Ταλαιπωρία… Ολυμπιακών διαστάσεων επιφυλάσσουν καθημερινά τα νέα μέσα

μεταφοράς και οι επεκτάσεις των ήδη λειτουργούντων, όπως το Μετρό.

Κι όμως από την Κυριακή αρχίζει η εφαρμογή των περιοριστικών μέτρων με τις

«Ολυμπιακές λωρίδες», κάτι που καθιστά τη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς

περίπου υποχρεωτική, και οι αρμόδιοι δεν αποκλείουν ότι θα υπάρξουν

«μικροπροβλήματα» και τις επόμενες ημέρες… Μέχρι αργά χθες τη νύχτα

συνεχίζονταν οι δοκιμές του προαστιακού σιδηροδρόμου, καθώς δεν είχε

επιτευχθεί ο απόλυτος συγχρονισμός με το Μετρό, που θα μπαίνει από αύριο στις

γραμμές του Προαστιακού για να φθάνει έως το αεροδρόμιο.

Παράλληλα, στα σχεδόν καθημερινά ατυχήματα του Τραμ, τις πολύωρες

καθυστερήσεις και την ανοργανωσιά του, ήρθε να προστεθεί η διακοπή κυκλοφορίας

της επέκτασης του Μετρό στη Δουκίσσης Πλακεντίας για 50 λεπτά.

Ταλαιπωρία 50 λεπτών

Όσοι βρέθηκαν σε συρμό του Μετρό χθες από τις 10.20 έως τις 11.10 το πρωί,

το… μετάνιωσαν. Για όλο αυτό το διάστημα τα βαγόνια μεταξύ της Εθνικής

Άμυνας και της Δουκίσσης Πλακεντίας ακινητοποιήθηκαν, με αποτέλεσμα

εκατοντάδες επιβάτες να ταλαιπωρηθούν.

«Το σύστημα σηματοδότησης δεν λειτούργησε», εξηγούσαν οι αρμόδιοι. «Πρόκειται

για ένα πολύπλοκο ηλεκτρονικό σύστημα που ελέγχει τον τρόπο που κινούνται τα

τρένα και τις χρονοαποστάσεις μεταξύ των συρμών. Δίνει ουσιαστικά, μέσω

φαναριών, οδηγίες στα τρένα για την ταχύτητά τους, τον χρόνο που πρέπει να

περιμένουν στις στάσεις κ.λπ. Αυτό το σύστημα ξαφνικά σταμάτησε, χωρίς καμία

προειδοποίηση, να λειτουργεί χθες το πρωί, αφού πρώτα έδωσε στα τρένα σήμα ότι

έπρεπε να ακινητοποιηθούν χωρίς λόγο. Έτσι όσα τρένα ήταν στους σταθμούς δεν

ξεκίνησαν».

Δεν ενημέρωναν

Ωστόσο, η ταλαιπωρία των επιβατών επιδεινώθηκε από την αντίδραση των υπευθύνων

του Μετρό: H μοναδική ενημέρωση που είχαν ήταν η φωνή από τα μεγάφωνα που

έλεγε ότι «στη γραμμή Μοναστηράκι – Δουκίσσης Πλακεντίας τα δρομολόγια

εκτελούνται με καθυστέρηση». Χωρίς όμως να εξηγεί κάποιος πόση ώρα θα

διαρκούσε η καθυστέρηση και τι έπρεπε να κάνουν οι εγκλωβισμένοι επιβάτες.

Το ερώτημα είναι τι θα συμβεί από σήμερα, οπότε τόσο το Μετρό όσο και ο

προαστιακός σιδηρόδρομος θα κινούνται εναλλάξ στις ράγες που βρίσκονται στο

μεσαίο διάζωμα της Αττικής Οδού. Οι μέχρι χθες δοκιμές του συστήματος, σύμφωνα

με πληροφορίες, δεν χαρακτηρίζονταν ως απόλυτα επιτυχείς.

Μεταθέσεις ευθυνών

Μετά τη διευθέτηση του χθεσινού προβλήματος πάντως, άρχισε μια διελκυστίνδα

μετάθεσης ευθυνών από την μια εταιρεία στην άλλη – η Αθήνα παραμένει η μόνη

πρωτεύουσα στον κόσμο που διαθέτει τρεις εταιρείες για τη λειτουργία του

Μετρό, τον ΗΣΑΠ, την Αττικό Μετρό και την ΑΜΕΛ-Αττικό Μετρό, Εταιρεία

Λειτουργίας.

