Είκοσι επτά επιβάτες νεκροί και ο υπολιμενάρχης της Πάρου Δημήτρης Μάλαμας,
που υπέστη ανακοπή καρδιάς, ήταν μέχρι τις 6.30 το πρωί, σύμφωνα με ανακοίνωση
του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, ο τραγικός απολογισμός από το ναυάγιο του
επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου "ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ", που προσέκρουσε, λίγο μετά τις
δέκα χθες το βράδυ, στη βραχονησίδα "Πόρτες", τρία ναυτικά μίλια έξω από το
λιμάνι της Πάρου.






Στις 4 τα ξημερώματα, ο αρχηγός του Λιμενικού αντιναύαρχος Α. Συρίγος μίλησε
για 4 νεκρούς, ενώ οι πληροφορίες του κάνουν λόγο για άλλους εννέα. Ωστόσο,
εκφράζονται φόβοι για πολλούς νεκρούς και τραυματίες που δεν έχουν ακόμη
περισυνελεγεί, και ενός μικρού παιδιού σύμφωνα με μαρτυρία ενός επιβάτη που
διεσώθη.


Το πλοίο βυθίστηκε περίπου μια ώρα μετά την πρόσκρουσή του και οι 445 επιβάτες
και οι 66 ναυτικοί (σύμφωνα με την ανακοίνωση της πλοιοκτήτριας εταιρείας MFD)
έπεσαν στη θαλάσσα και περισυνελέγησαν από παραπλέοντα πλοία που έσπευσαν για
βοήθεια.


Εως τα ξημερώματα, υπήρχε κενό στην ενημέρωση από την πλευρά του υπουργείου
Εμπορικής Ναυτιλίας για τον αριθμό των νεκρών και των αγνοουμένων, αλλά και
των επιβατών που έχουν διασωθεί.


Εντύπωση, ωστόσο, προκαλεί ο τρόπος που βυθίστηκε το πλοίο. Προσέκρουσε πάνω
σε βράχους ύψους περίπου 23 μέτρων και οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για
μηχανική βλάβη.


Όπως καταγγέλλουν επιβάτες που κατάφεραν να διασωθούν, στο πλοίο μετά την
πρόσκρουση επικράτησε συσκότιση ­ επειδη δεν λειτούργησαν οι γεννήτριες ­ με
αποτέλεσμα να μην γίνει καμία ανακοίνωση από τα μεγάφωνα.


"Επικράτησε πανικός, αφού το πλοίο μετά τη φοβερή πρόσκρουση πήρε κλίση και
παντού απλώθηκε σκοτάδι. Διέκρινα ανθρώπους δεξιά και αριστερά αλλόφρονες να
πηδούν στη θάλασσα", λέει ένας από τους επιβάτες, υποπλοίαρχος τού Εμπορικού
Ναυτικού, Στάθης Αλεξόπουλος.


Ένας άλλος διασωθείς, ο οποίος είναι φαντάρος (πρόλαβε να πει στην τηλεφωνική
ομιλία του το όνομα Γιώργος), περιέγραψε τις τραγικές στιγμές που έζησε
παλεύοντας με τα κύματα και είπε χαρακτηριστικα ότι "κολυμπούσε και συνεχώς
ακουμπούσε σε πτώματα"...


Στην περιοχή επικρατούσαν πολύ άσχημες καιρικές συνθήκες. Η ένταση των ανέμων
ξεπερνούσε τα επτά μπωφόρ, γεγονός που δυσκόλευε πολύ το έργο της διάσωσης,
ενώ οι απόκρυμνοι βράχοι δυσκόλευαν την προσέγγιση. Το ναυάγιο έγινε αντιληπτό
από τις φωτοβολίδες που έπεσαν λίγο μετά τις δέκα το βράδυ και στις
βραχονησίδες έσπευσαν 20 σκάφη (κυρίως αλιευτικά) για βοήθεια.


511 άτομα


Πολλοί από τους επιβάτες άρχισαν να πέφτουν στη θάλασσα πριν ακόμη φτάσουν τα
σκάφη, με αποτέλεσμα έως τις πρώτες πρωϊνές ώρες να μην υπάρχει ένας συνολικός
αριθμός των διασωθέντων.


Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως ενώ σύμφωνα με την ανακοίνωση της
πλοιοκτήτριας εταιρείας στο πλοίο επέβαιναν συνολικα (μαζί με το πλήρωμα) 511
άτομα, τα ξημερώματα, οι πληροφορίες έκαναν λόγο για 430 διασωθέντες. Το
στοιχείο αυτό μεγάλωνε το φόβο όλων για περισσότερους νεκρούς... Ωστόσο, όπως
είπε ο αρχηγός του Λιμενικού υπήρχε πρόβλημα στο να εντοπισθούν οι διασωθέντες
που είχαν μεταφερθεί σε ξενοδοχεία του νησιού.


