Οι ιδιοκτήτες ταξί προχωρούν σε νέα 48ωρη πανελλαδική απεργία την ερχόμενη

Τετάρτη και Πέμπτη, 8 και 9 Οκτωβρίου

Με τις «ευλογίες της Ρηγίλλης» οι ιδιοκτήτες ταξί προχωρούν σε νέα

48ωρη πανελλαδική απεργία την ερχόμενη Τετάρτη και Πέμπτη, 8 και 9 Οκτωβρίου,

συνεχίζοντας τις αντιδράσεις τους για τις ταμειακές μηχανές.

Την απεργία, αυτή τη φορά, δεν κήρυξε το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής

(ΣΑΤΑ), που εξαρχής ήταν και παραμένει κατά της εγκατάστασης ταμειακών μηχανών

στα ταξί.

H απόφαση για τις νέες κινητοποιήσεις ελήφθη από την Πανελλήνια Ομοσπονδία

Ενώσεων Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ), που αρχικά είχε

ταχθεί υπέρ του μέτρου των ταμειακών, υπό την προϋπόθεση ότι μαζί με την

απόδειξη των κομίστρων θα εισπράττεται από τον πελάτη και ΦΠΑ 8%!

Σημειώνεται ότι σε όλες τις πρόσφατες κινητοποιήσεις των ταξί της Αττικής η

διοίκηση της ΠΟΕΙΑΤΑ δεν είχε πάρει μέρος (μετείχαν μεμονωμένα ορισμένες

τοπικές ενώσεις, επιρροής του ΣΑΤΑ), ενώ είχε καταγγείλει ανοιχτά ότι πίσω από

τη στάση του ΣΑΤΑ βρίσκονται οι «μαντράδες».

Αλλαγή πλεύσης

Κύκλοι της ΠΟΕΙΑΤΑ ανέφεραν χθες ότι το «μυστικό» για την αλλαγή πλεύσης

βρίσκεται στη Ρηγίλλης και τη N.Δ., στέλεχος της οποίας είναι ο πρόεδρος της

Ομοσπονδίας. Όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν, ο ίδιος πριν από λίγες ημέρες

φέρεται να δέχτηκε από το κόμμα του συστάσεις του στυλ: «Τελικά εσύ με ποιους

είσαι, με την κυβέρνηση ή με τον χώρο από τον οποίο προέρχεσαι;».

Έτσι, προσθέτουν, η αλλαγή στάσης της ΠΟΕΙΑΤΑ δεν άργησε να έρθει, προκαλώντας

αμηχανία κυρίως στους ιδιοκτήτες των ταξί της περιφέρειας που τώρα καλούνται

να «ξορκίσουν» τις ταμειακές μηχανές. Κι αυτό, ενώ πριν από λίγες ημέρες

υποστήριζαν ότι με το μέτρο των ταμειακών μηχανών θα προχωρούσε η εξυγίανση

στον χώρο τους και θα αυξανόταν το ετήσιο εισόδημά τους κατά περίπου 3.000

ευρώ.

Στις μικρές πόλεις

Πάντως δεν είναι λίγοι οι ιδιοκτήτες ταξί, κυρίως των μικρών πόλεων της

περιφέρειας, που αναρωτιούνται γιατί να απεργήσουν την ερχόμενη Τετάρτη και

την Πέμπτη, καθώς το μέτρο των ταμειακών μηχανών δεν τους αγγίζει.

Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με τον νόμο, υποχρεωμένοι να εγκαταστήσουν

ταμειακές μηχανές στα ταξί τους είναι μόνο οι επαγγελματίες που

δραστηριοποιούνται στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και τις άλλες πρωτεύουσες των

νομών.

Την ίδια στιγμή, συνδικαλιστές προερχόμενοι από τον χώρο του ΠΑΣΟΚ ανέφεραν

ότι «από την πλευρά της N.Δ. ουδέποτε έχει ξεκαθαριστεί ποια είναι η θέση της

για τις ταμειακές μηχανές και τον εκσυγχρονισμό του κλάδου».

H κυβέρνηση από την πλευρά της επιμένει πως δεν θα δοθεί καμία παράταση για

τις ταμειακές μηχανές, τις οποίες οι ιδιοκτήτες ταξί οφείλουν να έχουν

εγκαταστήσει από την 1η Ιανουαρίου 2004.