Kαμία φοροελάφρυνση το 2004


ΣΤΑΘΕΡΟΣ σε σχέση με το 2003 παρέμεινε ο μέσος φόρος που πλήρωσαν πέρυσι
τα ελληνικά νοικοκυριά. Πάντως για μια ακόμη χρονιά οι μισθωτοί και οι
συνταξιούχοι παρέμειναν τα συνήθη υποζύγια των φορολογικών βαρών.
Την ίδια ώρα μόνο 17.893 φυσικά πρόσωπα (το 2,2% του συνόλου των 5,2
εκατομμυρίων φορολογουμένων) δήλωσαν εισόδημα πάνω από 50.000 ευρώ. Παράλληλα
οι έμποροι και οι βιομήχανοι δήλωσαν στην Εφορία μέσο εισόδημα μόλις 16.818
ευρώ και οι εισοδηματίες μόνο 5.651 ευρώ, γεγονός που δείχνει την έκταση της
φοροδιαφυγής.
Πρόκειται για τα στοιχεία της φορολογίας εισοδήματος του 2004, που έδωσε χθες
στη δημοσιότητα η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου
Οικονομίας και Οικονομικών. H διατήρηση του μέσου φόρου στα επίπεδα του 2003,
παρά την αύξηση κατά 5,6% του μέσου εισοδήματος που δηλώθηκε πέρυσι στις
Εφορίες, οφείλεται στην αύξηση των αφορολόγητων ορίων στα οποία προχώρησε η
προηγούμενη κυβέρνηση. Το ίδιο ισχύει και με τον συνολικό φόρο που αυξήθηκε το
2004 κατά 1,78%, παρ’ ότι το συνολικό δηλωθέν εισόδημα αυξήθηκε κατά 7,4%.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, το 2004 οι μισθωτοί πλήρωσαν 2,07 δισ. ευρώ, ποσό που
αντιστοιχεί στο 37,6% των συνολικών φόρων που επιβλήθηκαν στο εισόδημα φυσικών
προσώπων. Αντίστοιχα, οι συνταξιούχοι πλήρωσαν πέρυσι συνολικούς φόρους
εισοδήματος ύψους 744,9 εκατ. ευρώ που αντιστοιχεί στο 13,5% των συνολικών
φόρων. Συνολικά μισθωτοί και συνταξιούχοι κατέβαλαν πέρυσι το 51,1% των φόρων
εισοδήματος, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό το 2003 ήταν 50,3%.
Ειδικότερα, από την επεξεργασία των στοιχείων προκύπτει ότι οι ελεύθεροι
επαγγελματίες πλήρωσαν συνολικά το 2004 φόρο εισοδήματος που ανέρχεται σε 1,02
δισ. ευρώ, το οποίο αντιστοιχεί στο 18,6% των συνολικών φόρων που κατέβαλαν οι
Έλληνες πέρυσι. Πρόκειται για μικρή αύξηση, καθώς το αντίστοιχο ποσοστό την
προηγούμενη χρονιά ήταν 17,7%.
Πιο πλούσια περιφέρεια της χώρας είναι η Αττική με μέσο εισόδημα 15.695 ευρώ,
και ακολουθούν η Κρήτη και η Στερέα Ελλάδα. Στον αντίποδα, πιο φτωχή
περιφέρεια είναι τα Ιόνια Νησιά (10.600 ευρώ) και ακολουθούν η Πελοπόννησος
και η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη.













