Χείρα βοηθείας στην ανάκαμψη της αγοράς αναμένεται να δώσουν φέτος οι

άτοκες δόσεις που προσφέρονται στους καταναλωτές – κατόχους πιστωτικών καρτών

από τις εμπορικές επιχειρήσεις. Όπως εκτιμούν, οι άτοκες δόσεις μπορεί να

φέρουν τους καταναλωτές στα καταστήματά τους. Πάντως προς το παρόν η αγορά δεν

κινείται με χριστουγεννιάτικους ρυθμούς.

Οι άτοκες δόσεις αναμένεται ότι θα βοηθήσουν και φέτος στην αύξηση της

εμπορικής κίνησης κατά το διάστημα των εορτών

Στον αστερισμό των δόσεων έχει μπει πλέον η αγορά. Με τις έντοκες ή άτοκες

δόσεις που προσφέρουν οι πιστωτικές κάρτες, οι καταναλωτές μπορούν να

αγοράσουν πλέον από είδη ένδυσης και υπόδησης, ηλεκτρικά είδη και είδη

οικιακού εξοπλισμού έως αυτοκίνητα.

Για τη χριστουγεννιάτικη αγορά οι έμποροι προβλέπουν ότι οι άτοκες δόσεις

μπορεί να προσελκύσουν πελάτες. Μάλιστα οργανισμοί εκδόσεως πιστωτικών καρτών

σε συνεργασία με επιχειρήσεις δημιουργούν και προγράμματα άτοκων δόσεων, που

ανάλογα με το είδος του προϊόντος ή της υπηρεσίας αρχίζουν από 6 άτοκες δόσεις

και φτάνουν τις 36. Το τελευταίο διάστημα και λόγω των εορτών όλο και

περισσότερα καταστήματα αυξάνουν τον αριθμό των άτοκων δόσεων και χωρίς να

θέτουν όριο στα ποσά των αγορών.

Κίνητρα

Οι έμποροι εκτιμούν ότι για να κρατήσουν το αυξημένο το ενδιαφέρον των

καταναλωτών πρέπει να δίνουν κίνητρα και οι άτοκες δόσεις έχει αποδειχθεί ότι

σε δύσκολες στιγμές για την αγορά έχουν παίξει τον ρόλο του τονωτικού. Όπως

λένε οι έμποροι, τα τελευταία χρόνια η αύξηση του αριθμού των κατόχων

πιστωτικών καρτών έχει συμβάλει στο να παραμείνει υψηλό το αγοραστικό

ενδιαφέρον των καταναλωτών. Υπολογίζεται ότι οι κάτοχοι καρτών στη χώρα μας

ξεπερνούν τα 2.000.000. Από αυτούς το 80% έχει πιστωτική κάρτα και το υπόλοιπο

20% χρεωστική κάρτα. Μόνο το 25% των Ελλήνων έχει κάποια πιστωτική κάρτα ενώ

στις άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης το ποσοστό αυτό φτάνει το 60%.

Επιβάρυνση

Διερευνητικές οι επισκέψεις των καταναλωτών στα εμπορικά κατα-στήματα. Οι

τιμές αναμένεται να κινηθούν στα ίδια με τα περσινά επίπεδα και θα υπάρχει

επάρκεια ειδών, διαβε-βαιώ-νουν οι επιχει-ρημα-τίες

Όλο και περισσότερα καταστήματα επεκτείνονται σε συνεργασίες με πιστωτικές

κάρτες. «Είναι ένα εργαλείο το οποίο προσφέρουμε στους πελάτες εκείνους που

για κάποιο διάστημα δεν έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν αγορές που θα

ήθελαν. Οι επιχειρήσεις επιβαρύνονται το κόστος της προμήθειας από τις

τράπεζες αλλά το πλεονέκτημα είναι ότι οι καταναλωτές δεν εγκαταλείπουν τα

καταστήματα ακόμα και σε περιόδους όπου τα οικονομικά τους δεν είναι ανθηρά»,

συμπληρώνει ο γενικός διευθυντής γνωστού πολυκαταστήματος.

Πολυκαταστήματα, καταστήματα ηλεκτρικών ειδών, ένδυσης και υπόδησης, ειδών

σπιτιού αλλά και ταξιδιωτικά γραφεία και ξενοδοχεία έχουν να προσφέρουν για τα

φετινά Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά αγορές ειδών και πακέτων διακοπών. Τα

πολυκαταστήματα Αθηναία, Φωκάς, Hondos Center, η αλυσίδα καταστημάτων επίπλων

γραφείου Sato, η Neoset, το Νέο Κατοικείν, οι αλυσίδες Anna Riska και Morgan

καθώς και μεγάλος αριθμός καταστημάτων ηλεκτρικών συσκευών, ηλεκτρονικών ειδών

και ειδών κινητής τηλεφωνίας είναι ένα μικρό δείγμα των επιχειρήσεων που

κάνουν δώρο στους πελάτες τους αγορές με άτοκες δόσεις.

Οι δόσεις βολεύουν…

Η χρήση των πιστωτικών καρτών, των καταναλωτικών δανείων, ακόμα και των

χρηματοδοτικών προγραμμάτων που ορισμένες εταιρείες προσφέρουν στους πελάτες

τους έχουν γίνει τα συνηθέστερα μέσα συναλλαγής. Όπως λένε μάλιστα έμποροι και

καταναλωτές, οι πωλήσεις με δόσεις βολεύουν και τους δύο. Σύμφωνα με στοιχεία

πιστωτικών οργανισμών, η μέση ετήσια επιβάρυνση κάθε πιστωτικής κάρτας στη

χώρα μας υπολογίζεται ότι ξεπερνάει τις 300.000 δραχμές.

Έτσι λοιπόν όταν ο ένας από τους τέσσερις Έλληνες ανοίγει το πορτοφόλι του σε

πολυκαταστήματα, καταστήματα ειδών οικιακής χρήσης, σε σούπερ μάρκετ και σε

καταστήματα ένδυσης και υπόδησης, δεν το κάνει για να βγάλει μετρητά αλλά την

πιστωτική του κάρτα.