Οι πρώτες εταιρείες ταξί είναι εδώ. Στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και το

Ηράκλειο οι ιδιοκτήτες ταξί άρχισαν να οργανώνονται σε εταιρείες –

συνεταιρισμούς, όπως προβλέπει ο πρόσφατος νόμος για τα ταξί που ψηφίστηκε από

τη Βουλή.

Από τις εταιρείες αυτές οι τρεις δημιουργούνται στην Αθήνα και από δύο σε

Θεσσαλονίκη και Ηράκλειο. Πρόκειται, κυρίως, για σημερινές ενώσεις ραδιοταξί,

οι οποίες μετεξελίσσονται σε ανώνυμες εταιρείες ταξί και συνεταιρισμούς ταξί.

Αντίστοιχες προσπάθειες έχουν ξεκινήσει στην Κέρκυρα και τη Ρόδο. Όπως

ανακοίνωσε χθες το μέλος της διοίκησης της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων

Ιδιοκτητών Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ) κ. Παναγιώτης Αντύπας, «οι εταιρείες θα

λειτουργούν στα πρότυπα των εταιρειών που υπάρχουν στις άλλες χώρες της

Ευρώπης και αποτελούν μονόδρομο για τους ιδιοκτήτες ταξί όλης της χώρας».

H μεγαλύτερη εταιρεία ταξί με την επωνυμία «ΚΟΣΜΟΣ 1» δημιουργείται στην Αθήνα

και ήδη βρίσκεται σε τελικό στάδιο (αναμένει τη σχετική άδεια λειτουργίας από

τη νομαρχία).

Στην καινούργια εταιρεία έχουν προσχωρήσει μέχρι στιγμής 836 ιδιοκτήτες ταξί,

ενώ η διοίκησή της ετοιμάζεται να θέσει επιπλέον σε κυκλοφορία τα πρώτα 10

πολυμορφικά ταξί (εφτά θέσεων), καθώς και δύο λιμουζίνες (πέντε θέσεων) που

σύμφωνα με τον νόμο δικαιούται να έχει σε εκμετάλλευση.

Την ίδια στιγμή, εταιρείες δημιουργούν στην Αθήνα και οι ενώσεις ραδιοταξί

«ΕΛΛΑΣ» και «ΕΡΜΗΣ», ενώ σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται και η σύσταση

τεσσάρων συνεταιρισμών ταξί στη Θεσσαλονίκη και στο Ηράκλειο της Κρήτης (από

δύο σε κάθε πόλη).

Οι όροι για δημιουργία εταιρείας

Όπως προβλέπεται από τον νόμο για την οργάνωση των ταξί, όσοι ιδιοκτήτες ταξί

επιθυμούν, μπορούν να δημιουργήσουν εταιρείες ή συνεταιρισμούς υπό τον όρο ότι

θα έχουν το λιγότερο 150 οχήματα στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, 50 σε

Ηράκλειο, Πάτρα, Λάρισα και 20 οχήματα σε άλλες περιοχές.

Οι μέτοχοι των εταιρειών μεταβιβάζουν μόνο τη χρήση των οχημάτων στην

εταιρεία, ενώ το κεφάλαιό της σχηματίζεται σε χρήμα. Σε καθένα από τα

καινούργια νομικά πρόσωπα που θα δημιουργηθούν θα δοθούν ανά 100 ταξί τρεις

άδειες πολυμορφικών αυτοκινήτων (επτά θέσεων) και μία άδεια λιμουζίνας.

Σημειώνεται ότι σύντομα οι επιβάτες που επιθυμούν να μετακινηθούν με τα ταξί

των εταιρειών – συνεταιρισμών ή τα ραδιοταξί, είτε βρίσκονται στην Αθήνα και

τη Θεσσαλονίκη είτε στις άλλες πόλεις της χώρας στις οποίες ήδη λειτουργούν

ενώσεις ραδιοταξί, θα καλούν τον τετραψήφιο αριθμό 1020.

Καλώντας τον συγκεκριμένο αριθμό, που θα είναι ενιαίος για ολόκληρη τη χώρα,

θα έρχονται αμέσως σε επαφή με τις κατά τόπους ενώσεις των ραδιοταξί και θα

κλείνουν τα ραντεβού τους. Σήμερα, καθεμιά από τις ενώσεις των ραδιοταξί έχει

τον δικό της ξεχωριστό αριθμό τηλεφώνου.

Τι ισχύει στις άλλες χώρες της Ευρώπης

M. Βρετανία. Τα ταξί είναι ιδιαίτερα ακριβά και ο νόμος για την έκδοση

αποδείξεων ισχύει εδώ και δύο χρόνια. Ο πελάτης μπορεί να πληρώσει και με

πιστωτική κάρτα. Οι οδηγοί των ταξί στην Αγγλία πρέπει να γνωρίζουν απ’ έξω

όλους τους δρόμους για να πάρουν άδεια. Δεύτερη κούρσα απαγορεύεται. Το

κάπνισμα επιτρέπεται σε ελάχιστα ταξί. Υπάρχει διαχωριστικό τζάμι μεταξύ

οδηγού και επιβάτη.

