Με κομμένη την ανάσα οι συγγενείς των αγνοουμένων περίμεναν από νωρίς το πρωί
χθες έξω από το Κέντρο Υγείας του νησιού, αλλά και την προβλήτα του λιμανιού
της Πάρου κάποιο νέο από την ομάδα των δυτών που θα επιχειρούσε να καταδυθεί
στο βυθισμένο πλοίο.


Η ένταση των ανέμων που επικρατούσαν τις προηγούμενες ημέρες στην περιοχή
μειώθηκε, διευκολύνοντας την επιχείρηση των δυτών, που από νωρίς μπόρεσαν να
εντοπίσουν το ναυάγιο. Το βυθισμένο πλοίο βρισκόταν σε μικρή απόσταση από τις
Πόρτες και σε βάθος 40 μέτρων. Το πλοίο ήταν «καθισμένο» με τη δεξιά πλευρά.
Στην επιχείρηση της Ομάδας Υποβρυχίων Δραστηριοτήτων παρίσταται διορισμένος
πραγματογνώμονας του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας προκειμένου να
κινηματογραφήσει το ναυάγιο.


Η ανεύρεση των 7 πτωμάτων στους εξωτερικούς χώρους του πλοίου, συγκεκριμένα
στα καταστρώματα, καθυστέρησε την επιχείρηση κατάδυσης των δυτών, οι οποίοι
έπρεπε πρώτα να περισυλλέξουν τους νεκρούς προκειμένου να μεταφερθούν στο
Κέντρο Υγείας του νησιού όπου μετά τη νεκροψία που θα πραγματοποιούσε η
ιατροδικαστής θα ξεκινούσε η διαδικασία αναγνώρισης των πτωμάτων από τους
συγγενείς τους.


Με αγωνία και δάκρυα στα μάτια η κ. Καραγιαννάκη, εξαντλημένη από το ξενύχτι
και την ταλαιπωρία που ζει εδώ και τρεις μέρες μαζί με τους υπόλοιπους
συγγενείς των αγνοουμένων, περιμένει να μάθει κάποιο νέο για τη μητέρα της.
Είμαστε από το πρωί εδώ και δεν ξέρουμε τι να κάνουμε. Τη μια μας λένε μην
φύγετε από 'δω, την άλλη μας πληροφορούν ότι οι νεκροί θα μεταφερθούν στο
νεκροτομείο. Ελπίζω κάποια στιγμή να τελειώσει αυτό το μαρτύριο».


Ο πόνος των συγγενών είναι απερίγραπτος.


Ο χρόνος που κυλάει έως ότου μεταφερθούν τα πτώματα στο νεκροτομείο για την
αναγνώριση είναι βασαναστικός.


Ρωτούν να μάθουν οτιδήποτε θα μπορούσε να βάλει τέρμα σ' αυτό το μαρτύριο της
αναμονής: «Μήπως ακούσατε αν είχαν κάποια ρούχα επάνω τους;» Αν φορούσαν
κάποιο ρολόι, αν υπήρχε κάποιο χαρακτηριστικό σημάδι. Το έργο του εντοπισμού
και της καταγραφής των αγνοουμένων γίνεται πιο δύσκολο και απ' ό,τι φαίνεται
θα χρειαστούν αρκετές ώρες προκειμένου να ολοκληρωθεί. Κι αυτό γιατί από τα
509 άτομα που περιλαμβάνονται στον κατάλογο της εταιρείας, τα 100 σημειώνονται
με ένα «Α» κεφαλαίο (αλλοδαπός), χωρίς να αναγράφονται άλλα στοιχεία.


Στο μεταξύ, το ναυάγιο έχει γεννήσει αξεπέραστους φόβους στους ανθρώπους που
πρόκειται να φύγουν από την Πάρο. Από προχθές το βράδυ που επετράπη ο απόπλους
των σκαφών ακόμη και οι ταξιδιώτες οι οποίοι δεν έχουν σχέση με το ναυάγιο,
ρωτούν τους πράκτορες που εκδίδουν τα εισιτήρια αν θα φθάσουν σώοι στον
προορισμό τους και κυρίως αν το πλοίο στο οποίο θα επιβιβαστούν ανήκει στην
πλοιοκτήτρια εταιρεία του μοιραίου σκάφους. «Όλα σχεδόν τα πλοία ανήκουν σ'
αυτή την εταιρεία», είναι η απάντηση των πρακτόρων. Και οι ταξιδιώτες σφίγγουν
τα χείλη τους και το σκέπτονται...


Αλαλούμ



Ενδεικτικό της όλης κατάστασης, που μοιάζει να έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο,
είναι και το γεγονός ότι ­ όπως προκύπτει από πληροφορίες από το Κεντρικό
Λιμεναρχείο Πειραιά ­ η εταιρεία Minoan Flying Dolphins (MFD), στην προσπάθειά
της να καλύψει τη γραμμή του «Σαμίνα» με ένα άλλο πλοίο, μεθόδευσε τη
δρομολόγηση του επιβατηγού-οχηματαγωγού «Εξπρές Ολύμπια», ενός πλοίου που είχε
τεθεί σε ακινησία προκειμένου να περάσει από ετήσια γενική επιθεώρηση, και
εξέδωσε ­ αν και υπήρχε απαγορευτικό πλου για το πλοίο αυτό ­ 37 εισιτήρια.
Και όλα αυτά εν αγνοία του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά, το οποίο απαγόρευσε
τον απόπλου και οι επιβάτες ταξίδεψαν τελικά με το επιβατηγό-οχηματαγωγό
«Ρομίλντα». Από την εταιρεία τηρήθηκε σιγή ιχθύος.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από