Ελάτε στην Ελλάδα να μελετήσετε, χρηματοδοτήσετε, κατασκευάσετε και

εκμεταλλευτείτε (με την είσπραξη διοδίων) οδικά έργα συνολικού προϋπολογισμού

περίπου τριών τρισεκατομμυρίων δραχμών!

Το μήνυμα αυτό έστειλε χθες το υπουργείο Περιβάλλοντος – Χωροταξίας και

Δημοσίων Έργων για να δημοσιευτεί στην επίσημη εφημερίδα της Ευρωπαϊκής

Ένωσης, προκειμένου να λάβουν γνώση οι έχοντες χρήμα ευρωπαϊκοί όμιλοι

τεχνικών εταιρειών και τραπεζών που επιθυμούν να το επενδύσουν στη χώρα μας.

Φυσικά από αυτό το ενδιαφέρον δεν εξαιρούνται οι ελληνικές τεχνικές εταιρείες

και τράπεζες που θα μπορούν να συμμετέχουν στους σχετικούς διαγωνισμούς είτε

μόνες τους είτε σε συνεργασία με ξένες.

Η προκήρυξη της μελέτης, χρηματοδότησης, κατασκευής και εκμετάλλευσης μεγάλων

οδικών έργων στη χώρα μας γίνεται στο πλαίσιο των κυβερνητικών αποφάσεων για

την κατασκευή των αναγκαίων υποδομών της χώρας με τη μέθοδο της

αυτοχρηματοδότησης (μέσω συμβάσεων παραχώρησης) ώστε να εξοικονομηθούν πόροι

για άλλους τομείς, όπως η υγεία, η κοινωνική πρόνοια, η παιδεία κ.λπ.

Σύμφωνα με την προκήρυξη που εστάλη για δημοσίευση, η κατασκευή των οδικών

αυτών έργων υπολογίζεται ότι θα ξεκινήσει το 2002 και το 2003, ενώ η

ολοκλήρωσή τους πρέπει να έχει γίνει το αργότερο μέχρι το 2008. Τα έργα που θα

γίνουν με αυτοχρηματοδότηση, σε αυτή τη φάση, όπως αναφέρονται στην προκήρυξη,

είναι:

* Αναβάθμιση σε αυτοκινητόδρομο του εθνικού δρόμου Κορίνθου – Πάτρας (120

χιλιόμετρα) καθώς και του τμήματος Πάτρα – Πύργος μέχρι την Τσακώνα με την

υποχρέωση να γίνουν και τα απαραίτητα έργα στο σιδηροδρομικό δίκτυο της

περιοχής όπου αυτό συναντά την υπάρχουσα εθνική οδό.

* Κατασκευή των τμημάτων Τέμπη – Ραψάνη και Πλαταμώνας – Σκοτίνα του

αυτοκινητοδρόμου Αθήνας – Θεσσαλονίκης, συνολικού μήκους 20 χιλιομέτρων.

* Κατασκευή της λεγόμενης Ιόνιας Οδού από το Αντίρριο μέχρι τον κόμβο

Ελαιούσας στη διασταύρωση με την οδό προς Ηγουμενίτσα. Στο έργο αυτό

περιλαμβάνεται και η κατασκευή σύνδεσης του συνδετηρίου κλάδου του

αυτοκινητοδρόμου Αθήνας – Θεσσαλονίκης από το Σχηματάρι μέχρι τη Χαλκίδα

(συνολικό μήκος περίπου 177 χιλιόμετρα).

* Στον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου – Τρίπολης ζητείται η κατασκευή των τμημάτων

από Τρίπολη (κόμβος νότιας εισόδου) – Αθήναιον, Λεύκτρο – Παραδείσια, Τσακώνα

– Καλαμάτα και του κλάδου Λεύκτρο – Σπάρτη, καθώς και η βελτίωση ορισμένων

τμημάτων του υπάρχοντος δρόμου (συνολικό μήκος 81 χιλιόμετρα).

* Ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας: πρόκειται για τον δρόμο που θα ξεκινά

από τη Σκάρφεια Φθιώτιδας και θα καταλήγει στην Παναγιά Κοζάνης όπου θα

συναντά την Εγνατία οδό και θα περνά κοντά από Καρδίτσα και Τρίκαλα. Το

συνολικό μήκος του θα είναι 196 χιλιόμετρα.

* Στην περιοχή της Αττικής τα έργα που ζητείται να γίνουν με αυτοχρηματοδότηση

είναι: Η επέκταση του ανατολικού κλάδου της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου

Υμηττού μέχρι τη Ραφήνα (15 χιλιόμετρα). Η νότια επέκταση του ίδιου δρόμου

μέχρι τη λεωφόρο Βουλιαγμένης (4,5 χιλιόμετρα). Η σύνδεση του αεροδρομίου

Σπάτων με τη λεωφόρο Ποσειδώνος (σήραγγες κάτω από τον Υμηττό κ.λπ.) μήκους 16

χιλιομέτρων.

Σε όλα τα παραπάνω έργα οι ανάδοχοι που θα τα αναλάβουν πρέπει να

εγκαταστήσουν και συστήματα διαχείρισής τους και συστήματα διοδίων που θα

είναι συμβατά με τα αντίστοιχα των δρόμων που υπάρχουν ή κατασκευάζονται όπως

η Αττική Οδός, η Εγνατία κ.λπ. Το χρονικό διάστημα για το οποίο η εκμετάλλευση

των έργων θα παραχωρηθεί στους αναδόχους θα αποτελέσει αντικείμενο

διαπραγμάτευσης και θα είναι ανάλογο με το κόστος κατασκευής, το ύψος των

διοδίων που θα συμφωνηθεί κ.λπ. Στόχος του ΥΠΕΧΩΔΕ είναι οι προσφορές των

ενδιαφερομένων να υποβληθούν το αργότερο μέσα στον Δεκέμβριο, ώστε τα έργα να

ξεκινήσουν μέσα στο 2002 ή το 2003, ανάλογα με τις δυσκολίες των μελετών και

τον χρόνο που θα απαιτήσουν οι διαπραγματεύσεις.