Σε κατάσχεση φορτηγού πλοίου, αξίας 3 εκατομμυρίων δολαρίων, που ανήκει

στον στόλο των Ελλήνων συνεργατών του κολομβιανού καρτέλ κοκαΐνης, προχώρησε η

αμερικανική Υπηρεσία Δίωξης Ναρκωτικών (DEA) έπειτα από αίτημα των ελληνικών

ανακριτικών αρχών!

Πρόκειται για το υπό μαλτέζικη σημαία πλοίο «Bulk Princess», μήκους 182

μέτρων, ιδιοκτησίας της εταιρείας Golden Transford του Διονύσιου Κονδυλιού,

ηγετικού στελέχους του ελληνοκολομβιανού καρτέλ, το οποίο μέσα σε δύο χρόνια

είχε μεταφέρει περισσότερους από 50 τόνους κοκαΐνης.

Μετά την εξάρθρωση του διεθνούς καρτέλ κοκαΐνης, τον Ιούνιο του 1999 και τη

σύλληψη των 17 Ελλήνων συνεργατών τους (στην ιδιοκτησία τους ανήκε το το πλοίο

«China Breeze», στα αμπάρια του οποίου βρέθηκαν και κατασχέθηκαν 4 τόνοι

κοκαΐνης), η 20ή τακτική ανακρίτρια κ. Ευαγγελία Θεοδωρακοπούλου εξέδωσε

διάταξη για την κατάσχεση του πλοίου «Bulk Princess», καθώς, έπειτα από έρευνα

που διενήργησαν οι αρμόδιες διωκτικές αρχές, προέκυψε ότι αγοράσθηκε με

ναρκοχρήματα.

Κρίνοντας ότι αποτελεί προϊόν νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματική

δραστηριότητα, οι ελληνικές διωκτικές ανακριτικές αρχές ενημέρωσαν την

Ιντερπόλ, η οποία με τη σειρά της παρακολουθούσε την υπερπόντια πορεία του

πλοίου επί μήνες.

Όταν χθες το μεσημέρι το «Bulk Princess» έδεσε στο λιμάνι του Μαϊάμι, δυνάμεις

της αμερικάνικης Υπηρεσίας Δίωξης Ναρκωτικών πραγματοποίησαν έφοδο, ενώ οι

λιμενικές αρχές της Φλόριντα απαγόρευσαν τον απόπλου του.

Το πλοίο είχε αγορασθεί από την εταιρεία Φορέντους Αρματόρα λίγους μήνες πριν

την εξάρθρωση του κυκλώματος έναντι 3 εκατομμυρίων δολαρίων. «Πρόκειται για τη

μεγαλύτερη κατάσχεση που προέβησαν ποτέ οι ελληνικές αρχές, στο πλαίσιο της

εφαρμογής του Ν. 2331/95 περί πρόληψης και καταστολής της νομιμοποίησης εσόδων

από εγκληματικές ενέργειες», τόνισε στα «ΝΕΑ» στέλεχος των διωκτικών αρχών της

χώρας, που πρωτοστάτησαν στην αποκάλυψη του ελληνοκολομβιανού καρτέλ κοκαΐνης.

Και άλλο πλοίο

Την ίδια στιγμή, όπως αποκαλύπτουν στα «ΝΕΑ» στελέχη των ίδιων υπηρεσιών, η

20ή τακτική ανακρίτρια έχει ζητήσει την κατάσχεση ενός ακόμη πλοίου του

στόλου, με τον οποίο οι Έλληνες επιχειρηματίες μετέφεραν φορτία κοκαΐνης για

λογαριασμό του κολομβιανού καρτέλ. Πρόκειται για το πλοίο (γενικού φορτίου)

«Bulk Star», το οποίο και αυτό εκτιμάται ότι αγοράσθηκε με το βρώμικα κέρδη

των ναρκωτικών. Υπενθυμίζεται ότι σε συνεργασία με τις αμερικανικές αρχές, οι

υπηρεσίες της Ασφάλειας Αττικής και του ΣΔΟΕ είχαν καταφέρει ένα ισχυρότατο

πλήγμα στη διεθνή των ναρκωτικών, κατάσχοντας τη μεγαλύτερη ποσότητα κοκαΐνης

στα ελληνικά χρονικά.

Μέσα σε δύο χρόνια οι Έλληνες πλοιοκτήτες είχαν οργανώσει τουλάχιστον 10

μεταφορές φορτίων κοκαΐνης από τη Λατινική Αμερική στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ.

Τα ναύλα για τη μεταφορά κάθε φορτίου ανέρχονταν σε 4.500.000 – 6.500.000

δολάρια, αποκομίζοντας κέρδη άνω των 20 δισεκατομμυρίων δραχμών. Ο συνολικός

τζίρος για το καρτέλ υπολογίζεται στο 1,2 τρισ.

Πλοία-φαντάσματα με παναμέζικες σημαίες διέσχιζαν τους ωκεανούς όπου εν πλω

άλλαζαν τα ονόματα και φορτία. Καρταχένα, Καραϊβική, ακτές της βόρειας

Ισπανίας, Φλόριντα, μεταφόρτωση στα ανοιχτά της Σενεγάλης, Γιβραλτάρ, Οδησσός.

Τα δρομολόγια των πλοίων, οι διεθνείς διαδρομές των φορτίων της κοκαΐνης. Ο

ελληνικός στόλος ανέλαβε να γίνει η μεταφορική εταιρεία του περιβόητου El

Compadre, του διαδόχου του Εσκομπάρ.

Το γεγονός που καθόρισε την πορεία των ερευνών και οδήγησε στην εξάρθρωση του

κυκλώματος ήταν ο εντοπισμός του φορτηγού πλοίου «Cannes» από την αμερικανική

ακτοφυλακή, στις 14 Ιανουαρίου 1999, ενώ έπλεε στην Καραϊβική. Το φορτηγό

πλοίο κουβαλούσε στα αμπάρια του περίπου 4 τόνους κοκαΐνης.