Πρόσθετες εγγυήσεις θα δώσει το Ελληνικό Δημόσιο προκειμένου να καταστεί

δυνατή η χρηματοδότηση της κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης από την Ευρωπαϊκή

Τράπεζα Επενδύσεων και τις εμπορικές τράπεζες.

Αυτό αποφασίστηκε χθες κατά τη διάρκεια σύσκεψης που έγινε στο υπουργείο

Περιβάλλοντος – Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, στην οποία πήραν μέρος οι

υπουργοί ΠΕΧΩΔΕ κ. Κ. Λαλιώτης και Μεταφορών – Επικοινωνιών κ. Χρ. Βερελής, ο

γενικός γραμματέας συγχρηματοδοτούμενων έργων κ. Γ. Γανωτής και υπηρεσιακοί

παράγοντες.

Συγκεκριμένα, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων θεωρεί ότι τα οικονομικά μεγέθη

του έργου σε σχέση με το κόστος και τα έσοδα που προβλέπονται δεν κρίνονται

ανταποδοτικά και έτσι η ΕΤΕπ δεν μπορεί να το χρηματοδοτήσει, ενώ το ίδο

πιστεύουν και οι εμπορικές τράπεζες. Προκειμένου, λοιπόν, να προχωρήσει η

χρηματοδότηση του έργου (και εν συνεχεία η κατασκευή του) απαιτείται

συμπλήρωση της αρχικής σύμβασης που έχει υπογραφεί μεταξύ του Ελληνικού

Δδημοσίου και της κοινοπραξίας Θεσσαλονίκη – Μετρό, στην οποία επικεφαλής

είναι η γαλλική εταιρεία Μπουίκ και μετέχουν οι ελληνικές εταιρείες ΑΒΑΞ,

ΑΛΤΕ, ΑΤΤΙΚΑΤ και ΘΕΜΕΛΗ, με την ανάληψη, από την πλευρά του Ελληνικού

Δημοσίου, δεσμεύσεων ότι θα υπάρξει ένα ποσό γύρω στα 10 δισεκατομμύρια

δραχμές υπό τη μορφή αποθεματικού από το οποίο θα καλυφθούν τυχόν ελλείμματα

που θα προκύψουν από τη λειτουργία του έργου. Θυμίζουμε ότι ο συνολικός

προϋπολογισμός του έργου είναι 220 δισεκατομμύρια δραχμές, από τα οποία τα 132

δισ. δρχ. θα εξευρεθούν από δάνεια τα οποία θα χορηγήσει η ΕΤΕπ και εμπορικές

τράπεζες.

Πάντως, για να υπάρξει συμπλήρωση της αρχικής σύμβασης απαιτείται νομοθετική

ρύθμιση δεδομένου ότι η πρώτη σύμβαση έχει κυρωθεί από τη Βουλή και έχει ισχύ

νόμου. Η πορεία υλοποίησης του Μετρό Θεσαλονίκης θα είναι και το κύριο θέμα

συζήτησης κατά τη σημερινή συνάντηση που θα έχει ο κ. Λαλιώτης με τον

Πρωθυπουργό κ. Κ. Σημίτη.