Η ώρα της αλήθειας για την ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής Αεροπορίας πλησιάζει.

Οι επιχειρηματικοί όμιλοι που τελικά εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την αγορά

πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της εταιρείας ανέρχονται σε έξι, χωρίς ωστόσο να

υπάρχει ανάμεσά τους κάποια μεγάλη ξένη αεροπορική εταιρεία.

Από σήμερα το όλο εγχείρημα περνάει στη δεύτερη και δυσκολότερη φάση των

δεσμευτικών προσφορών, ενώ ο δρόμος για την ολοκλήρωση της διαδικασίας

προβλέπεται να είναι μακρύς, καθώς δεν αναμένεται να υπάρξει αποτέλεσμα πριν

από τον ερχόμενο Μάιο. Η ιδιωτικοποίηση της Ο.Α. παραμένει για την κυβέρνηση

το μεγαλύτερο αγκάθι, καθώς τα περιθώρια στενεύουν συνεχώς, με την ίδια την

εταιρεία να αντιμετωπίζει έντονα προβλήματα ρευστότητας.

Χτες, με την εκπνοή της προθεσμίας εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την αγορά

πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της Ο.Α., στα γραφεία του συμβούλου της

κυβέρνησης Credit Suisse First Boston (CSFB) στο Λονδίνο κατατέθηκαν έξι

προσφορές.

Οι έξι μνηστήρες

Παρότι τα ονόματα των επενδυτών δεν ανακοινώθηκαν επισήμως από την CSFB,

σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, επίσημο ενδιαφέρον εκδήλωσαν:

1) Η αμερικανική εταιρεία ενοικίασης πολυτελών αεροσκαφών Chrysler

Aviation, η οποία είναι θυγατρική της γνωστής αυτοκινητοβιομηχανίας Chrysler.

Ήταν η πρώτη που ζήτησε το σχετικό ενημερωτικό φάκελο για την Ο.Α.

2) Οι Κυπριακές Αερογραμμές, που αναμένεται να διεκδικήσουν πλειοψηφικό

πακέτο μετοχών της Ο.Α. συμμετέχοντας σε κοινοπραξία μαζί με άλλες κυπριακές

τουριστικές εταιρείες (Louis, Salamis, Amathus) και επιχειρηματίες.

3) Η ιαπωνική τράπεζα Sanwa, η οποία στο παρελθόν έχει διευκολύνει την

Ο.Α. με δάνεια.

4) Ο Έλληνας επιχειρηματίας κ. Στυλιανός Ρέστης, που διαθέτει εταιρείες

εκμετάλλευσης φορτηγών πλοίων (ψυγείων).

5) Κοινοπραξία Αυστραλών επιχειρηματιών (venture capital Intergrated

Airline Solutions), που, μεταξύ άλλων, ασχολούνται και με επενδύσεις στον

αεροπορικό τομέα.

6) Η ιδιωτική αεροπορική εταιρεία ΑΧΟΝ του ομίλου Λιακουνάκου.

Ποιοι απεσύρθησαν

Υπενθυμίζεται ότι το ενημερωτικό δελτίο της Ο.Α. είχαν παραλάβει ακόμα οι

μέτοχοι των ιδιωτικών αεροπορικών εταιρειών Aegean Airlines και Cronus

Airlines και οι επιχειρηματίες Ν. και Γ. Βερνίκος που είναι ιδιοκτήτες της

αεροπορικής εταιρείας KAL (μεταφοράς ταχυδρομείου και εμπορευμάτων), οι οποίοι

όμως τελικά δεν κατέθεσαν προσφορές.

Όπως αναφέρουν αεροπορικοί κύκλοι, από το ενδιαφέρον που εκδηλώθηκε για την

Ο.Α. δεν μπορούν να γίνουν οποιεσδήποτε ­ πόσο μάλλον αισιόδοξες ­ προβλέψεις.

Άλλωστε, επισημαίνουν, ορισμένοι από τους ενδιαφερόμενους βρίσκονται ακόμα στο

στάδιο της αναζήτησης και άλλων συμμάχων.

Παράθυρο στο μέλλον

Εκτός αυτού, η κυβέρνηση έχει αφήσει ανοιχτό παράθυρο σε τυχόν νέους

ενδιαφερόμενους, οι οποίοι ενδεχομένως θα θελήσουν να μπουν στη διαδικασία

αγοραπωλησίας της Ο.Α. από τώρα και στο εξής. Ειδικότερα, η διαδικασία των

διαπραγματεύσεων που θα εξελιχθεί εντός του Φεβρουαρίου έχει σχεδιαστεί κατά

τρόπον ώστε να επιτρέπει την εκδήλωση και νέου ενδιαφέροντος (αν υπάρξει

περαιτέρω ενδιαφέρον και από άλλους επιχειρηματικούς ομίλους), το οποίο θα

συνδυαστεί με αυτό που ήδη υπάρχει.