Οικονομία

Από σήμερα το νέο εργασιακό τοπίο για ωράριο – εισφορές

Από σήμερα το νέο εργασιακό τοπίο για ωράριο – εισφορές
Σχόλια
3 λεπτά


Σημαντικές αλλαγές στην αγορά εργασίας (κατάργηση υπερεργασίας, περιορισμος
υπερωριων, νεο μοντέλο χρόνου εργασιας, μειωση εργοδοτικων εισφορών, αλλαγη
στον θεσμο των ομαδικων απολυσεων) τιθενται σε ισχυ, στον ιδιωτικο τομεα, απο
σημερα. Το νεο εργασιακο τοπίο προβλεπεται απο τον νομο 2874/2000 και εχει
στόχο την αυξηση της απασχολησης. Οι αλλαγες που τιθενται απο σημερα σε ισχύ
ειναι οι εξης:


* Καθιερώνεται το 38ωρο εργασιας στις περιπτώσεις διευθέτησης 3 ωρών
εβδομαδιαίως με διατήρηση των απολαβών των εργαζομένων. Οι επιχειρήσεις που
επιθυμούν να προχωρήσουν σε διευθέτηση 3 ωρών εβδομαδιαίως, δίνουν ως
αντιστάθμισμα στους εργαζόμενους 38 ώρες εργασιας την εβδομάδα. Η διευθετηση
για να εφαρμοστεί απαιτεί τη συμφωνη γνώμη των εργαζομένων. Η διευθετηση θα
υπολογίζεται σε ετήσια βάση, και θα εφαρμόζεται στο πλαίσιο 43 ωρών την
εβδομάδα και στο πλαίσιο των σημερινών νομοθετικών οριων. Σε περίπτωση που για
τη συναίνεση δεν υπάρχουν σωματεία ή ένωση προσώπων, τότε θα γίνεται
διαβούλευση με την Ομοσπονδία ή το κλαδικο σωματείο και σε περίπτωση αρνητικής
κατάληξης θα παραπέμπεται το θέμα στη μεσολαβητική διαδικασία του ΟΜΕΔ
(διαιτησία). Με το μέτρο αυτό, μειώνεται ο ανώτατος συνολικός χρόνος
απασχόλησης των μισθωτών κατα 460 ώρες το ετος και δημιουργούνται συνθήκες
αυξημένων προσλήψεων, κατα το υπουργείο Εργασιας. Επισης προβλέπεται η
κατάργηση του διευθυντικού δικαιώματος για την υπερεργασια και η υφιστάμενη
υποχρέωση των μισθωτών για 5 ώρες υπερεργασια την εβδομαδα. Ετσι μειώνεται ο
χρόνος μέγιστης απασχόλησης του εργαζόμενου κατα 5 ώρες την εβδομάδα ή 230
ώρες το ετος. Επισης αυξάνεται το κόστος κάθε νόμιμης υπερωρίας απο 0,25% που
ισχύει σήμερα στο 0,50% και αυξάνεται το κόστος της παράνομης υπερωρίας απο
100% σε 150%.


* Προσαυξάνεται κατα 7,5% η αμοιβή όσων προσλαμβάνονται για μέσο ημερήσιο
χρόνο απο 4 ώρες και κατω. Ειδικες κατηγορίες μακροχρόνια ανέργων που
αναλαμβάνουν εργασία με μερική απασχόληση για πρώτη φορά, δικαιούνται να
λαμβάνουν επίδομα ισοδύναμο με το 1/3 του επιδόματος ανεργίας για ένα ετος.
Επισης δεν επιτρέπεται η διακεκομμένη απασχόληση μερικώς απασχολουμένων μια
φορά την ημερα με προσαύξηση αμοιβής 20%.


* Καθιερώνεται ανώτατο όριο ομαδικής απόλυσης 4 άτομα για όλες τις κατηγορίες
επιχειρήσεων απο 20 ατομα μέχρι 200 ατομα. Πάνω απο τα 200 ατομα ισχύει το
ποσοστό του 2%.


* Οι εργοδοτικές εισφορές στο ΙΚΑ μειώνονται κατα 2 ποσοστιαίες μονάδες (απο
13,3% σε 11,3%) για μισθωτούς με πλήρη μηνιαία απασχόληση ή 25 ημερομίσθια τον
μηνα και με τακτικές αποδοχές μέχρι 200.000 δρχ. τον μήνα. Το κόστος (25 δισ.
δρχ. ετησιως) θα καταβληθεί απο τον κρατικο προϋπολογισμό. To μετρο αυτο θα
ισχυσει μεχρι την 31.12.2003.

Επόμενο άρθρο

Google news

Ακολουθήστε tanea.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Σχετικά άρθρα

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
0 /50
0 /2000

Τα Νεότερα

  1. Διχασμένη η ΕΕ για το ποιος θα την εκπροσωπήσει στις διαπραγματεύσεις για την Ουκρανία – Ο φόβος των ρωσικών απαιτήσεων
  2. Επίδομα θέρμανσης: Ξεπέρασαν τις 350.000 οι αιτήσεις μέσα σε δύο ημέρες – Τι επιλέγουν τα νοικοκυριά
  3. Σύγκρουση on air ανάμεσα σε Αναστασίου και Βούλτεψη: «Βλέπουμε μια κουλτούρα διαφθοράς» – «Έγινε θεσμός επί ΠΑΣΟΚ»

Πιο Σχολιασμένα

Πιο Διαβασμένα

Cookies