Ο 58χρονος κ. Πέτρος Βαλταζάνος διανύει καθημερινά με το ποδήλατό του

περίπου 25 χιλιόμετρα. Από το σπίτι του στα Βριλήσσια μέχρι το κέντρο της

Αθήνας, όπου είναι η δουλειά του, και το αντίστροφο.

Πέτρος Βαλταζάνος. Ένας από τους ελάχιστους πολίτες που χρησιμοποιούν

ποδήλατο για τις καθημερινές μετακινήσεις τους. Κάθε μέρα κάνει τη διαδρομή

Βριλήσσια – Αθήνα και το αντίστροφο. «Εμείς οι λίγοι παίρνουμε το ρίσκο. Οι

υπόλοιποι όμως δεν μπορούν, αφού δεν υπάρχουν υποδομές για το ποδήλατο», λέει

Χρειάζεται από 40 έως 50 λεπτά για κάθε διαδρομή, ελάχιστα περισσότερο χρόνο

από όσο κάνουν συνήθως τα λεωφορεία που εξυπηρετούν την περιοχή.

Όπως λέει όμως ο ίδιος, είναι ένας από τους ελάχιστους πολίτες στην Αθήνα που

χρησιμοποιούν το ποδήλατο για τις μετακινήσεις τους. «Όσοι μετακινούμαστε με

ποδήλατο καθημερινά, το κάνουμε με δικό μας ρίσκο. Δεν υπάρχει καμία υποδομή

για το ποδήλατο στην Αθήνα» τονίζει στα «NEA».

Εξόριστοι στους λιγοστούς πεζοδρόμους που υπάρχουν είναι οι λάτρεις του

ποδηλάτου στην Αθήνα. Μελέτες, προτάσεις και υποσχέσεις για τη δημιουργία

ποδηλατοδρόμων στην Αθήνα και τους άλλους δήμους έχουν μείνει στα… χαρτιά.

Ενδεικτικό της πολιτικής που ακολουθείται στην Ελλάδα για το ποδήλατο είναι

ότι λίγο πριν από τις εκλογές του 2004 σταμάτησε η χρηματοδότηση των δήμων από

το υπουργείο Μεταφορών προκειμένου να κάνουν μελέτες για τη δημιουργία

ποδηλατοδρόμων. «Δυστυχώς στην Ελλάδα η Πολιτεία και οι δήμοι πιστεύουν ότι

δεν πρέπει να κάνουν τίποτα που να θίγει το I.X.» τονίζει ο αναπληρωτής

καθηγητής στο Πολυτεχνείο (Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων) κ. Αθανάσιος

Βλαστός που έχει μελετήσει τη δημιουργία ποδηλατοδρόμων σε πολλές πόλεις της

Ελλάδας.

Ο ίδιος συμπληρώνει ότι το ποδήλατο χρειάζεται ειδική υποδομή ώστε οι πολίτες

να έχουν μια εναλλακτική μορφή μετακίνησης στην πόλη. «Κανείς όμως δεν τολμάει

να δώσει λίγη… άσφαλτο στο ποδήλατο. Αυτοί που μετακινούνται με ποδήλατο

στους δρόμους είναι λίγοι… «καμικάζι»». Ο καθηγητής θυμάται μάλιστα ότι

πολλές φορές ανάμεσα στις προεκλογικές υποσχέσεις τοπικών αρχόντων ήταν και η

δημιουργία ποδηλατοδρόμων. Ελάχιστα μέτρα όμως έχουν ληφθεί.


Ορθοπεταλιές με ασφάλεια

Τον μεγάλο πεζόδρομο της Διονυσίου Αρεοπαγίτου και της Αποστόλου Παύλου ή

άλλους μικρότερους πεζοδρόμους επιλέγουν καθημερινά και κυρίως τα απογεύματα

μικροί και μεγάλοι ποδηλάτες προκειμένου να κάνουν… ορθοπεταλιές με

ασφάλεια. Μέχρι εκεί όμως… Οι περισσότεροι απ’ αυτούς την επόμενη ημέρα

αναγκαστικά θα χρησιμοποιήσουν I.X. ή συγκοινωνία για να πάνε στις δουλειές

τους.

Πρόβλημα μάλιστα αναμένεται να αντιμετωπίσουν και οι τουρίστες λάτρεις του

ποδηλάτου που έβρισκαν… καταφύγιο για τα δίτροχά τους στην ευρύτερη περιοχή

Πλάκας – Θησείου. Σε λίγες ημέρες θα σταματήσει να λειτουργεί το μοναδικό

κατάστημα στην περιοχή που προσέφερε ενοικίαση ποδηλάτων… Κι αυτό επειδή οι

Έλληνες πελάτες ήταν ελάχιστοι το τελευταίο διάστημα.