Σύμφωνα λοιπόν με την ΑΜΕΛ, υπεύθυνη για το πρόβλημα είναι η εταιρεία Αττικό

Μετρό, «η οποία μαζί με τη Ζήμενς χειρίζεται το σύστημα». H Αττικό Μετρό, από

την πλευρά της, εξηγούσε ότι «αυτά τα προβλήματα συμβαίνουν σε κάθε καινούργιο

σύστημα Μετρό και πως υπάρχει περίπτωση να υπάρξουν και πάλι μικροπροβλήματα,

αφού βρισκόμαστε στις πρώτες ημέρες λειτουργίας του συστήματος».

ΑΠΟ ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΑ 3 ΗΜΕΡΕΣ

Δωρεάν διαδρομές με Προαστιακό και Μετρό μέχρι το αεροδρόμιο

Πρεμιέρα σήμερα για τον προαστιακό σιδηρόδρομο και την επέκταση του

Μετρό μέχρι το «Ελευθέριος Βενιζέλος». Και τα δύο αυτά μέσα σταθερής τροχιάς,

παραδίδονται στο κοινό το οποίο μάλιστα για 48 ώρες θα μπορεί να τα

χρησιμοποιεί δωρεάν.

Συγκεκριμένα, στο Μετρό η μετακίνηση θα είναι δωρεάν σήμερα από τις 11.00 το

πρωί έως τα μεσάνυχτα και το Σάββατο από τις 6 το πρωί έως τα μεσάνυχτα, στο

τμήμα Μοναστηράκι – Σύνταγμα – Αεροδρόμιο και αντιστρόφως, με ρυθμό

δρομολογίων δύο ανά ώρα. Για τον προαστιακό θα είναι δωρεάν η μετακίνηση

σήμερα από τις 11 το πρωί ώς τις 6 το απόγευμα, το Σάββατο και την Κυριακή από

τις 10 το πρωί έως τις 6 το απόγευμα στο τμήμα Σταθμός Λαρίσης – Αεροδρόμιο

και αντίστροφα. Θα γίνονται στάσεις και στους ενδιάμεσους σταθμούς Κορωπί,

Κάντζα και Παλλήνη.

ΣΤΟ TPAM

Μπλόκο στην έκδοση εισιτηρίων και τις πινακίδες

Το Τραμ, παρά το γεγονός ότι διανύει ήδη τη 10η ημέρα λειτουργίας του,

εξακολουθεί και αντιμετωπίζει έντονα προβλήματα. Χθες δεν λειτουργούσαν στο

μεγαλύτερο μέρος του δικτύου οι ηλεκτρονικές πινακίδες ενημέρωσης στις

στάσεις. Δεν έχουν ακόμα ομαλοποιηθεί τα δρομολόγια, με αποτέλεσμα οι κατά

περίπτωση να υπάρχουν επιβάτες οι οποίοι να περιμένουν έως και μισή ώρα στις

στάσεις, όπως συνέβη χθες. Δεν λειτουργούσαν τα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων

σε πολλούς σταθμούς. Το πιο σημαντικό όμως πρόβλημα είναι ότι δεν λειτουργεί

ακόμα το λεγόμενο «πράσινο κύμα». «Δηλαδή δεν έχει το νέο μέσο προτεραιότητα

στην κυκλοφορία, με αποτέλεσμα να εξακολουθεί να είναι… αργό σε σχέση με τα

υπόλοιπα μέσα και τα I.X. Μόνο όταν λειτουργήσει αυτό το «κύμα» θα μπορέσουμε

να δούμε στην πράξη τα προτερήματα του Τραμ», επισημαίνει ο πρόεδρος του

Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων κ. Πάνος Παπαδάκος.

Ενημέρωση για το… 2007

H χθεσινή ταλαιπωρία δεν είναι η μόνη απόδειξη της προχειρότητας με την

οποία λειτουργεί μέχρι στιγμής η νέα επέκταση του Μετρό. Μέσα στους συρμούς,

όλη την ημέρα χθες γίνονταν φωνητικές αναγγελίες για σταθμούς που δεν υπάρχουν

και δεν πρόκειται να κατασκευαστούν πριν από το… 2007. Έκπληκτοι οι επιβάτες

άκουγαν από τα μεγάφωνα ότι «ο επόμενος σταθμός είναι το Νομισματοκοπείο» ή «η

Αγία Παρασκευή», σταθμοί ανύπαρκτοι. Ενώ στο εσωτερικό των βαγονιών ακόμα δεν

έχουν τοποθετηθεί πινακίδες με τα νέα δρομολόγια και τις νέες στάσεις.