Αλλάζουν… πρόσωπα με μεγάλη ευκολία οι Έλληνες οδηγοί. Προσαρμόζουν τη

διάθεση, τη συμπεριφορά και τις συνήθειές τους ανάλογα με τον δρόμο στον οποίο βρίσκονται.

Σύμφωνα μάλιστα με έρευνα του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Οδήγησης (πρόκειται για

διευρωπαϊκό επιστημονικό και ερευνητικό φορέα που αναλύει και καταγράφει τις

οδικές συνήθειες στη Γηραιά Ήπειρο), η δύσκολη Λεωφόρος Αλεξάνδρας προκαλεί

τις χειρότερες αντιδράσεις στους οδηγούς. Τους εκνευρίζει και τους κάνει να

αλλάζουν γρήγορα ταχύτητα, πρώτη ή δεύτερη, να πατάνε γκάζι και φρένο πολύ

απότομα. Σύμφωνα μάλιστα με στοιχεία της Τροχαίας, στον δρόμο αυτό

σημειώνονται περισσότερες από 200 μικροσυγκρούσεις τον μήνα, αποτέλεσμα των

απότομων κινήσεων.

Οι Έλληνες πάντως είναι από τους πιο ευπροσάρμοστους οδηγούς στην Ευρώπη.

Αλλάζουν πιο γρήγορα ταχύτητα όταν οδηγούν στη Συγγρού (βιάζονται να

αναπτύξουν ταχύτητα). Πατάνε συνεχώς φρένο, πολλές φορές αναίτια, στην Πέτρου

Ράλλη, λόγω της κίνησης και των εμποδίων που συναντούν ενώ δεν κάνουν το ίδιο

στην Κηφισού. Επιταχύνουν κάθε φορά που ανάβει πράσινο φανάρι στην Ποσειδώνος,

γιατί ο δρόμος τούς προδιαθέτει να τρέξουν, ξεκινάνε αργά στη Μεσογείων.

Θεωρούν μάταιο να αλλάξουν λωρίδα στη μονίμως μποτιλιαρισμένη Αλεξάνδρας και

παραμένουν στην ίδια.

Διαφορετικά αντανακλαστικά

Οι διαφορετικές συμπεριφορές δεν σταματούν εδώ: Οι Έλληνες γιωταχήδες έχουν

αντανακλαστικά 20χρονου στη Λεωφόρο Κηφισού και αντιδρούν ακαριαία κάθε φορά

που αισθάνονται ότι απειλούνται ή ότι χάνουν τον έλεγχο. Από την άλλη,

παρουσιάζουν αντανακλαστικά οδηγού ηλικίας περίπου 70 ετών όταν βρίσκονται

στην Αττική Οδό. H εξήγηση είναι απλή: H «κλειστή» Λεωφόρος Κηφισού με τις

πολλές λωρίδες δημιουργεί μεν τη δυνατότητα ανάπτυξης μεγάλης ταχύτητας,

ωστόσο κάνει τους οδηγούς πιο κουμπωμένους αφού στον δρόμο αυτό κυκλοφορούν

πολλά βαρέα οχήματα. H Αττική Οδός προσφέρει τόση άνεση και ασφάλεια που κάνει

τους οδηγούς να ξεχνάνε ότι πρέπει να προσέχουν τη σήμανση και τα όρια

ταχύτητας.

Στην Κηφισίας πάλι οι οδηγοί είναι ιδιαίτερα αργοί, ξεκινάνε με το… πάσο

τους ενώ – προφανώς λόγω του μποτιλιαρίσματος και της χαμηλής ταχύτητας –

κάνουν και άλλα πράγματα ταυτόχρονα με την οδήγηση. H Τροχαία έχει κόψει στη

Λεωφόρο, μέσα στους τελευταίους έξι μήνες, 72 κλήσεις για χρήση κινητού εντός

του αυτοκινήτου και 13 κλήσεις για… ανάγνωση εφημερίδας ή περιοδικού μέσα

στο αυτοκίνητο.