Οι συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη το ναυτικό ατύχημα, δεν είχαν
διευκρινιστεί έως τα ξημερώματα, καθως κανείς από τους υπευθύνους ενημέρωσης
του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας δεν ήταν σε θέση να απαντήσει πώς
προκλήθηκε κι εάν υπάρχουν αγνοούμενοι επιβάτες.


Χαρακτηριστικό της κατάστασης που επικρατούσε, είναι το γεγονός ό,τι ενώ λίγο
μετά τις έντεκα χθες το βράδυ, ο αντιπρόεδρος της Minoan Flying Dolphins, της
πλοιοκτήτριας εταιρείας τού "ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ" κ. Παντελής Σφηνιάς, δήλωσε
μιλώντας στα "ΝΕΑ" ότι το πλοίο βούλιαξε και ο κόσμος περισυνελέγη από
παραπλέοντα πλοία που έσπευσαν για βοήθεια, από το ΥΕΝ εως τις πρωινές ώρες
δεν ήταν σε θέση να γνωρίζουν αν το πλοίο είχε βουλιάξει ή όχι.


Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση του ΥΕΝ είκοσι λεπτά μετά τις δέκα το βράδυ,
ο ασυρματιστής του πλοίου επικοινώνησε με τον Θάλαμο Επιχειρήσεων του ΥΕΝ και
ανέφερε στους λιμενικούς ότι όλοι οι επιβάτες είχαν επιβιβαστεί σε σωσίβιους
λέμβους.


Έξω από το κτίριο του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας συγκεντρώθηκαν, αμέσως
μόλις έγινε γνωστή η είδηση για τη βύθιση του πλοίου, δεκάδες συγγενείς
επιβατών του πλοίου, οι οποίοι ρωτούσαν να μάθουν τα ονόματα των νεκρών και
των διασωθέντων, χωρίς ωστόσο να πάρουν κάποια απάντηση έως τις τέσσερις τα
ξημερώματα.


Γιατροί από Αθήνα, Σύρο


Από την πλοιοκτήτρια εταιρεία εξεδόθη λίγο μετά τα μεσάνυχτα ανακοίνωση στην
οποία μεταξύ άλλων αναφέρεται ότι στις 22.26 ειδοποιήθηκαν όλα τα παραπλέοντα
πλοία να σπευσουν στην περιοχη και ότι διανεμηθηκαν σωσιβια σε όλους τούς
επιβατες και ότι επιπλεον μεγαλη ποσοτητα ριχτηκε στη θαλασσα.


Το πλοίο εκτελούσε το προγραμματισμενο δρομολογιο από Πειραια για Πάρο, Ναξο,
Ικαρία, Σάμο, Πάτμο και Λειψούς. Εντυπωση μάλιστα προκαλει το γεγονος ότι
προσεκρουσε στους βραχους τη στιγμη που το πληρωμα ηταν ετοιμο να δεσει στο
λιμανι...


Στο νησί έφτασαν τα ξημερώματα 20 γιατροί από την Αθήνα και 15 από τη Σύρο
προκειμένου να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους.


Το οχηματαγωγό ήταν επικίνδυνο είχε καταγγείλει ο πρώην μηχανικός του



Το πλοίο, που ήταν από τα πιο παλιά της ακτοπλοϊας (πρόκειται για το πρώην
"Γκόλντεν Βεργίνα" και του έγιναν μετασκευες), συμφωνα με τα όσα κατήγγειλε,
λίγο μετά το ναυάγιο, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Μηχανικών Εμπορικού
Ναυτικού, Γ. Τούσας, δεν ηταν αξιόπλοο. Ο ίδιος, μιλώντας στα "ΝΕΑ",
παρουσίασε καταγγελία του πρώην α' μηχανικού του "ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ", Αναστάσιου
Σορόκου, τόσο προς το ΥΕΝ όσο και πρός το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, ότι "
το πλοίο αυτό είναι άκρως επικίνδυνο". Ο μηχανικός μετά τις καταγγελίες, όπως
έγινε γνωστό από την Ένωση Μηχανικών, απελύθη...


Τέσσερα χρόνια μετά



Η είσοδος του λιμανιού της Πάρου. Τρία ναυτικά μίλια έξω από αυτό, στη
βραχονησίδα «Πόρτες» προσέκρουσ ετο «Εξπρές Σάμινα». Το χθεσινό ναυάγιο, είναι
το δεύτερο που προκαλείται στην Πάρο μέσα σε τέσσερα χρόνια. Το τελευταίο
πλοίο που βυθίστηκε ήταν ο "Ποσειδώνας" που χτύπησε τον Μάρτιο του 1996 πάνω
στον ύφαλο Σπίθα.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από