«THN ΑΜΕΣΗ απόσυρση από την κυκλοφορία βαγονιών του ΟΣΕ, που στο

εσωτερικό τους περιέχουν την επικίνδυνη ουσία του αμιάντου» ζητούν οι

εργαζόμενοι του ΟΣΕ, επισημαίνοντας ότι «πρόκειται για μείζον ζήτημα που αφορά

την υγεία των ιδίων αλλά και χιλιάδων επιβατών». «Πέτρα του σκανδάλου» είναι

21 πολυτελείς κλινάμαξες που αγόρασε ο ΟΣΕ μόλις τον περασμένο Νοέμβριο από

τους Γαλλικούς Σιδηρόδρομους (SNCF), τις οποίες αναγκάστηκαν να παροπλίσουν

λόγω των σφοδρών αντιδράσεων των συνδικάτων και των γαλλικών αρχών δημόσιας

υγείας.

Ο ΟΣΕ την περασμένη εβδομάδα δρομολόγησε τις κλινάμαξες στην καθημερινή γραμμή

Θεσσαλονίκη – Κωνσταντινούπολη με το τρένο «Φιλία Εξπρές».

Παροπλισμένες κλινάμαξες

H γαλλική κρατική εταιρεία, όπως αναφέρεται σε χθεσινό δημοσίευμα της

εφημερίδας «H Καθημερινή», είχε παροπλίσει συνολικά 72 κλινάμαξες, από τις

οποίες ο ΟΣΕ αγόρασε τις 21 έναντι μόλις 476.630 ευρώ! Επίσης προστίθεται ότι

«στους όρους πώλησης αναφέρεται ρητά πως ο ΟΣΕ γνωρίζει την ύπαρξη του

αμιάντου – είναι ενσωματωμένος στις μονώσεις των βαγονιών – και αναλαμβάνει

πλήρως την ευθύνη».

H Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών αναμένεται να ζητήσει από τη διοίκηση

του ΟΣΕ την άμεση απόσυρση από τα δρομολόγια και τη μεταφορά των συγκεκριμένων

21 κλιναμαξών σε ειδικό χώρο, προκειμένου να εξεταστούν σχολαστικά από όλους

τους αρμόδιους φορείς.

Πάντως, κύκλοι της διοίκησης του ΟΣΕ ανέφεραν ότι τα ίδια βαγόνια έχουν

υποστεί εκτεταμένες βελτιώσεις και κυκλοφορούν κανονικά στη Γαλλία, το Βέλγιο

και τη Βενετία. Οι ίδιοι προσέθεταν πως η σχετική ευρωπαϊκή νομοθεσία έχει

δώσει το «πράσινο φως» για τη χρησιμοποίησή τους μέχρι το 2013.

Σημειώνεται ότι τα ίδια βαγόνια είχαν «προσφερθεί» στον ΟΣΕ άλλες δύο φορές

πριν από το 2000, όταν όμως διαπιστώθηκε ότι περιείχαν αμίαντο δεν προχώρησε

οποιαδήποτε διαπραγμάτευση.