«Παίρνω το 33 για να προσγειωθώ...», είναι οι τελευταίες λέξεις του
κυβερνήτη του ελικοπτέρου του ΕΚΑΒ προς τον πύργο ελέγχου του αεροδρομίου της
Ικαρίας. Όλα βαίνουν καλώς, η ώρα είναι 00.20 και ο υπεύθυνος του πύργου
ελέγχου βλέπει το ελικόπτερο να προσεγγίζει το νησί.






Δεν έχει αναφερθεί οποιοδήποτε πρόβλημα και το αεροσκάφος αναμένεται σε λίγα
λεπτά να ακουμπήσει το έδαφος. Ξαφνικά χάνεται από τον ορίζοντα. Ο πιλότος δεν
απαντά στις επανειλημμένες κλήσεις του πύργου ελέγχου. Η Πολεμική Αεροπορία
επιβεβαιώνει ότι το ελικόπτερο του ΕΚΑΒ χάθηκε από τα ραντάρ...


Μεγάλη επιχείρηση


Αμέσως ενημερώνεται το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης. Σαράντα
λεπτά μετά τα μεσάνυχτα ξεκινάει μεγάλη επιχείρηση από θάλασσα, στεριά και
αέρα για τον εντοπισμό του ελικοπτέρου και των τεσσάρων επιβαινόντων σε αυτό.
Συμμετέχουν τα παραπλέοντα στον τόπο του συμβάντος πλοία, δύο ναυαγοσωστικά
και ένα περιπολικό σκάφος του Λιμενικού Σώματος, ενώ δίνεται εντολή να
απογειωθεί ένα C-130 της Πολεμικής Αεροπορίας και ένα Super Puma.


Στη στεριά οι έρευνες γίνονται από αστυνομικούς, πυροσβέστες και πολλούς
εθελοντές.


Στις έρευνες προστίθεται μία ώρα αργότερα και το υδρογραφικό σκάφος «Πυθέας»
του Πολεμικού Ναυτικού. Ωστόσο, η ώρα περνάει και κανένα ίχνος του ελικοπτέρου
δεν φαίνεται. Η αγωνία κορυφώνεται και το μυαλό όλων πηγαίνει στο χειρότερο...


Η ειρωνεία της τύχης, όπως έλεγαν καλά πληροφορημένες πηγές, είναι ότι το
συγκεκριμένο αεροσκάφος, τύπου Agusta Ροwer Α-109 το οποίο είχε προμηθευτεί
πριν από τρία χρόνια το ΕΚΑΒ και διαχειριζόταν η ιταλική εταιρεία Helitalia,
αντικατέστησε το μοιραίο ελικόπτερο που κατέπεσε στις 17 Ιουνίου του
προήγουμενου χρόνου στην Ανάφη.


Η πορεία του ελικοπτέρου


Το συγκεκριμένο αεροσκάφος ξεκίνησε χθες βράδυ, λίγο μετά τις 11, από τη
Μυτιλήνη προκειμένου να παραλάβει μία ασθενή από την Ικαρία και να τη
μεταφέρει στο νοσοκομείο της Σάμου. Σ΄ αυτό επέβαιναν ο κυβερνήτης Ευστράτιος
Φωτιάδης, ο συγκυβερνήτης Ηλίας Λέντης, ο γιατρός Μακέντ Σαφάντι και ο
νοσηλευτής Ιωάννης Κουρόλης.


Το αεροσκάφος αναμενόταν να προσγειωθεί στο αεροδρόμιο της Ικαρίας είκοσι δύο
λεπτά μετά τα μεσάνυχτα. Χάθηκε από τα ραντάρ ενώ πετούσε σε απόσταση δύο
ναυτικών μιλίων ανατολικά από τις ακτές και σε απόσταση τεσσάρων μιλίων βόρεια
από τον διάδρομο προσγείωσης της Ικαρίας, ο οποίος φωτιζόταν κανονικά.


Στην περιοχή έπνεαν βορειοανατολικοί άνεμοι 5-6 Μπωφόρ, καιρικές συνθήκες που
δεν κρίνονται ιδιαίτερα δυσμενείς και γι' αυτό προκαλούν εύλογα ερωτηματικά
για τα αίτια της απώλειας του αεροσκάφους.


Το γεγονός επιβεβαίωσε αργά τη νύχτα και ο διευθυντής του ΕΚΑΒ Χρήστος Ρέσσος,
ο οποίος δήλωσε στα «ΝΕΑ» ότι είναι νωρίς να κάνουμε οποιαδήποτε εκτίμηση και
αυτό που προέχει είναι να βρεθεί το ελικόπτερο και οι άνθρωποι.


Πήγε στη Σάμο με πλωτό!


Τελικά η ασθενής, για την οποία οργανώθηκε η αποστολή αεροδιακομιδής
μεταφέρθηκε τη νύχτα στη Σάμο με πλωτό σκάφος του Λιμενικού Σώματος. Η απώλεια
του αεροσκάφους αποτελεί ισχυρό πλήγμα για τον τομέα αεροδιακομιδών του ΕΚΑΒ
αφού είναι το τρίτο ελικόπτερο που χάνεται τα τελευταία δύο χρόνια. Εκτός από
το τραγικό περιστατικό της Ανάφης, στο οποίο έχασαν τη ζωή τους πέντε άτομα,
στις 14 Ιανουαρίου 2001 είχε καταπέσει άλλο ένα ελικόπτερο ανοιχτά του Σουνίου
ενώ εκτελούσε αποστολή μεταφοράς ασθενούς από την Πάτμο στην Αθήνα.


Και εκείνη η πτώση ελικοπτέρου του ΕΚΑΒ είχε κοστίσει τη ζωή πέντε ανθρώπων.
Σήμερα απομένουν δύο ακόμη ελικόπτερα αυτού του τύπου από τα πέντε που είχαν
συνολικά παραληφθεί προκειμένου να αναλάβουν τις επιχειρήσεις αεροδιακομιδών
ασθενών από τα νησιά του Αιγαίου.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από