατά το ένα πέμπτο (συνυπολογιζομένων και των καυσίμων

που καίνε τα αεροπλάνα-τάνκερ). Τα αεροπλάνα που πραγματοποιούν μεγάλες

πτήσεις δεν θα είναι πια υποχρεωμένα να προσγειώνονται κάθε τόσο για

ανεφοδιασμό με καύσιμα. Θα μπορούν να κάνουν τον μισό γύρο της Γης με μόνο

τρεις-τέσσερις ανεφοδιασμούς στον αέρα. Ο κίνδυνος να συγκρουστεί το τάνκερ με

το επιβατικό θα εξουδετερώνεται από ένα σύστημα δορυφορικού εντοπισμού θέσης,

που θα επιτρέπει στον κυβερνήτη του τάνκερ να ελέγχει και τα δύο αεροπλάνα

κατά τη διάρκεια του ανεφοδιασμού με καύσιμα. H υπάρχουσα τεχνολογία είναι ήδη

εξαιρετικά ασφαλής και χρησιμοποιείται για τον ανεφοδιασμό του Air Force One,

του Boeing-747 τού Αμερικανού προέδρου.

H πρόταση για τον ανεφοδιασμό των επιβατικών αεροσκαφών εν πτήσει διατυπώθηκε

από την ομάδα σχεδιασμού της Βασιλικής Αεροναυτικής Εταιρείας του Λονδίνου.

Στην ομάδα συμμετέχουν το βρετανικό υπουργείο Μεταφορών, η Ρολς Ρόις και το

Πανεπιστήμιο Κράνφιλντ.