Το νέο Polo θα υιοθετήσει και αυτό την αισθητική των τεσσάρων οβάλ προβολέων

στη μάσκα του. Οι προβολείς ομίχλης κοστίζουν έξτρα

Τον Οκτώβριο του 2001 αναμένεται το λανσάρισμα του νέου VW Polo. Η τέταρτη

γενιά του δημοφιλούς μίνι ακολουθεί τις τάσεις της εποχής, οι οποίες θέλουν

τους διαδόχους αισθητά μεγαλύτερους, εσωτερικά και εξωτερικά από τους

προγόνους τους.

Αρχικά προβλέπεται να κυκλοφορήσει ως τρίθυρο και πεντάθυρο, όχι όμως και σε

εκδόσεις κουπέ, σεντάν ή στέισον βάγκον, καθώς ­ τουλάχιστον οι δύο

τελευταίες, που εξελίχθηκαν από κοινού με τη Seat ­ δεν έτυχαν ενθουσιώδους

υποδοχής από την αγορά.

Ευτυχώς, πάντως, οι μάνατζερ από το Βόλφσμπουργκ δεν καταχώνιασαν στα συρτάρια

τους τα σχέδια για την κατασκευή ενός καθαρόαιμου Polo Spider, που ετοιμάζεται

για την άνοιξη του 2003.

Το τρίτο πλευρικό παράθυρο κάνει τη διαφορά και παραπέμπει αισθητικά στο VW

Golf που κατασκευάζεται στη Βραζιλία. Το μοντέλο τέταρτης γενιάς θα

λανσαριστεί αρχικά μόνον τρίθυρο και πεντάθυρο

Κάτω από τις λαμαρίνες του νέου μοντέλου κρύβεται ουσιαστικά ένα Skoda Fabia.

Το τσέχικο μοντέλο βασίζεται, ήδη, στο μελλοντικό πάτωμα του Polo, γι’ αυτό

και αποτελεί το πιο ευρύχωρο αυτοκίνητο της κατηγορίας του. Παρόμοια προσόντα

θα διαθέτει και το γερμανικό μοντέλο, κάτι που οφείλεται στο μακρύ μεταξόνιο

των 2,44 μ. και την αύξηση του μήκους του κατά 10 ολόκληρα εκατοστά. Αντίθετα

δεν πρόκειται να υπάρξουν διαφοροποιήσεις στον χώρο αποσκευών (245 λίτρα

όγκος) και στο ρεζερβουάρ (45 λίτρα χωρητικότητα).

Ο νέος σχεδιασμός φέρνει στο φως ένα σαφώς πιο μοντέρνο, «ενηλικιωμένο» και

ποιοτικότερο Polo. Τα δύο διπλά φανάρια τού χαρίζουν μία άμεση

αναγνωρισιμότητα και βέβαια ταιριάζουν με τις αντίστοιχες σχεδιαστικές

συνταγές του Lupo (δύο μίνι και δύο μεγάλοι προβολείς) και του Golf (δύο

σχεδόν ίδιου μεγέθους φωτιστικά σε κάθε πλευρά). Εκτός από ελκυστικότερη η

μάσκα έγινε ταυτόχρονα και αεροδυναμικότερη. Το νέο Polo θα υιοθετήσει,

πάντως, τα περισσότερα μηχανικά μέρη από το σημερινό. Έτσι πίσω προβλέπεται ο

γνωστός ημιάκαμπτος άξονας με υστερούντες βραχίονες, μόνον που έχει αυξηθεί το

μετατρόχιο για μεγαλύτερη άνεση και ασφαλέστερη οδική συμπεριφορά.

Το τιμόνι ρυθμίζεται σε ύψος και σε απόσταση από τον θώρακα του οδηγού, ενώ

και εδώ τηρείται η συνταγή του μπλε νυχτερινού φωτισμού για τα όργανα

Μεγάλες εξελίξεις σημειώνονται στα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου. Η

γκάμα των προτάσεων περιλαμβάνει από ABS με EBV (ηλεκτρονικό σύστημα κατανομής

της πίεσης στα φρένα) έως ESP (σύστημα ευστάθειας), αντισπίν κοντρόλ και

μπλοκέ διαφορικό στη δυνατότερη έκδοση των 130 ίππων. Προσθέστε σε αυτά

φαρδύτερα ελαστικά, υδραυλικό τιμόνι και δισκόφρενα για όλα τα μοντέλα.

Στον κατάλογο των έξτρα συναντούμε, επίσης, πλευρικούς αερόσακους, προβολείς

αερίου Ξένον και υαλοκαθαριστήρες με αισθητήρες βροχής. Ιδιαίτερης εκτίμησης

απολαμβάνει μεταξύ των φίλων του Polo το ισχυρότατο GTI με υπερτροφοδοτούμενο

κινητήρα 1,8 λίτρου και 180 ίππους.

Θα διακρίνεται εξωτερικά από διακριτικά αεροδυναμικά βοηθήματα, όπως σπόιλερ,

ποδιές κ.λπ., αλλά και από τις 15άρες αστραφτερές ζάντες αλουμινίου. Το σπορ

Polo είναι χαμηλωμένο κατά 20 χιλιοστά και αισθητά σφιχτότερα ρυθμισμένο, ενώ

θα λανσαριστεί την άνοιξη του 2002. Θα επιταχύνει από στάση έως 100 χλμ. /ώρα

σε μόλις 7,5″, η τελική του θα φτάνει τα 225 χλμ. /ώρα και θα αρκείται σε 7

λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ.

Η επανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα φέρει ένα βελτιωμένο ηχοσύστημα και

κατόπιν επιθυμίας μία μεγάλη έγχρωμη οθόνη για το δορυφορικό σύστημα πλοήγησης

και τις τηλεματικές λειτουργίες

Βέβαια για τους κοινούς θνητούς προβλέπεται μία ευρύτατη γκάμα οικονομικότερων

κινητήρων, που θα «κοσμούν» τις προσιτότερες εκδόσεις. Πιο σημαντικοί για τα

ελληνικά δεδομένα θεωρούνται αναμφίβολα οι δύο κινητήρες του 1,2 λίτρου (55

ίππους ο 8βάλβιδος, 65 ο 16βάλβιδος) και οι επίσης δύο 1.400άρηδες με 75 και

100 ίππους ισχύ, αντίστοιχα. Μέσα στο 2002 θα κυκλοφορήσει και η έκδοση FSI με

βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού, που θα αποδίδει 85 ίππους από 1,4 λίτρα. Όσο

για τις αυτόματες εκδόσεις, αυτές θα εξακολουθούν να εφοδιάζονται με το ίδιο

σαζμάν όπως οι σημερινές.

Για τιμές θα ήταν παράτολμο να κάνουμε κάποιες προβλέψεις, ιδιαίτερα για μία

χώρα όπου δεν γνωρίζεις τι θα σου ξημερώσει. Το ίδιο το εργοστάσιο, πάντως,

υπόσχεται μία ελαφρά αύξηση σε σύγκριση με αυτές που ισχύουν σήμερα. Εν

αναμονή λοιπόν!