Αρχίζει από τη Δευτέρα η διαδικασία αξιολόγησης των δημoσίων υπαλλήλων που
είναι υποψήφιοι για την κατάληψη των 750 επίζηλων θέσεων στις 24
διαχειριστικές αρχές των προγραμμάτων του Γ' Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης.


Το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και ιδίως ο αρμόδιος υφυπουργός κ. Χρήστος
Πάχτας δεν θα αφήσει να πάει ούτε μια ημέρα χαμένη στη διαδικασία αυτή, αφού
από την έγκαιρη ολοκλήρωσή της εξαρτάται αν η Ελλάδα θα εισπράξει έως το τέλος
Μαρτίου από τα κοινοτικά ταμεία τα 1.130 δισ. δρχ που χρειάζεται για να
κλείσει τον προϋπολογισμό του 2000.


Η συμφωνία του με τον επίτροπο για την περιφερειακή πολιτική, κ. Μισέλ
Μπαρνιέ, προέβλεπε ακριβώς αυτό: η Ελλάδα θα ολοκληρώσει, από τις 8 Ιανουαρίου
έως τις 23 Φεβρουαρίου, τη διαδικασία στελέχωσης των διαχειριστικών αρχών και
η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα προχωρήσει τότε αμέσως στην εκταμίευση των κονδυλίων.


Τις ημέρες που πέρασαν, το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας αλλά και τα άλλα
υπουργεία που διαχειρίζονται κοινοτικά προγράμματα προχώρησαν στην υπογραφή
όλων των υπουργικών αποφάσεων και των άλλων νομοθετικών κειμένων που ήταν
απαραίτητα για να ξεκινήσει η διαδικασία αυτή.


Παράλληλα, οι γενικοί γραμματείς των υπουργείων άρχισαν να υποβάλλουν τις
προτάσεις τους για τα πρόσωπα που θα στελεχώσουν τις υπό σύσταση
διαχειριστικές αρχές και τα οποία θα αξιολογηθούν τις επόμενες ημέρες από την
Επιτροπή Αξιολόγησης. Για τον σκοπό αυτό, το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας
έστειλε σε όλους τους γενικούς γραμματείς ειδικό δελτίο, το οποίο εκλήθησαν να
συμπληρώσουν αναφέροντας τα προσόντα των υποψηφίων τους.


Αυτό που προηγήθηκε ήταν μια πραγματική μάχη με μεγάλο παρασκήνιο σε κάθε
υπουργείο, αφού οι θέσεις είναι περιορισμένες και οι διεκδικητές πολλοί, λόγω
του προβλεπόμενου επιμίσθιου. Σε ορισμένες περιπτώσεις, το τελευταίο
αντιπροσωπεύει στην πραγματικότητα έναν ακόμη μισθό για τους δημόσιους
υπαλλήλους. Το ύψος του θα είναι λίγο υψηλότερο από αυτό που προβλέπεται για
τα στελέχη της Μονάδας Οργάνωσης της Διαχείρισης (ΜΟΔ).


Τα προσόντα


Πάντως, τα προσόντα όσων θα καταλάβουν τις θέσεις αυτές προσδιορίσθηκαν με
κοινές υπουργικές αποφάσεις, συνολικά 24, όσες και οι διαχειριστικές αρχές.
Χαρακτηριστικά, η απόφαση για τη στελέχωση της διαχειριστικής αρχής για τα
προγράμματα του υπουργείου Ανάπτυξης προβλέπει, σύμφωνα με πληροφορίες από το
υπουργείο Εθνικής Οικονομίας, τα εξής:


1. Τυπικά προσόντα


- Πτυχίο ΑΕΙ


- Διετή εμπειρία για όσους έχουν διδακτορικό δίπλωμα, τριετή για τους
κατέχοντες άλλο μεταπτυχιακό τίτλο και τετραετή για τους απλούς πτυχιούχους
ανωτάτων ιδρυμάτων


- Διετή εμπειρία στην πληροφορική για τα στελέχη του Ολοκληρωμένου
Πληροφοριακού Συστήματος, το οποίο θα καλύπτει πλέον όλα τα υπουργεία και τις
περιφέρειες


2. Τα ουσιαστικά προσόντα


- Γνώση αντικειμένου


- Ικανότητα επικοινωνίας και συνεργασίας


- Ικανότητα ανάληψης πρωτοβουλιών


- Γνώση αγγλικής γλώσσας


- Γνώση πληροφορικής (χρήση εφαρμογών)


