Έως 18 μήνες οι συμβάσεις για μερική απασχόληση

Οι ίδιες οι δημόσιες υπηρεσίες θα καθορίζουν στο εξής τον αριθμό των
εργαζομένων που θα προσλαμβάνουν στο πλαίσιο της μερικής απασχόλησης. Αυτό
διευκρινίζει η σχετική εγκύκλιος του υπουργείου Εσωτερικών που στάλθηκε χθες
στις περιφέρειες όλης της χώρας και προβλέπει 18 μήνες συμβάσεις.
Σύμφωνα με την εγκύκλιο, οι φορείς του Δημοσίου θα καταρτίζουν επιχειρησιακά
σχέδια ανάλογα με τις ανάγκες που έχουν και θα τα αποστέλλουν για έγκριση στο
ΑΣΕΠ.
Οι συμβάσεις μερικής απασχόλησης, έτσι όπως προβλέπεται από τον νέο νόμο, θα
αφορούν την πλήρωση θέσεων που έχουν να κάνουν με υπηρεσίες κοινωνικού
χαρακτήρα, όπως είναι για παράδειγμα η φροντίδα στο σπίτι, η φύλαξη σχολικών
κτιρίων, η οδική ασφάλεια μαθητών, η κοινωνική ενσωμάτωση μεταναστών, οι
έκτακτες ανάγκες πολιτικής προστασίας, οι πολιτιστικές εκδηλώσεις και τα
προγράμματα κοινωνικού χαρακτήρα που χρηματοδοτούνται από την E.E.
Ο νέος νόμος δίνει όμως τη δυνατότητα στις υπηρεσίες του Δημοσίου να
προχωρήσουν και σε προσλήψεις που δεν έχουν έχουν να κάνουν με την κοινωνική
μέριμνα, αλλά με την εξυπηρέτηση αναγκών δημοσίου συμφέροντος. Αρκεί ο αριθμός
των προσλήψεων αυτών να μην υπερβαίνει το 10% των θέσεων που θα προκηρύσσει η
κάθε υπηρεσία.
H εγκύκλιος επισημαίνει ακόμη ότι η διάρκεια της κάθε σύμβασης δεν θα
υπερβαίνει τους 18 μήνες, ενώ ο χρόνος εργασίας δεν θα υπερβαίνει τις 20 ώρες
εβδομαδιαίως.
Αν μια υπηρεσία θελήσει να υπογράψει καινούργια σύμβαση με κάποιον εργαζόμενο
θα πρέπει να περιμένει να περάσουν τέσσερις μήνες από τη λήξη της προηγούμενης σύμβασης.
Ποιοι θα προτιμούνται
Κατά την εγκύκλιο, οι εργαζόμενοι που θα επιλέγονται για να υπογράψουν
συμβάσεις μερικής απασχόλησης θα είναι σε ποσοστό 30% άνεργοι ηλικίας
μεγαλύτερης των 30 χρόνων και εγγεγραμμένοι στον ΟΑΕΔ για διάστημα τουλάχιστον
18 μηνών.
Ακολούθως και σε ποσοστό 20% θα είναι άνεργοι εγγεγραμμένοι στον ΟΑΕΔ που
βρίσκονται στην τελευταία πενταετία πριν από τη σύνταξη και άνεργοι μέχρι 30
ετών που είναι εγγεγραμμένοι στον ΟΑΕΔ για διάστημα τουλάχιστον 18 μηνών.
Επιπλέον, θα προσλαμβάνονται σε ποσοστό 10% οι μητέρες ανήλικων παιδιών,
άνθρωποι με ποσοστό αναπηρίας από 50% και άνω, καθώς και πολύτεκνοι (10%).
Προτεραιότητα στις τρεις πρώτες κατηγορίες θα έχουν σε ποσοστό 60% οι
γυναίκες.













