Εργάτες κρεμασμένοι με σχοινιά προσπαθούν με κομπρεσέρ (δεμένα με σχοινιά) να
«λειάνουν» τα τοιχώματα της Διώρυγας


Κλειστή από τις 14 Νοεμβρίου είναι η Διώρυγα της Κορίνθου. Μεγάλοι όγκοι
χωμάτων, που έπεσαν τον τελευταίο μήνα, αλλά και οι κινητοποιήσεις των
εργαζομένων, οι οποίοι ζητούν μέτρα για την ασφάλεια της διέλευσης καθώς και
τη μη ιδιωτικοποίηση της επιχείρησης που εκμεταλλεύεται τη Διώρυγα, αναγκάζουν
τα πλοία να κάνουν επιπλέον 135 ναυτικά μίλια προκειμένου να προσεγγίσουν στο
λιμάνι της Πάτρας.


Η Διώρυγα επρόκειτο να ανοίξει για τη ναυσιπλοΐα τα μεσάνυχτα της περασμένης
Τετάρτης, μετά τη λήξη της 3ης 48ωρης απεργίας των ναυτικών που απασχολούνται
στην επιχείρηση. Ωστόσο, όπως υποστηρίζουν οι τελευταίοι, οι ζημιές δεν έχουν
αποκατασταθεί πλήρως, με αποτέλεσμα η Διώρυγα να είναι επικίνδυνη για τα πλοία
που περνούν, με συνέπεια να την κρατούν κλειστή.


Έτσι, μετά την απόφασή τους αυτή, ο εισαγγελέας Κορίνθου άσκησε εναντίον των
μελών του Δ.Σ. του ναυτεργατικού σωματείου διώξεις για παρακώλυση θαλασσίων
συγκοινωνιών, ενώ χθες οδηγήθηκαν στο Αυτόφωρο επτά ναυτικοί με την ίδια
κατηγορία.


Όλες αυτές τις ημέρες, εργάτες της Ανωνύμου Εταιρείας Διώρυγας Κορίνθου
κρεμασμένοι με σχοινιά προσπαθούσαν με κομπρεσέρ (τα οποία ήταν και αυτά
δεμένα με σχοινιά) να λειάνουν τα τοιχώματα της Διώρυγας, κινδυνεύοντας ανά
πάσα στιγμή να πέσουν στο κενό!


Από το 1980 έως σήμερα έχουν γίνει έξι καταπτώσεις, ενώ από το άνοιγμα της
γέφυρας το 1893 έως το 1944 ­ που οι Γερμανοί φεύγοντας προχώρησαν σε
ανατίναξη των πρανών ­ έγιναν 32 καταπτώσεις, με αποτέλεσμα να μείνει κλειστή
για μεγάλο χρονικό διάστημα.


Ο διαγωνισμός


Στις 18 τρέχοντος θα ανοίξουν οι προσφορές του διαγωνισμού για παραχώρηση των
δικαιωμάτων της εκμετάλλευσης για 30 χρόνια σε ιδιώτη. Ο πρώτος διαγωνισμός
κρίθηκε άγονος τον Ιούλιο για τυπικούς λόγους. Στην αλλαγή του καθεστώτος
εκμετάλλευσης αντιδρούν οι εργαζόμενοι, που ζητούν εξασφάλιση των θέσεων
εργασίας.


Το συνολικό μήκος της Διώρυγας, που ενώνει το Αιγαίο με το Ιόνιο Πέλαγος,
είναι 6.343 μέτρα, το πλάτος 25 μέτρα και το βάθος του νερού οκτώ μέτρα. Σε
όλο το μήκος ήταν κατασκευασμένοι κρηπιδότοιχοι από το βυθό έως και δύο μέτρα
ύψος πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας. Το μεγαλύτερο μέρος από αυτούς τούς
κρηπιδότοιχους είναι σήμερα κατεστραμμένο και αυτός είναι ο λόγος που οι
εργαζόμενοι αντιδρούν στο άνοιγμα της Διώρυγας. Από εκεί περνούν κάθε χρόνο
γύρω στα 12.000 σκάφη όλων των κατηγοριών.


Το πέρασμα του Ισθμού και η παράκαμψη του Κάβου Μαλέα απασχόλησε από την
αρχαιότητα τους ναυτικούς. Τα πλοία της εποχής εκείνης περνούσαν τον Ισθμό,
αλειμμένα με λίπος, πάνω σ' ένα διάδρομο πλακοστρωμένο, ντυμένο με ξύλα, που
τον έλεγαν δίολκο.


Το 1980, η εκμετάλλευση της Διώρυγας περιήλθε στο Ελληνικό Δημόσιο. Στα έργα
διάνοιξης ασχολήθηκαν 2.500 εργάτες, όμως η ιδιόμορφη γεωλογική σύσταση αλλά
και οι βομβαρδισμοί κατά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο είχαν ως αποτέλεσμα τις
συνεχείς καταπτώσεις χωμάτων. Μάλιστα, οι ζημιές που υπέστη κατά τους
βομβαρδισμούς ήταν τόσο μεγάλες, που έμεινε κλειστή για τέσσερα χρόνια, από το
1944 έως το 1949.


Στη Διώρυγα λειτουργούν δύο βυθιζόμενες γέφυρες, μία στην Ποσειδωνία και μία
στα Ισθμία, που εξυπηρετούν την επικοινωνία μεταξύ Στερεάς και Πελοποννήσου.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από