Εκτεταμένο λίφτινγκ στις υπόγειες σήραγγες του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου από
το Μοναστηράκι μέχρι την Αττική, που θα απαιτήσει τη διακοπή των δρομολογίων
στο τμήμα αυτό για πολλούς μήνες, ετοιμάζει ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών
της Αθήνας (ΟΑΣΑ).






Οι εργασίες για τη ριζική ανακαίνιση των σηράγγων του ΗΣΑΠ αναμένεται να
ξεκινήσουν στις αρχές του 2006 και θα χωρίζονται σε δύο τμήματα: το ένα θα
περιλαμβάνει τη σήραγγα από την Ομόνοια μέχρι το Μοναστηράκι και το δεύτερο τη
σήραγγα από την Ομόνοια μέχρι την Αττική.


Όπως ανέφερε στα «NEA» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ κ. Σίμος
Σιμόπουλος, στόχος είναι οι δύο σήραγγες του ΗΣΑΠ να αποκτήσουν σύντομα όλα τα
τεχνικά χαρακτηριστικά και τη λειτουργικότητα των σηράγγων του Μετρό. Για την
ολοκλήρωση των εργασιών σε κάθε ένα από τα δύο τμήματα εκτιμάται ότι θα
απαιτηθεί χρόνος περίπου οκτώ μηνών.


Στόχος είναι τα έργα και των δύο τμημάτων να γίνουν ταυτόχρονα, ώστε μέσα σε
ένα οκτάμηνο να έχουν ολοκληρωθεί. Στο διάστημα αυτό οι επιβάτες του ΗΣΑΠ από
το Μοναστηράκι μέχρι την Αττική θα διακινούνται χρησιμοποιώντας διαδοχικά τις
δύο γραμμές του Μετρό (Μοναστηράκι - Σύνταγμα και Σύνταγμα - Αττική).


Ωστόσο η λύση αυτή, που αναμένεται να φέρει μεγάλη ταλαιπωρία και αναστάτωση
στο επιβατικό κοινό, προβληματίζει έντονα τους αρμοδίους του ΟΑΣΑ, καθώς
εκτιμούν ότι οι πολλές μετεπιβιβάσεις θα κάνουν τον κόσμο να στραφεί στο I.X.
του ή σε άλλα μέσα μεταφοράς.


Πέραν της ανακαίνισης των σηράγγων, στον ΗΣΑΠ προγραμματίζεται και η πλήρης
ανακατασκευή των σιδηροδρομικών γραμμών. Σύμφωνα με το σχέδιο που έχει
εκπονηθεί, οι ράγες του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου θα στηθούν από την αρχή και θα
στηρίζονται πλέον πάνω σε τσιμεντένιες βάσεις, όπως του Μετρό. Με το μέτρο
αυτό θα ενισχυθεί η ασφάλεια των μετακινήσεων, θα αυξηθεί η ταχύτητα των
συρμών και θα μειωθεί αισθητά ο θόρυβος στο εσωτερικό τους.


Μπαίνουν στο παιχνίδι και τα ΚΤΕΛ της Αττικής



THN ΕΝΤΑΞΗ των ΚΤΕΛ της Αττικής στον υπό ίδρυση Ενιαίο Φορέα των
Αστικών Συγκοινωνιών, που θα έχει τη συνολική ευθύνη σχεδιασμού και τον
συντονισμό των αστικών συγκοινωνιών στο Λεκανοπέδιο, προωθεί ο ΟΑΣΑ. Ο
διάλογος για τη συγκρότηση του φορέα αυτού αρχίζει την ερχόμενη βδομάδα, με
στόχο να ολοκληρωθεί το αργότερο έως τα τέλη του ερχόμενου Απριλίου.


Τα ΚΤΕΛ της Αττικής θα ενταχθούν στον συγκεκριμένο φορέα μόνο ως προς το
συγκοινωνιακό κομμάτι, χωρίς να υπάρχει καμία σχέση ή δέσμευση οικονομικής
φύσεως. Κι αυτό, καθώς σήμερα, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΑΣΑ κ. Σ.
Σιμόπουλο, υπάρχουν πυκνοκατοικημένες περιοχές που εξυπηρετούνται μόνο από τα
ΚΤΕΛ.


Ωστόσο στις περιοχές αυτές η εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού θα μπορούσε να
ήταν πολύ καλύτερη εάν υπήρχαν τοπικές αστικές συγκοινωνίες που θα συνέδεαν
τις κατά τόπους αφετηρίες των ΚΤΕΛ με διάφορες απομακρυσμένες -
πυκνοκατοικημένες περιοχές (π.χ. Ανάβυσσος, Λαύριο κ.λ.π.)


Στα άμεσα σχέδια του ΟΑΣΑ περιλαμβάνεται και η απομάκρυνση μεγάλου αριθμού
αφετηριών λεωφορείων από το Κέντρο της Αθήνας (Ακαδημίας - Σίνα - P. Φεραίου),
όπως και η ανάπτυξη της δημοτικής συγκοινωνίας που σε επίπεδο γειτονιάς θα
τροφοδοτεί τα κύρια μέσα μαζικής μεταφοράς, διευκολύνοντας την πρόσβαση σε
αυτά, χωρίς τη χρήση του I.X.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από