Ο «Ιπποκράτης» ναυάγησε παίρνοντας μαζί του και... εκατοντάδες εκατομμύρια!
Το πλοίο που προοριζόταν για πλωτό ιατρικό κέντρο παραμένει παροπλισμένο στον
μόλο της Δραπετσώνας περιμένοντας - αυτή τη φορά - μια... καλή χορηγία για να
επισκευαστεί!





Στη Δραπετσώνα. Ο «Ιπποκράτης» δεμένος στον μόλο της Δραπετσώνας περιμένει
μια χορηγία για να επισκευαστεί, αν και ξεκίνησε με πολλά όνειρα και
ξοδεύτηκαν εκατοντάδες εκατομμύρια για να γίνει πλωτό νοσοκομείο...


Τον Οκτώβριο του 2001 παραχωρήθηκε, ύστερα από πολλές περιπέτειες, με
υπουργική απόφαση, στο «Χαμόγελο του Παιδιού». Όμως, μέχρι στιγμής, δεν έχουν
βρεθεί τα χρήματα, αφού ο σύλλογος δεν έχει τη δυνατότητα να ξοδέψει τα
απαιτούμενα για τις επισκευές ποσά, προκειμένου στις καμπίνες του να
λειτουργήσουν τα προαναγγελθέντα εδώ και χρόνια ιατρεία...


Άλλωστε, ο πρόεδρος του συλλόγου, κ. Κώστας Γιαννόπουλος, το ξεκαθάρισε από
την πρώτη στιγμή που παρέλαβε το πλοίο. «Ό,τι γίνει θα γίνει με τη συμμετοχή
εθελοντών και χορηγών και όχι από τα χρήματα του ταμείου που προορίζονται για
τις ανάγκες των παιδιών».


Κόλλησε η επισκευή


Ο ίδιος δηλώνει αισιόδοξος ότι «το πλοίο θα μπορέσει τελικά να λειτουργήσει
σαν πλωτό ιατρικό κέντρο και ξενοδοχείο, για τη φιλοξενία παιδιών και γονέων
από όλη την Ελλάδα». Όπως λέει, «για το σκοπό αυτό είχαν έρθει σε συμφωνία με
την προηγούμενη διοίκηση των Ναυπηγείων του Σκαραμαγκά, προκειμένου να γίνουν
όλες οι επισκευές που απαιτούνται. Όμως, με την αλλαγή φρουράς και την ανάληψη
της διοίκησης από γερμανικό όμιλο, η όλη υπόθεση δεν έχει προχωρήσει».


Όπως επισημαίνει, «μέχρι στιγμής πολλοί ιδιώτες και εταιρείες έχουν εκδηλώσει
την επιθυμία να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους, όμως πρώτα απ' όλα απαιτείται
το πλοίο να μπει σε ναυπηγείο. Ήδη, από τον ΟΛΠ έχει εξασφαλιστεί θέση για να
δέσει ο "Ιπποκράτης" στο λιμάνι του Πειραιά, ενώ παραχωρήθηκε και η δεξαμενή
για να γίνουν οι επισκευές στα ύφαλα».


Εκατοντάδες εκατομμύρια στον αέρα



Ο «Ιπποκράτης» ξεκίνησε με πολλά όνειρα. Για να πραγματοποιηθούν
ξοδεύτηκαν εκατοντάδες εκατομμύρια δραχμές χωρίς όμως αποτέλεσμα... Σήμερα
περιμένει για βοήθεια, σκουριάζοντας.


Η ιστορία ξεκινά το 1967, όταν ναυπηγήθηκε στα Ναυπηγεία του Περάματος. Το
πρώτο όνομα ήταν «Έλλη» και ταξίδευε στα νησιά της άγονης γραμμής. Το 1993
άλλαξε όνομα, όταν επελέγη ύστερα από διεθνή διαγωνισμό του υπουργείου
Αιγαίου. Τότε είχαν ξοδευτεί 583 εκατομμύρια δραχμές για τις απαιτούμενες
διαρρυθμίσεις, από τις οποίες το 70% ήταν χρήματα από την Ευρωπαϊκή Ένωση.


Σε ηλικία 27 χρόνων, ο «Ιπποκράτης» διέθετε 23 πλωτά εξεταστήρια, 30
πολυτελείς καμπίνες, αίθουσες εκδηλώσεων, πολυτελείς τραπεζαρίες και
ελικοδρόμιο, ικανό να δεχτεί ελικόπτερα μέχρι πέντε τόνων!


Λειτουργικά έξοδα


Τυπικά όλα ήταν έτοιμα, όμως δεν είχαν υπολογίσει το πλήρωμα, τους γιατρούς
και το νοσηλευτικό προσωπικό. Για να μπορέσει να κινηθεί το πλοίο με επαρκές
προσωπικό τα λειτουργικά έξοδα έφταναν τα 350 εκατομμύρια δραχμές, ποσό που
ήταν αδύνατο να βρεθεί...


Έτσι, για τα επόμενα τέσσερα χρόνια, ο «Ιπποκράτης» έμεινε αγκυροβολημένος στο
λιμάνι του Πειραιά, με συνέπεια το Ελληνικό Δημόσιο να αναγκαστεί να
επιστρέψει την κοινοτική επιχορήγηση. Το 1994 το υπουργείο Αιγαίο πλήρωσε 50
εκατομμύρια δραχμές και έδωσε άλλα τόσα χρήματα δυο χρόνια αργότερα επειδή το
πλοίο κόντεψε να βυθιστεί μέσα στο λιμάνι του Πειραιά!


Τον Αύγουστο του 1997 έγινε η πρώτη δημοπρασία. Ακολούθησαν άλλες 15 που
υπήρξαν όλες άγονες. Μάλιστα, στην τελευταία δημοπρασία, υπήρξε προσφορά
μέγιστης τιμής αγοράς του πλοίου τεσσάρων εκατομμυρίων δραχμών...

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από