Τα άκρως δελεαστικά χρηματοδοτικά πακέτα, συμπεριλαμβανομένων και των ­ λόγω
ευρώ ­ χαμηλών επιτοκίων, σε συνδυασμό και με την ευνοϊκότερη φορολογική
μεταχείριση του Ι.Χ. αυτοκινήτου που δρομολογήθηκε από το υπουργείο
Οικονομικών τον Νοέμβριο του 1998 και τον Σεπτέμβριο του 1999, είναι οι
βασικοί λόγοι που έσπρωξαν προς τα πάνω την ελληνική αγορά αυτοκινήτου.


Αυτό επισημαίνει σε συνέντευξή του στην «ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ» ο εμπορικός διευθυντής της
Chrysler Jeep Hellas, εταιρείας που είναι μέλος του Ομίλου Συγγελίδη, κ.
Ανδρέας Σουλουτζιδάκης.


Παρά την έκρηξη της τάξεως του 45% που σημείωσαν οι ρυθμοί αύξησης των
πωλήσεων Ι.Χ. αυτοκινήτων το 1999, σε σύγκριση με το 1998, το 2000 η
συγκεκριμένη αγορά σημείωσε εκ νέου αύξηση της τάξεως του 11%.


Ο κ. Σουλουτζιδάκης εκτιμά ότι τα περιθώρια ανάπτυξης της ελληνικής αγοράς
αυτοκινήτου είναι ακόμη μεγάλα, γεγονός που αποδίδεται στο ότι ο ελληνικός
στόλος Ι.Χ. αυτοκινήτων είναι από τους πλέον γερασμένους της Ευρωπαϊκής
Ένωσης, καθώς ο μέσος όρος της ηλικίας του στην Ελλάδα είναι τα 10,85 χρόνια
έναντι των 5,1 της Ε.Ε. και παράλληλα το ποσοστό διείσδυσης του Ι.Χ.
αυτοκινήτου στον ελληνικό πληθυσμό είναι σε αναλογία ένα αυτοκίνητο για κάθε
3,5 κατοίκους, ενώ η αντίστοιχη αναλογία στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι κατά μέσον
όρον ένα προς 2,5.


Βεβαίως οι εκρηκτικοί ρυθμοί ανάπτυξης της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου που
σημειώθηκαν τα προηγούμενα δύο χρόνια οφείλονται, σύμφωνα με τον κ.
Σουλουτζιδάκη, και στη συσσωρευμένη ζήτηση που διαμορφώθηκε τελευταίως και η
οποία δεν μπορούσε να ικανοποιηθεί λόγω του άκρως απαγορευτικού φορολογικού
καθεστώτος που ίσχυε τουλάχιστον μέχρι πριν από το τέλος του 1998.


Για το 2001 εμφανίζεται ιδιαίτερα συγκρατημένος, καθώς «παρά τη θεαματική
αύξηση των συνολικών πωλήσεων το 2000, κατά το τελευταίο τρίμηνο του έτους
σημειώθηκε σημαντική επιβράδυνση της αγοράς, η οποία μάλλον σηματοδοτεί και το
μέγεθος της αγοράς το 2001».


Σε κάθε περίπτωση πάντως εκτιμά ότι η ένταξη της δραχμής στη ζώνη του ευρώ «θα
έχει ως αποτέλεσμα τη δυνατότητα προσφοράς ελκυστικότερων χρηματοδοτικών
προγραμμάτων, ενώ παράλληλα εξασφαλίζεται η σταθερότητα των τιμών όλων των
αυτοκινήτων που κατασκευάζονται στη ζώνη του ευρώ εφόσον δεν υπάρχουν πλέον οι
συναλλαγματικές διακυμάνσεις».


Για το αυτοκίνητο του 21ου αιώνα ο κ. Σουλουτζιδάκης προβλέπει ότι αυτό θα «
έχει μικρότερες διαστάσεις και βάρος, ενώ ο κινητήρας του πιθανόν μηδενικές
ανάγκες συντήρησης».


Η άνοδος του 2000


Το 2000 η αγορά νέων αυτοκινήτων κατέρριψε κάθε προηγούμενο ρεκόρ και
παρουσιάζοντας ρυθμό αύξησης 11% σε σχέση με το 1999 κατέγραψε 290.225 νέες
ταξινομήσεις.


Όπως εκτιμά ο κ. Σουλουτζιδάκης: «Η αγορά του 2000 αποτέλεσε την αναμενόμενη
συνέχεια της αγοράς του 1999, όταν πραγματικά συνέβη "έκρηξη" στην αγορά
αυτοκινήτου με ρυθμό αύξησης 45% σε σχέση με το 1998».


Η θεαματική αυτή άνοδος οφείλεται σε δύο βασικούς λόγους, από τους οποίους ο
μεν πρώτος είναι «η διπλή αναθεώρηση του φορολογικού συστήματος για τα
αυτοκίνητα, ενώ ο δεύτερος είναι η σημαντική μείωση των επιτοκίων και η ύπαρξη
δελεαστικών χρηματοδοτικών πακέτων που προσφέρουν οι τράπεζες αλλά και οι
εταιρείες εμπορίας αυτοκινήτων».


