Στιγμιότυπο από το σημείο του τραγικού δυστυχήματος. Ανοιχτά ερωτηματικά

αφήνει ο βαθμός ετοιμότητας της διοργανώτριας, ΕΛΠΑ, καθώς ο αγώνας δεν

διακόπηκε αμέσως, με αποτέλεσμα να βγουν από την ίδια στροφή άλλα δύο αυτοκίνητα

Μία ιδιαίτερα επικίνδυνη στροφή, ορισμένοι λανθασμένοι χειρισμοί, όπως

αποτυπώθηκαν στον φακό τηλεοπτικής κάμερας και μία κολόνα της ΔΕΗ συνετέλεσαν

καθοριστικά στον θάνατο του Δημήτρη Κολιοπάνου (γιο του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ

Θεόδωρου Κολιοπάνου) και στον τραυματισμό του συνοδηγού του Φάνη Χασιώτη.

Ανοιχτά ερωτηματικά αφήνει επίσης ο βαθμός ετοιμότητας της ΕΛΠΑ, που

διοργάνωνε το Ράλι Αχαιός, καθώς ο αγώνας δεν διακόπηκε αμέσως μετά το

δυστύχημα και συνεχίστηκε τόσο ώστε να βγουν από το ίδιο σημείο άλλα δύο

αυτοκίνητα.

Ένας από τους πιο έμπειρους οδηγούς αγώνων, ο Λεωνίδας Κύρκος επισημαίνει ότι

με βάση τις πρώτες εικόνες έγινε λανθασμένος υπολογισμός της παρατεταμένης

στροφής από τον οδηγό, ενώ ταυτόχρονα υπήρξαν κάποιες συγκυρίες που

λειτούργησαν αρνητικά. «Αν ήταν για παράδειγμα ο δρόμος σε εκείνο το σημείο

μισό μέτρο πλατύτερος, δεν θα είχε συμβεί τίποτα», σημειώνει ο Έλληνας

πρωταθλητής και υπογραμμίζει ότι η ατυχία του νεαρού οδηγού ολοκληρώθηκε με τη

σφοδρή πρόσκρουση της οροφής του μικρού Toyota Yaris με την κολόνα της ΔΕΗ.

ΑΠΟ THN ΕΛΠΑ

H επίσημη ανακοίνωση της ΕΛΠΑ αναφέρει ότι στο σημείο του δυστυχήματος

υπερίπτατο το νοσοκομειακό ελικόπτερο της διοργάνωσης με συνοδό ιατρό, που

επενέβη αμέσως μαζί με τα συνεργεία διάσωσης, τα οποία διαπίστωσαν τον

ακαριαίο θάνατο του 25χρονου Δημήτρη Κολιοπάνου και τον τραυματισμό του

συνοδηγού του στην αυχενική μοίρα. Δεν εξηγεί όμως γιατί δεν διακόπηκε αμέσως

ο αγώνας, παρά μόνον αφού είχαν ήδη βγει μετά το άτυχο πλήρωμα του Yaris και

άλλα δύο αυτοκίνητα έξω από τον δρόμο ακριβώς στο ίδιο σημείο. Αγωνιζόμενοι

θεωρούν ότι υπήρξε ολιγωρία, επειδή το Ράλι Αχαιός «μετρά» στο Πανευρωπαϊκό

Πρωτάθλημα και οι διοργανωτές δεν θα το διέκοπταν τόσο εύκολα. Πολύ

περισσότερο, μάλιστα, καθώς το δυστύχημα αφορούσε κάποιον από τους οδηγούς που

ξεκινούσαν πίσω (ο Κολιοπάνος και ο Χασιώτης ξεκίνησαν 35οι) και όχι κάποιον

«πρωτοκλασάτο». Είναι χαρακτηριστικό ότι ο αγώνας διεκόπη τελικά μετά τη λήξη

της τρίτης ειδικής διαδρομής, ενώ το δυστύχημα συνέβη στην πρώτη!

Τα αίτια του δυστυχήματος ερευνά η Τροχαία Αμαλιάδας. H κηδεία του άτυχου

οδηγού έγινε χθες.



ΣΕ ΡΑΛΙ: ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΝΕΚΡΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟ 1985

Σπάνια τα θανατηφόρα ατυχήματα

Σπάνια συμβαίνουν στους ελληνικούς αγώνες αυτοκινήτων θανατηφόρα ατυχήματα.

Σημαντική συμβολή έχουν σε αυτό οι εξελίξεις των συστημάτων ασφαλείας στα

αγωνιστικά αυτοκίνητα, η μεγαλύτερη προσοχή που δίνουν οι διοργανωτές, αλλά

και ο… καλός Θεός! Συχνά χωρίζουν τον θάνατο από τη ζωή μόνο λεπτομέρειες,

όπως συνέβη πέρυσι με το πλήρωμα αυτοκινήτου που έλαβε μέρος στο Ράλι ΔΕΘ

(Διεθνούς Έκθεσης Θεσαλονίκης) και γλίτωσε μόνον από τύχη με σοβαρούς

τραυματισμούς. Τις τελευταίες δεκαετίες έχουμε δύο θανατηφόρα ατυχήματα με

αγωνιζόμενους. Το 1972 σκοτώθηκε στη Ρόδο ο Γιώργος Μεϊμαρίδης, γνωστότερος με

το ψευδώνυμο «Μαύρος», ενώ το 1985 βρήκε τραγικό θάνατο στο ράλι «Κένταυρος»

που διοργανώνεται στην περιοχή του Πηλίου ένας πρωτοαγωνιζόμενος συνοδηγός. Ο

τελευταίος θα είχε γλιτώσει, αν διέθετε το αυτοκίνητό του κλωβό ασφαλείας με

πλευρικές μπάρες προστασίας, κάτι που έγινε υποχρεωτικό ύστερα από εκείνο το

δυστύχημα.

KAMIA ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ

Κάθε πλήρωμα έχει μαζί του στο αυτοκίνητο δύο πινακίδες για την περίπτωση

ατυχήματος. Αν δεν υπάρχουν τραυματισμοί, τότε δείχνουν στους υπόλοιπους

αγωνιζόμενους που περνούν από το σημείο την μπλε πινακίδα, που γράφει ΟΚ.

Αλλιώς ανυψώνουν την πινακίδα με τον κόκκινο σταυρό και διακόπτεται ο αγώνας.

Αν δεν είναι σε θέση ο οδηγός και ο συνοδηγός να το κάνουν αυτό, τότε θα

πρέπει να το αναλάβει το πλήρωμα του επόμενου αυτοκινήτου που ακολουθεί. Στο

τραγικό δυστύχημα του ράλι «Αχαιός» δεν έγινε προφανώς καμία πληροφόρηση από

τους άλλους αγωνιζόμενους ούτε όμως και από τους κριτές που έσπευσαν εκεί. Γι’

αυτό και πέρασαν περίπου 30 αυτοκίνητα μετά το Toyota Yaris από το

συγκεκριμένο σημείο χωρίς να διακοπεί ο αγώνας!