Οι πρώτες αντιδράσεις για την εσωτερική απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών

γραμμών ­ που προηγείται της γενικής απελευθέρωσης με την άρση του καμποτάζ ­

εκφράστηκαν και επισήμως χθες από την Κρήτη, απ’ όπου ξεκίνησε η αλλαγή στον

χάρτη των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών…

Στα λιμάνια της Κρήτης δεν θα πλευρίζουν πλέον μόνον τα καράβια των Μινωϊκών

Γραμμών και της ΑΝΕΚ, αλλά και των Επιχειρήσεων Αττικής μετά την απόφαση για

απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών γραμμών

Η άδεια σκοπιμότητας, που δόθηκε στις Επιχειρήσεις Αττικής προκειμένου να

δρομολογήσουν πλοίο στη γραμμή Πειραιάς – Χανιά, φαίνεται πως άνοιξε τον…

ασκό του Αιόλου. Ο νομάρχης Χανίων, κ. Γιώργος Κατσανεβάκης, επετέθη κατά της

πολιτικής ηγεσίας του ΥΕΝ κατηγορώντας προσωπικά τον υπουργό κ. Χρήστο

Παπουτσή «για άγνοια και δειλία τις τελευταίες μέρες απέναντι στον θεσμό των

εταιρειών λαϊκής βάσης», όπως είπε.

Την ίδια ώρα, Μινωικές Γραμμές και ΑΝΕΚ εξετάζουν το ενδεχόμενο για μια

στενότερη προσέγγιση μεταξύ τους προκειμένου να αντιμετωπίσουν τον

ανταγωνισμό, ενώ ο πρόεδρος των Μινωικών, κ. Κώστας Κληρονόμος, υποστήριξε

«ότι οι δύο εταιρείες της Κρήτης πλήττονται κυρίως για λόγους εντυπωσιασμού,

αλλά και για την εξυπηρέτηση εφοπλιστικών συμφερόντων…».

Όπως είπε, «η εταιρεία είναι έτοιμη να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό και τις

νέες εξελίξεις που διαμορφώνονται», ωστόσο επεσήμανε ­ στέλνοντας συνάμα και

το σχετικό μήνυμα ­ «πως η επιθυμία των Κρητικών να ταξιδεύουν με δικά τους

πλοία θα δώσει το μήνυμα ότι όποιος έρθει στις γραμμές της Κρήτης σίγουρα δεν

θα περάσει καλά…».

Οι Επιχειρήσεις Αττικής πρέπει να βάλουν το πλοίο στη γραμμή μέσα σε 18 έως 24

μήνες, ενώ είναι υποχρεωμένες να καλύψουν με το ίδιο ή άλλο πλοίο τα Κύθηρα

και τα Αντικύθηρα. Η τελευταία υποχρέωσή τους, ωστόσο, φαίνεται να τους

προκαλεί… πονοκέφαλο, αφού, όπως έλεγαν χθες άνθρωποι της εταιρείας, το

«Super Fast» δεν χωράει σε τόσο μικρά λιμάνια. Έτσι, χωρίς να διευκρινίζουν τι

θα γίνει, δεν απέκλειαν το ενδεχόμενο να δρομολογηθεί άλλο πλοίο για τα

προαναφερόμενα νησιά.

Έπειτα λοιπόν από τις αντιδράσεις των ακτοπλόων για το σπάσιμο των μονοπωλίων

ξεκαθαρίζει και το τοπίο με την ακινητοποίηση των πλοίων που απειλούν οι

εφοπλιστές στις 27 Οκτωβρίου. Την ερχόμενη Δευτέρα οι ακτοπλόοι, οι οποίοι δεν

αποκλείεται να εκλέξουν και νέα διοίκηση, θα πραγματοποιήσουν έκτακτη γενική

συνέλευση για τη νέα κατάσταση που έχει δημιουργηθεί.

Από το ΥΕΝ όμως είναι ξεκάθαροι: «Κανένας εκβιασμός δεν γίνεται αποδεκτός»,

δηλώνει ο κ. Χρήστος Παπουτσής, ενώ αναφερόμενος στις ακτοπλοϊκές γραμμές

διευκρινίζει ότι «καμία γραμμή δεν πρέπει να θεωρείται αποκλειστικής

εκμετάλλευσης και προνόμιο κανενός».

Αύριο λήγει και η προθεσμία που έχει δώσει το ΥΕΝ στους ακτοπλόους προκειμένου

να συμμορφωθούν με τις διατάξεις της Κοινοτικής Οδηγίας για την πυρασφάλεια.

Μέχρι στιγμής δεν έχουν συμμορφωθεί δέκα πλοία (σε όλες τις κατηγορίες), ενώ

άλλα επτά έχουν ακινητοποιηθεί στα πλαίσια της ετήσιας επιθεώρησης. Και

βέβαια, όπως είπε ο κ. Χρήστος Παπουτσής, όσα πλοία δεν εναρμονιστούν με την

Κοινοτική Οδηγία θα χάνουν τις άδειες σκοπιμότητας.

Σε ό,τι αφορά τη θέση της ΠΝΟ, η οποία απαιτεί τη διατήρηση του καμποτάζ και

την απόρριψη του νέου θεσμικού πλαισίου για την ακτοπλοΐα, ο υπουργός

Εμπορικής Ναυτιλίας, τόνισε ότι «τώρα είναι η ώρα των κομμάτων και της Βουλής,

όπου οι εκπρόσωποι του λαού νομοθετούν».

Στο μεταξύ, διεκόπη χθες στην Πάρο εξαιτίας των ισχυρών ανέμων η διαδικασία

της αυτοψίας στο ναυάγιο του «Εξπρές Σαμίνα», ενώ ο ειδικός εφέτης ανακριτής,

κ. Νίκος Καραδημητρίου, επέστρεψε στη Σύρο.

Την ίδια ώρα, στο Τμήμα Ασφαλιστικών Μέτρων του Πρωτοδικείου Πειραιά

κατατέθηκαν χθες και νέα ασφαλιστικά μέτρα από συγγενείς δύο νεκρών και πέντε

διασωθέντες του τραγικού ναυαγίου του «Εξπρές Σαμίνα», οι οποίοι ζητούν τη

συντηρητική κατάσχεση της περιουσίας της πλοιοκτήτριας εταιρείας για το ύψος

των 500 εκατομμυρίων δραχμών.