Eυνοϊκότερος τρόπος υπολογισμού συντάξεων του IKA από την 1-1-2005

ΕΥΝΟΪΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ στον τρόπο υπολογισμού των συντάξεων του IKA αλλά και
στη διαδικασία χορήγησης του ΕΚΑΣ.
Έτσι από 1/1/2005 αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού της σύνταξης για τους
ασφαλισμένους του IKA (Νόμος 3029/02). Συγκεκριμένα, για τον εργαζόμενο που θα
υποβάλλει αίτηση συνταξιοδότησης από την ημερομηνία αυτή και μετά, η σύνταξη
δεν θα υπολογίζεται πλέον μόνο με τις αποδοχές της τελευταίας πενταετίας όπως
ισχύει σήμερα και μέχρι 31/12/04. Μπορεί ο εργαζόμενος να επιλέξει τα καλύτερα
από άποψη αποδοχών 5 έτη της τελευταίας δεκαετίας τα οποία δεν είναι
απαραίτητο να είναι συνεχόμενα. Για όσους τα τελευταία έτη έχουν χαμηλότερες
αποδοχές είτε λόγω αλλαγής εργοδότη είτε λόγω αλλαγής ειδικότητας κ.λπ. και η
οργανική τους σύνταξη υπερβαίνει τα κατώτερα όρια, η διάταξη είναι ιδιαίτερα
ευνοϊκή και θα πρέπει να την αξιοποιήσουν. Κανένας λοιπόν από αυτούς δεν
πρέπει να υποβάλει αίτηση συνταξιοδότησης πριν από την 1/1/2005. H διαφορά που
μπορεί να προκύψει στο ποσό της σύνταξης είναι σε αρκετές περιπτώσεις μεγάλη
και μπορεί να φθάσει και τα 300 ευρώ.
Θα πρέπει να τονιστεί ότι το ποσό της σύνταξης που χορηγεί το IKA είναι
συνάρτηση του χρόνου ασφάλισης και της ασφαλιστικής του κλάσης.
Υπολογισμός του ΕΚΑΣ
Όσον αφορά το ΕΚΑΣ (Επίδομα Κοινωνικής Αλληλεγγύης Συνταξιούχων), το
κυβερνητικό σχέδιο προβλέπει την από 1.1.2005 αλλαγή των εισοδηματικών
κριτηρίων για τη χορήγηση του επιδόματος στους χαμηλοσυνταξιούχους. Με τις
αλλαγές που προωθούνται εκτιμάται ότι θα ωφεληθούν περίπου 35.000
χαμηλοσυνταξιούχοι. Ωστόσο, το τελικό όφελος θα είναι να ενταχθούν στην
κατώτατη κλίμακα του ΕΚΑΣ, που σήμερα είναι 35,30 ευρώ τον μήνα! Στόχος του
μέτρου είναι να μην κόβεται το επίδομα στην περίπτωση που το ατομικό
φορολογητέο εισόδημα του συνταξιούχου υπερβαίνει έστω και κατά λίγα ευρώ το
πλαφόν που ορίζεται κάθε έτος. Προς την κατεύθυνση αυτή οι κλίμακες
εισοδήματος για την καταβολή του επιδόματος από 4 που είναι σήμερα μελετάται
να πολλαπλασιαστούν σε 11 ή 12, ώστε ο συνταξιούχος που πέφτει σε χαμηλότερο
κλιμάκιο επειδή αυξήθηκε το εισόδημά του να μη χάνει μεγάλο κομμάτι του ΕΚΑΣ.
Παράλληλα εξετάζεται το πλαφόν για το ατομικό φορολογητέο εισόδημα από 6.562
ευρώ που είναι σήμερα να ανέλθει στα 7.000 ευρώ με αύξηση και του συνολικού
φορολογητέου εισοδήματος. Επίσης δεν θα λαμβάνεται υπόψη το τεκμαρτό εισόδημα
από ιδιοκατοίκηση και αγορά Ι.Χ., ενώ θα απαλλάσσεται το 50% των γεωργικών
εισοδημάτων από τα κριτήρια του ΕΚΑΣ.













