Το μεγαλύτερο μητροπολιτικό πάρκο της Ευρώπης, τη δημιουργία του οποίου

ανακοίνωσε χθες ο Πρωθυπουργός στον χώρο του αεροδρομίου του Ελληνικού, θα

έχει πολύ πράσινο αλλά και «ολίγον» από μια σειρά άλλων χρήσεων:

Το αεροδρόμιο του Ελληνικού, αμέσως μετά το κλείσιμό του θα γίνει το

μεγαλύτερο μητροπολιτικό πάρκο της Ευρώπης, όπως ανακοίνωσε χθες ο Πρωθυπουργός

Συνεδριακό κέντρο 10.000 ατόμων, μυθολογικό πάρκο, αθλητικές εγκαταστάσεις,

ξενοδοχειακή μονάδα, ενδεχομένως και διώροφα ή τριώροφα σε μια έκταση 150

στρεμμάτων απέναντι από τον Άγιο Κοσμά, μονοπάτια και γέφυρες, αλλά και έναν

χώρο περίπου 700 στρεμμάτων για εμπορική χρήση τύπου βίλατζ παρκ ­ επίσης προς

την πλευρά της Γλυφάδας.

Από τα 4.000 στρέμματα πρασίνου τα 3.000 θα είναι «καθαρό» πράσινο, που

σημαίνει μόνο δένδρα, ενώ στα υπόλοιπα χίλια στρέμματα, μεταξύ των δένδρων θα

γίνουν παρεμβάσεις για δημιουργία τεχνητών ρυακιών και μονοπατιών. Η ιδέα της

τεχνητής λίμνης, την οποία περιελάμβανε το αρχιτεκτονικό σχέδιο Βασενχόφεν

(Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου της Αθήνας), μάλλον σκοντάφτει σε μια σειρά

γεωλογικών προβλημάτων της περιοχής, ενώ υπό συζήτηση είναι η σύνδεση του

Ελληνικού με τον Άγιο Κοσμά. Όσο για τις ήπιες οικιστικές παρεμβάσεις, που δεν

έχουν ακόμα αποφασιστεί οριστικά, ενδέχεται να καλύψουν και τη φιλοξενία

περίπου 1.000 δημοσιογράφων κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων το

καλοκαίρι του 2004.

Αν το θέμα της μετα-ολυμπιακής χρήσης του Ελληνικού έμπαινε πάντως σε

ψηφοφορία, είναι αριθμητικώς βέβαιο ότι ο Πρωθυπουργός δεν θα έκανε λόγο για

τη δημιουργία ενός μεγάλου πάρκου, ίσως και του μεγαλύτερου πάρκου στην

Ευρώπη!

Κατά τη διάρκεια της χθεσινής διυπουργικής σύσκεψης, σύμφωνα με πληροφορίες,

μόνον ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας, ο κ. Γιάννος Παπαντωνίου συμφώνησε

ανεπιφύλακτα με την πρόταση Λαλιώτη. Κι ενώ όλοι φαινομενικά έλεγαν «ναι» στο

πάρκο, ετέθη ξανά μια σειρά από εκκρεμότητες.

«Ναι, αλλά μήπως μπορεί η αερολέσχη από τον Μαραθώνα να πάει για ένα χρόνο στο

Ελληνικό;». «Βεβαίως, αλλά με το ΕΚΑΒ τι θα γίνει;». «Συμφωνώ, όμως χρειάζομαι

χρόνο και το κόστος να το επωμιστεί ο κρατικός προϋπολογισμός». «Μήπως λόγω

εξυπηρέτησης του Συνεδριακού Κέντρου είναι καλό να παραμείνει ο διάδρομος;».

Δύο ήταν τα σημεία που προκάλεσαν μικρές και μεγαλύτερες διαφωνίες. Πότε

ακριβώς θα κλείσει ο διάδρομος προσγείωσης – απογείωσης και έως πότε θα

λειτουργεί το εργοστάσιο αεροσκαφών όπου επισκευάζονται τα F-4 (Fantom). Οι

διαφορετικές απόψεις εκφράστηκαν στις «στρογγυλεμένες» δηλώσεις του

Πρωθυπουργού κατά την έξοδο, ενώ ο υπουργός Άμυνας, κ. Α. Τσοχατζόπουλος

δήλωσε αργότερα ξεκάθαρα ότι το Κρατικό Εργοστάσιο Αεροσκαφών θα λειτουργήσει

για 2 ακόμη χρόνια στο Ελληνικό. Νωρίτερα, ο κ. Σημίτης είχε δηλώσει ότι ο

χρόνος λειτουργίας του εργοστασίου θα είναι «περίπου» δύο χρόνια.

Ο διάδρομος προσγείωσης – απογείωσης θα λειτουργήσει, συνέχισε, «μονάχα για

ένα χρόνο περίπου και θα καταργηθεί».

Αυτά τα δύο «περίπου» που γεννούν τουλάχιστον μία εύλογη απορία ­ πώς ακριβώς

θα προσεγγίζουν τα προς επισκευή αεροσκάφη το επισκευαστικό κέντρο τον επόμενο

χρόνο; ­ μάλλον προδιαθέτουν και για «επόμενο γύρο» συνομιλιών με αιχμή τη

λειτουργία του διαδρόμου.

Κι αυτό γιατί η πλευρά ΥΠΕΧΩΔΕ έχει ξεκαθαρίσει ότι «διάδρομος και έργα δεν

πρόκειται να συνυπάρξουν», ενώ από πηγές του υπουργείου Εθνικής Άμυνας χθες

καταγράφηκε προβληματισμός αν θα έχουν αρχίσει τα έργα όταν θα φύγει το

εργοστάσιο…

Εξηγώντας το θέμα της μεταφοράς τής επισκευαστικής βάσης, ο υπουργός Εθνικής

Άμυνας κ. Τσοχατζόπουλος κατέστησε σαφές ότι θα μεταφερθεί στην Ελευσίνα. Όπως

δήλωσε μάλιστα, εκεί θα δημιουργηθούν όλες οι απαραίτητες υποδομές και οι

ολοκληρωμένες εγκαταστάσεις συντήρησης αεροσκαφών, ενώ θα επεκταθούν οι

λειτουργίες του, ώστε να συντηρεί και αεροσκάφη τρίτης και τέταρτης γενιάς

(π.χ. Γιουροφάιτερ).

Για την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων στην Ελευσίνα και τη μεταφορά του ΚΕΑ θα

δοθούν 35 δισ. δρχ. ­ τα 15 δισ. έχουν ήδη δοθεί προκαταβολικώς στο υπουργείο

Εθνικής Άμυνας, που στον σχεδιασμό του έχει εντάξει και αναβάθμιση των

εγκαταστάσεων του Τατοΐου. Τα κονδύλια για τη μεταφορά του εργοστασίου θα

διατεθούν από τον κρατικό προϋπολογισμό.