Την ανασυγκρότηση και τον εκσυγχρονισμό του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου πριν

προχωρήσει η μερική ιδιωτικοποίησή του αποφάσισαν χθες οι υπουργοί Εθνικής

Οικονομίας κ. Γ. Παπαντωνίου και Μεταφορών κ. Χρ. Βερελής, σε σύσκεψη στο

υπουργείο Εθνικής Οικονομίας.

Η λύση που επελέγη εκφράζει περισσότερο τις απόψεις του κ. Βερελή, αφού ο κ.

Παπαντωνίου εφέρετο να υποστηρίζει την άμεση ιδιωτικοποίηση του πιστωτικού

οργανισμού. Συγκεκριμένα, στη σύσκεψη, στην οποία συμμετείχαν επίσης ο γενικός

γραμματέας του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας κ. Σπ. Τραυλός και η πρόεδρος του

Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου κ. Αν. Μπούμη, αποφασίσθηκε να γίνουν, σε πρώτη

φάση, τα εξής βήματα: Να μετατραπεί το Ταμιευτήριο σε Ανώνυμη Εταιρεία, να

προχωρήσει ο εκσυγχρονισμός του, μέσω της ενσωμάτωσης νέων συστημάτων, όπως η

έκδοση πιστωτικών καρτών και η εγκατάσταση ΑΤΜ ‘s (αυτόματων μηχανημάτων

ανάληψης μετρητών) και να δημιουργήσει νέα τραπεζικά προϊόντα (ρέπος, αμοιβαία

κεφάλαια κ.ά.).

Επίσης, συμφωνήθηκε η συνεργασία του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου με τα Ελληνικά

Ταχυδρομεία, με στόχο να αναπτύξουν και να αξιοποιήσουν τα κοινά τους δίκτυα

για να προσφέρουν, μέσω θυγατρικών εταιρειών, υπηρεσίες πρακτορείων ασφαλίσεων

και διαχείρισης αμοιβαίων κεφαλαίων (ΑΕΔΑΚ).

Στα σχέδια που ανακοινώθηκαν χθες περιλαμβάνεται επίσης η επέκταση στα

Βαλκάνια.

Αφού ολοκληρωθεί αυτό το στάδιο, συμφωνήθηκε ότι θα ληφθεί η απόφαση, το πρώτο

εξάμηνο του 2001, για την εισαγωγή του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου στο

Χρηματιστήριο και για την αναζήτηση στρατηγικού συμμάχου, ενώ θα διορισθεί

χρηματοοικονομικός σύμβουλος για την υλοποίηση των σχεδίων αυτών.

Το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο διαθέτει δίκτυο 135 καταστημάτων σε όλη τη χώρα,

ενώ τα σημεία πώλησής του φτάνουν τα 750 μαζί με τα ΕΛΤΑ. Έχει 4,5 εκατομμύρια

πελάτες, με καταθέσεις 2,5 τρισ. δρχ.

Στην απόφαση για το Ταμιευτήριο αντέδρασε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων

υπουργείου Μεταφορών, η οποία ανέφερε σε χθεσινή ανακοίνωσή της ότι αυτή

υπαγορεύθηκε «από ιδιωτικά χρηματιστηριακά συμφέροντα, που δεν έχουν σχέση με

την ανάπτυξη της χώρας, αλλά με τη λογική του κέρδους προς όφελος των λίγων,

ενάντια στο συμφέρον της κοινωνίας».

Εν τω μεταξύ, η κυβέρνηση προσβλέπει στην ευόδωση της προσπάθειάς της για την

εξεύρεση στρατηγικού συμμάχου για τα ΕΛΤΑ, αφού ήδη, σύμφωνα με τις

πληροφορίες, έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον τέσσερις διεθνείς ταχυδρομικοί

οργανισμοί: Η γερμανική Deutsche Post, η γαλλική Lapost, η ολλανδική TPG και η

καναδική Post.