Όπως επισημαίνει ο κ. Σουλουτζιδάκης: «Οι χαμηλότερες τιμές και ο ευκολότερος
τρόπος απόκτησης δεν επέδρασαν μόνο ποσοτικά αλλά και ποιοτικά στην ελληνική
αγορά αυτοκινήτου. Έδωσαν δηλαδή τη δυνατότητα στον καταναλωτή να αγοράσει ένα
αυτοκίνητο ασφαλέστερο και πλησιέστερο στις ανάγκες και τις προτιμήσεις του».


Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου δείχνει σαφείς τάσεις εναρμόνισής της με την
αντίστοιχη των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά ο δρόμος «είναι ακόμη αρκετά
μακρύς, αν λάβουμε υπόψη μας τη σχεδόν διπλάσια από την αντίστοιχη ευρωπαϊκή
μέση ηλικία του στόλου μας, με όλα τα συνεπακόλουθά της, όπως οι αυξημένοι
ρύποι καυσαερίων και θορύβου και η μειωμένη ασφάλεια».


Επιπλέον ο δείκτης αυτοκινήτων ανά κάτοικο στην Ελλάδα υπολείπεται κατά 40%
από τον αντίστοιχο ευρωπαϊκό, «υποδηλώνοντας έτσι τα μεγάλα περιθώρια
ανάπτυξης της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου που υπάρχουν ακόμη».


Οι ρυθμοί ανάπτυξης θα είναι ακόμη μεγαλύτεροι στον βαθμό που θα επιταχύνονται
και τα προγράμματα υλοποίησης «νέων οδικών αξόνων, νέων χώρων στάθμευσης και η
πολιτική της Πολιτείας γίνει φιλικότερη απέναντι στο αυτοκίνητο».


Ο ανταγωνισμός


Για τις ανακατατάξεις που σημειώνονται σήμερα στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου
ο κ. Σουλουτζιδάκης επισημαίνει: «Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται μια
έντονη τάση στον χώρο της διεθνούς αυτοκινητοβιομηχανίας για συγχωνεύσεις,
εξαγορές και συνεργασίες. Αυτό είναι το επακόλουθο του έντονου ανταγωνισμού
που παρατηρείται και της συνεχούς προσπάθειας των κατασκευαστών για μείωση του
κόστους έρευνας και ανάπτυξης, καθώς επίσης και της παραγωγής των αυτοκινήτων,
ώστε να μπορούν να προσφέρουν στον τελικό καταναλωτή όχι μόνο φθηνότερα
προϊόντα αλλά και αναβαθμισμένες υπηρεσίες μαζί με την αγορά του προϊόντος
τους».


Παράλληλα στα πλαίσια του ανταγωνισμού «τα όπλα που χρησιμοποιούν οι εταιρείες
για να προσελκύσουν τους καταναλωτές είναι από τη μία το σωστό προϊόν και από
την άλλη ένα συνολικό πακέτο υπηρεσιών που οδηγούν στην ολική ικανοποίηση του
πελάτη, ο οποίος σήμερα δεν αγοράζει απλώς ένα συγκεκριμένο προϊόν, αλλά ένα
πακέτο προσδοκιών».


Η Chrysler Jeep Hellas


Αναφερόμενος στην εμπορική πολιτική της εταιρείας Chrysler Jeep Hellas, η
οποία ως γνωστόν είναι μέλος του Ομίλου Συγγελίδη, ο εμπορικός της διευθυντής
επισημαίνει ότι «το συγκριτικό μας πλεονέκτημα σε σχέση με τον ανταγωνισμό
είναι στο να δημιουργούμε προγράμματα που είναι σε θέση να καλύπτουν όχι μόνο
τις σημερινές αλλά και τις μελλοντικές ανάγκες και τις επιθυμίες των πελατών
μας».


«Είμαστε», αναφέρει ο κ. Σουλουτζιδάκης, «η μόνη εταιρεία που διαθέτει τρία
ειδικά διαμορφωμένες πίστες ­ στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης στην Αθήνα, στην
Αράχοβα και στη Θεσσαλονίκη ­ όπου οι πελάτες μας δοκιμάζουν το Jeep της
αρεσκείας τους, ενώ όλη η γκάμα των αυτοκινήτων μας είναι διαθέσιμη για test
drive στον χώρο και χρόνο της επιλογής των πελατών μας. Το μοντέλο αυτό που
διαμορφώνει τις σχέσεις με τους πελάτες μας, αποδείχθηκε ιδιαίτερα
αποτελεσματικό, αφού το 1999 οι πωλήσεις μας αυξήθηκαν κατά 110% κα το 2000 15%».


Ποιος είναι ο Ανδρέας Σουλουτζιδάκης



Ο43χρονος, σήμερα, μάνατζερ σπούδασε μηχανικός παραγωγής με εξειδίκευση
στην οργάνωση και διοίκηση επιχειρήσεων στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και
στη συνέχεια μετεκπαιδεύτηκε στο Κολέγιο GM, στο μάρκετινγκ αυτοκινήτων.
Παράλληλα με τη στρατιωτική του θητεία τελείωσε και το Μαθηματικό Τμήμα του
Πανεπιστημίου Πατρών. Η επαγγελματική σταδιοδρομία του στον χώρο του
αυτοκινήτου ξεκίνησε το 1985 στην εταιρεία Κυριακόπουλος - Αφοί Ηλιόπουλοι,
ενώ το 1990 ανέλαβε διευθυντική θέση στην General Motor Hellas και το 1993
εμπορικός διευθυντής στην Hyundai Hellas. Από το 1997 μέχρι και σήμερα είναι
εμπορικός διευθυντής της Chrysler Jeep Hellas.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από