3. Πρόσθετα προσόντα


- Μεταπτυχιακές σπουδές


- Εμπειρία


- Γνώση δεύτερης ξένης γλώσσας


Σε κάθε υπουργείο και σε κάθε περιφέρεια τα προσόντα είναι διαφορετικά.
Πάντως, ο κ. Πάχτας αναφέρει ότι συνολικά θα τοποθετηθούν πάνω από 500
πτυχιούχοι Ανωτάτης Εκπαίδευσης, ενώ τις υπόλοιπες θέσεις θα καταλάβουν
πτυχιούχοι τεχνικής εκπαίδευσης (πάνω από 80) και κατώτερων βαθμίδων.


Οι συμβάσεις θα είναι διετείς και στη συνέχεια οι απασχολούμενοι θα
επιστρέφουν στις θέσεις τους στο Δημόσιο.


Προς το παρόν, όπως αναφέρει ο κ. Πάχτας, όλες οι θέσεις θα καταληφθούν από
δημόσιους υπαλλήλους, αφού δεν υπάρχει χρόνος να αξιολογηθούν υποψήφιοι από
τον ιδιωτικό τομέα. Όμως, με την πάροδο του χρόνου και αφού σταθμισθούν οι
ανάγκες των διαχειριστικών αρχών θα γίνουν και άλλες προσλήψεις, για να
ανταποκριθούν οι νέες αυτές υπηρεσίες στις υποχρεώσεις τους.


Οι Βρυξέλλες, αλλά και η Αθήνα, συμφωνούν ότι το πείραμα αυτό, της δημιουργίας
νέων υπηρεσιών για τη διαχείριση των 15 τρισ. δρχ του ΚΠΣ θα καθορίσει το κατά
πόσον η Ελλάδα θα μπορέσει να απορροφήσει το ποσόν, αλλά και να το αξιοποιήσει
με αποτελεσματικό τρόπο.


Είναι βέβαιο ότι οι Βρυξέλλες, που θα περιορισθούν πλέον σε ελεγκτικό ρόλο, θα
ασκήσουν τα νέα τους καθήκοντα με κάθε αυστηρότητα, καθώς η Επιτροπή θέλει να
δείξει ότι προστατεύει τα συμφέροντα των Ευρωπαίων φορολογουμένων και δεν
επιτρέπει την κατασπατάληση των πόρων του κοινοτικού προϋπολογισμού. Το πνεύμα
αυτό πέρασε με κάθε τρόπο στους Έλληνες συνομιλητές του, τον κ. Γιάννο
Παπαντωνίου και τον κ. Χρήστο Πάχτα, ο Γάλλος επίτροπος κ. Μισέλ Μπαρνιέ.


Αυτό το γεγονός κάνει ακόμη πιο δύσκολο τον ρόλο των νέων υπηρεσιών, που θα
παρακολουθούν σε καθημερινή βάση τη διαχείριση των πόρων του Γ' ΚΠΣ.


Έτσι, δικαιολογείται η υπερπαραγωγή υπουργικών αποφάσεων την περίοδο των
γιορτών, για να λειτουργήσουν οι νέες υπηρεσίες. Συγκεκριμένα, οι αποφάσεις
που εκδόθηκαν ­ με λίγες εκκρεμότητες, οι οποίες θα κλείσουν τις επόμενες
ημέρες ­ αφορούν:


* Τη σύσταση των 24 διαχειριστικών αρχών.


* Τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα των στελεχών των διαχειριστικών αρχών.


* Την Αρχή Πληρωμής και συγκεκριμένα τη σύσταση της σχετικής υπηρεσίας και τα
προσόντα των υπαλλήλων που θα τη στελεχώσουν. Η αρχή πληρωμής είναι
διαφορετική υπηρεσία από τις διαχειριστικές αρχές, έτσι ώστε οι σχετικές
αρμοδιότητες να είναι διακριτές, σύμφωνα με την επιθυμία της Ευρωπαϊκής
Επιτροπής.


* Τη σύσταση και τη συγκρότηση της επιτροπής αξιολόγησης των στελεχών των
διαχειριστικών αρχών.


* Τον καθορισμό των 16 μελών της επιτροπής αξιολόγησης και τη διαδικασία
αξιολόγησης.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από