Γαλλία. Στο Παρίσι κυκλοφορούν περίπου 15.000 οχήματα. Κάθε υποψήφιος

οδηγός ταξί στη Γαλλία περνάει από εκπαίδευση για να αποκτήσει την άδεια

οδήγησης. Το κάπνισμα απαγορεύεται. Οι οδηγοί που μετακινούν επιβάτες προς

λιμάνια, αεροδρόμια και σιδηροδρομικούς σταθμούς γνωρίζουν τουλάχιστον μία

ξένη γλώσσα. Ο πελάτης παίρνει απόδειξη πληρωμής μόνο αν τη ζητήσει.

Ιταλία. Οι οδηγοί ταξί κόβουν αποδείξεις στους πελάτες μόνο αν τους

ζητηθεί. H μετακίνηση με ταξί είναι ακριβή. Απαγορεύονται οι διπλές κούρσες.

Για να χρησιμοποιήσει κάποιος ταξί στην Ιταλία πρέπει να το «κλείσει» διά

τηλεφώνου ή να το αναζητήσει σε οργανωμένες πιάτσες.

Γερμανία. Σε όλη τη χώρα κυκλοφορούν 50.000 ταξί. H κυβέρνηση

αναμένεται να βγάλει απόφαση για… εξονυχιστικό έλεγχο στα ταξίμετρα,

προκειμένου να αποφευχθούν φαινόμενα παρακράτησης χρημάτων από τους

ταξιτζήδες. Απόδειξη πληρωμής στον πελάτη δίνεται μόνο αν ζητηθεί. Ο επιβάτης

μπορεί να πληρώσει και με πιστωτική κάρτα. Το κάπνισμα απαγορεύεται διά…

ροπάλου και από τον οδηγό και από το επιβατικό κοινό. Οι οδηγοί γνωρίζουν

κάποια ξένη γλώσσα

Μαίνεται ο εμφύλιος – δεύτερη ημέρα απεργίας

Μαίνεται ο εμφύλιος στον χώρο των ταξί – απεργούν και σήμερα για

δεύτερη ημέρα σε ολόκληρη την Ελλάδα -, ενώ χθες η διοίκηση της Πανελλήνιας

Ομοσπονδίας Ενώσεων Ιδιοκτητών Αυτοκινήτων Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ)

εξαπέλυσε πυρά και κατά των μαντράδων.

«Εδώ και χρόνια οι μαντράδες των ταξί έχουν φτάσει σε σημείο να εξουσιάζουν

ακόμα και συνδικαλιστές του κλάδου μας, προκειμένου να εξυπηρετούν τα στενά

οικονομικά συμφέροντά τους», δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ΠΟΕΙΑΤΑ κ.

Ευθύμιος Λυμπερόπουλος.

Στον χώρο των ταξί, από τη μια υπάρχει το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί της

Αθήνας (ΣΑΤΑ) και από την άλλη η ΠΟΕΙΑΤΑ που συμμετείχε στις διαβουλεύσεις με

τα συναρμόδια υπουργεία για τη σύνταξη του πρόσφατου νόμου.

Οι δύο πλευρές τα τελευταία χρόνια βρίσκονται στα χαρακώματα, καθώς το ΣΑΤΑ

προσπαθεί με κάθε τρόπο να επιβάλλει συνεχώς τις θέσεις του στην Ομοσπονδία. H

κόντρα φούντωσε και πάλι με αφορμή τις ταμειακές μηχανές, για τις οποίες

ωστόσο και η ΠΟΕΙΑΤΑ λέει τώρα ότι δεν θα πρέπει να έχουν φορολογική μνήμη.

* Σε απάντηση σχετικού δημοσιεύματος των «ΝΕΩΝ» «για παρέμβαση της

Ρηγίλλης» στην απεργία των ταξί, η ΠΟΕΙΑΤΑ απέστειλε επιστολή με την

ανακοίνωσή της την οποία είχε εκδώσει στις 2 Οκτωβρίου και απευθυνόταν σε όλα

τα σωματεία ταξί και ραδιοταξί της χώρας.

Στην ανακοίνωση αυτή, μεταξύ άλλων, αναφερόταν ότι η απόφαση για τη 48ωρη

απεργία ελήφθη στις 30 Σεπτεμβρίου ομόφωνα από το Δ.Σ. της ΠΟΕΙΑΤΑ. Είχε

προηγηθεί επιστολή του υπουργού Μεταφορών κ. Χρ. Βερελή προς τους εκπροσώπους

των ταξί, η οποία «ενώ περιείχε θετικές προς τα αιτήματα της ΠΟΕΙΑΤΑ

δεσμεύσεις, δεν είχε σαφή χρονικό ορίζοντα υλοποίησης». Αυτός, σύμφωνα με την

ΠΟΕΙΑΤΑ, ήταν και ο κύριος λόγος για την απεργία.