Eργοδότες – ασφαλισμένοι θα καταβάλουν περισσότερα στον Οργανισμό Eργατικής Eστίας

Αυξάνεται η εισφορά υπέρ του Οργανισμού Εργατικής Εστίας ενώ από το νέο
έτος δικαίωμα στα προγράμματα του Οργανισμού (διακοπές, εκδρομές, εισιτήρια
κ.ά) θα έχουν και οι δημόσιοι υπάλληλοι. Με τον N. 3144/03 κυρώθηκαν και
απέκτησαν ισχύ νόμου οι διατάξεις του άρθρου της Εθνικής Γενικής Συλλογικής
Σύμβασης Εργασίας του 2002, που προέβλεπαν αναδρομική τμηματική αύξηση της
εισφοράς που καταβάλλουν οι εργοδότες και οι ασφαλισμένοι υπέρ του Οργανισμού
της Εργατικής Εστίας (ΟΕΕ).
H ανωτέρω αύξηση γίνεται σε δύο στάδια και συγκεκριμένα:
* Από 29/4/02 έως 31/12/02 κατά 0,10%, (ασφαλισμένου: 0,05% – εργοδότη:
0,05%).
* Από 1/1/03 και μετά, περαιτέρω κατά 0,10% (ασφαλισμένου: 0,05% –
εργοδότη: 0,05%).
Έτσι, το συνολικό ποσοστό αύξησης της εισφοράς υπέρ του ΟΕΕ επιμερίζεται σε
0,10% για κάθε μέρος (ασφαλισμένος – εργοδότης), ώστε το τελικό ποσοστό
εισφοράς υπέρ ΟΕΕ εκάστου μέρους να διαμορφώνεται σε 0,35% (συνολικό: 0,70%).
Διευκρινίζεται ότι υπόχρεοι καταβολής της εισφοράς αυτής είναι όλοι οι
εργοδότες συμπεριλαμβανομένων και του Δημοσίου, ΝΠΔΔ και ΟΤΑ που απασχολούν
προσωπικό, το οποίο υπάγεται στην ασφάλιση του ΟΕΕ.
Λογαριασμός Εστίας Δημοσίων Υπαλλήλων
Στο μεταξύ, με νομοσχέδιο-σκούπα του υπουργείου Εργασίας, το οποίο προωθείται
τον Σεπτέμβριο στη Βουλή, προβλέπεται η σύσταση Λογαριασμού Εστίας Δημοσίων
Υπαλλήλων, ο οποίος θα λειτουργεί αυτόνομα στο πλαίσιο του Οργανισμού
Εργατικής Εστίας. Δικαιούχοι των παροχών του νέου λογαριασμού (εκδρομές,
δωρεάν διακοπές, εισιτήρια βιβλία κ.ά.) θα είναι όλοι οι εν ενεργεία δημόσιοι
υπάλληλοι καθώς και τα προστατευόμενα μέλη της οικογένειάς τους. Οι
εργαζόμενοι στο Δημόσιο και στα ΝΠΔΔ θα καταβαλλουν μηνιαία ατομική εισφορά,
αντίστοιχη με την εισφορά που καταβάλλουν οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα
μηνιαία εισφορά θα καταβάλλει και το Δημόσιο. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η
καταβολή των εισφορών για την Εργατική Εστία θα αρχίσει από την 1.1.2004 μέσω
του διατραπεζικού συστήματος ΔΙΑΣ.













