Η εξασθένηση του ευρώ μπορεί να προκάλεσε αμηχανία στους Ευρωπαίους. Δεν

έκανε το ίδιο και στις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις ­ και κυρίως τις

αυτοκινητοβιομηχανίες ­ που είδαν τις εξαγωγές και τα κέρδη τους να

εκτοξεύονται.

Πόρσε στην Κίνα. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ωφελήθηκε από την ανάκαμψη

της ασιατικής οικονομίας. (Μοντέλο της Πόρσε σε πρόσφατη έκθεση αυτοκινήτων

στο Πεκίνο)

Δυο μεγάλες ευρωπαϊκές εταιρείες κατασκευής αυτοκινήτων, η γερμανική Πόρσε και

ο γαλλικός όμιλος Πεζό – Σιτροέν, ανακοίνωσαν χθες ότι, παρά τη μειωμένη

ζήτηση για τα αυτοκίνητά τους στην ευρωπαϊκή αγορά, οι εξαγωγές τους

εκτοξεύτηκαν στα ύψη.

Σύμφωνα με χθεσινή ανακοίνωση του γαλλικού ομίλου Πε Ες Α Πεζό – Σιτροέν, τα

κέρδη του αυξήθηκαν το 2000 κατά 80%, στο 1,3 δισεκατομμύριο ευρώ.

Τα κέρδη της γερμανικής εταιρείας κατασκευής πολυτελών σπορ αυτοκινήτων Πόρσε

σημείωσαν τον περασμένο χρόνο αύξηση 19%, στα περίπου 120 εκατομμύρια ευρώ.

Μείωση κατά 10%

Η βελτίωση των αποτελεσμάτων των δυο εταιρειών πραγματοποιήθηκε σε μια χρονιά

όπου οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην ευρωπαϊκή αγορά μειώθηκαν. Είναι

χαρακτηριστικό ότι στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων της Ευρώπης,

οι πωλήσεις μειώθηκαν πέρυσι κατά 10%.

«Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων κατάφεραν να αντιμετωπίσουν την επιβράδυνση της

ευρωπαϊκής αγοράς μέσω της αύξησης των εξαγωγών τους», σημειώνει ο Φίλιπ

Ρόζενγκαρτεν, αναλυτής μεγάλου οίκου μελετών της παγκόσμιας αγοράς οχημάτων.

«Οι πωλήσεις αυτοκινήτων σε ολόκληρο τον κόσμο αυξήθηκαν κατά 2%, καθώς οι

αναδυόμενες οικονομίες ανέκαμψαν από την επιβράδυνση του 1999».

Υποχώρηση ευρώ

Ωστόσο, σημαντικό ρόλο στην αύξηση των εξαγωγών των ευρωπαϊκών

αυτοκινητοβιομηχανιών έπαιξε και η διολίσθηση του κοινού ευρωπαϊκού

νομίσματος.

Το ευρώ έφτασε από τις αρχές του 2000 έως τον περασμένο Οκτώβριο να έχει χάσει

περίπου 18% της αξίας του έναντι του αμερικανικού δολαρίου και του γιεν.

Η Πεζό ωφελήθηκε σημαντικά από το νέο μοντέλο, το μικρό 206.

Η Πόρσε, από την άλλη, πιστεύει ότι το πολυτελές προφίλ των αυτοκινήτων της θα

προστατεύσει τις πωλήσεις της από την επιβράδυνση της αμερικανικής οικονομίας.

Φιλόδοξοι στόχοι

Και οι δυο εταιρείες έχουν θέσει φιλόδοξους στόχους για τα επόμενα χρόνια.

Συγκεκριμένα, ο γαλλικός όμιλος στοχεύει ως το 2004 να έχει αυξήσει τις

ετήσιες πωλήσεις του στα 3,5 εκατομμύρια οχήματα. Η γερμανική εταιρεία ­

εδρεύει στη Στουτγάρδη ­ ανακοίνωσε ότι το δωδεκάμηνο που ολοκληρώνεται στις

31 Ιουλίου 2001 θα πετύχει πωλήσεις ίσες με αυτές του αντίστοιχου περασμένου

δωδεκαμήνου. Η εταιρεία, που ελέγχεται από τη γερμανική οικογένεια Πόρσε,

προβλέπει ότι από τον Αύγουστο του 2000 έως τον Ιούλιο του 2001 θα πουλήσει

50.000 οχήματα, περίπου 7% περισσότερα σε σχέση με το αντίστοιχο περασμένο δωδεκάμηνο.