Τι κι αν η κλασική σκηνή στην ταινία «Σάντα Τσικίτα» με τον Λογοθετίδη

ήθελε μόνο το αφεντικό να τρώει «κρουασάν με μπόλικο σιρόπι»; Σήμερα

καταναλώνονται στη χώρα μας περισσότερα από 100 εκατ. κρουασάν τον χρόνο και

γλυκαίνουν… υπαλλήλους και αφεντικά.

Με σοκολάτα, μαρμελάδα ακόμα και κρέμα σαμπάνιας τα κρουασάν έπαψαν πια να

είναι είδος πολυτελείας. Ξενόφερτο ως γευστική συνήθεια το κρουασάν (μηνίσκος

ή ημισέληνος στα γαλλικά), όμως οι βιομηχανίες τροφίμων κατάφεραν να το βάλουν

στο σπίτι κάθε Έλληνα καταναλωτή με ιδιαίτερα προσιτή τιμή.

Το δείχνουν άλλωστε οι πωλήσεις των επιχειρήσεων και οι ρυθμοί ανάπτυξης της

αγοράς των συγκεκριμένων προϊόντων. Οι Έλληνες πληρώνουν περίπου 60 εκατ. ευρώ

τον χρόνο για γλυκά και αλμυρά κρουασάν. Μάλιστα η συγκεκριμένη αγορά στο

διάστημα 1997- 2001 παρουσίασε ρυθμό αύξησης της τάξεως του 6% για τα προϊόντα

εγχώριας παραγωγής, ενώ το 2002 ο ρυθμός αύξησης έφτασε το 9% και όπως

προκύπτει από μελέτη της εταιρείας ICAP στο διάστημα 2003-2004 η μέση ετήσια

αύξηση της κατανάλωσης θα κινηθεί από 7% έως και 8%.

Γεύση σοκολάτας

Αν και η παραδοσιακή γεύση του κρουασάν είναι αυτή του βουτύρου, εντούτοις οι

εταιρείες παραγωγής γνώρισαν στους Έλληνες το νόστιμο αυτό γλύκισμα

επενδύοντας στη γεύση της σοκολάτας και τα κατάφεραν αφού τα 7 στα 10 κρουασάν

που καταναλώνονται στη χώρα μας είναι με γεύση σοκολάτας και μόλις ο ένας

στους 10 προτιμά τις γεύσεις με μαρμελάδα κεράσι, βερίκοκο ή φράουλα. Μάλιστα

οι πρακτικές ατομικές συσκευασίες των τυποποιημένων κρουασάν τους χάρισαν ένα

συγκριτικό πλεονέκτημα, καθώς εύκολα κανείς μπορεί να τα μεταφέρει ακόμα και

μέσα στην τσάντα του ως κολατσιό στην δουλειά ή το σχολείο. Είτε λέγετε

Follie, είτε 7 Days, Molto ή Champion αποτελεί αγαπημένο σνακ κυρίως σε νεαρές

ηλικίες με πλέον φανατικούς τους πιτσιρίκους έως 12 ετών.

Προϊόντα ομίλων

Μεγάλες εταιρείες όπως η Chipita, η Έβγα, ο όμιλος Τόττη πραγματοποίησαν

σημαντικές επενδύσεις δημιουργώντας προϊόντα για κάθε γούστο. Μάλιστα την

τελευταία πενταετία παρουσίασαν στην ελληνική αγορά και προϊόντα με αλμυρές

γεύσεις τα οποία όμως δεν έχουν βρει ακόμα την ανάλογη αποδοχή από το ελληνικό

κοινό.