ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ (ΥΠΑ)

ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ: Τη δύσκολη χρονιά του 1939 στη Σκουρτού Ξηρομέρου

Αιτωλοακαρνανίας.

ΜΕΓΑΛΩΣΕ: Με αρχές και πίστη στις αξίες.

ΣΠΟΥΔΑΣΕ: Προσπαθώντας στη γη και κοιτάζοντας τα άστρα.

ΝΟΣΤΑΛΓΕΙ: Αισθάνεται ευτυχής.

ΑΠΕΧΘΑΝΕΤΑΙ: Την υποκρισία, την αχαριστία, την αγνωμοσύνη και την

οκνηρία.

ΘΑ ΗΘΕΛΕ: Αγάπη μεταξύ των ανθρώπων και ειρήνη παντού και πάντα.

ΘΑ ΚΑΛΟΥΣΕ ΣΕ ΓΕΥΜΑ: Τον Τζων Γκαλμπραίηθ.

Με «αεροπορική ταχύτητα» θα πρέπει να προχωρήσει ο εκσυγχρονισμός της

Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, λέει ο νέος διοικητής της κ. Αθανάσιος

Τζογάνης. Πιστεύει ότι το επίπεδο των αερομεταφορών στην Ελλάδα μπορεί να

γίνει πολύ καλό, ενώ θεωρεί το αεροπλάνο ως έναν από τα ασφαλέστερα μέσα.

ΕΡ.: Επιστροφή στο αεροπορικό περιβάλλον;

ΑΠ.: Η αεροπορία είναι βίωμα.

ΕΡ.: Έπειτα από πόσο καιρό;

ΑΠ.: Υπάρχει μόνο διάλειμμα αεροπορικής δράσης 19 μηνών.

ΕΡ.: Από την Πολεμική στην Πολιτική Αεροπορία;

ΑΠ.: Αλλά πάντα στην ιδέα και τη δράση της αεροπορίας.

ΕΡ.: Είναι μεγάλες οι διαφορές;

ΑΠ.: Το σημαντικό είναι ότι οι προκλήσεις είναι εξίσου υψηλές.

ΕΡ.: Πώς βλέπετε σήμερα την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας;

ΑΠ.: Πεδίο νέας πρόκλησης και προσωπικής συνεισφοράς.

ΕΡ.: Στην κατάσταση που βρίσκεται, μπορεί να ανταποκριθεί στις διεθνείς

προκλήσεις;

ΑΠ.: Η προσπάθεια επιβραβεύεται. Ουδέν το ακατόρθωτο.

ΕΡ.: Πολλοί λένε ότι έχει αρκετό δρόμο ακόμα μέχρι τον πλήρη εκσυγχρονισμό

της…

ΑΠ.: Ο εκσυγχρονισμός δεν σταματάει ποτέ. Η ταχύτητα συντομεύει τον δρόμο.

ΕΡ.: Τι θα πρέπει να αλλάξει;

ΑΠ.: Απαιτούνται αεροπορική ταχύτητα προσαρμογής και συλλογική προσπάθεια.

ΕΡ.: Ο νέος οργανισμός της ΥΠΑ θα προχωρήσει;

ΑΠ.: Η στασιμότητα βλάπτει.

ΕΡ.: Θα υπάρξει διαχωρισμός της λειτουργίας από την εκμετάλλευση;

ΑΠ.: Δεν είμαστε ούτε δογματικοί ούτε αιρετικοί.

ΕΡ.: Χωρούν ιδιώτες στα ελληνικά αεροδρόμια;

ΑΠ.: Όλοι οι καλοί χωράνε.

ΕΡ.: Είναι πολλές οι εκκρεμότητες που «κληρονομήσατε»;

ΑΠ.: Ουδέν καλόν αμιγές κακού και αντίστροφα.

ΕΡ.: Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των αεροδρομίων θα προχωρήσει;

ΑΠ.: Θα εντατικοποιηθεί. Στόχος να προηγούμαστε των απαιτήσεων.

ΕΡ.: Πώς βλέπετε το επίπεδο των αερομεταφορών στην Ελλάδα;

ΑΠ.: Σχεδόν καλό· μπορεί να γίνει πολύ καλό.

ΕΡ.: Τους εμπλεκόμενους σε αυτές;

ΑΠ.: Μπορούν και πρέπει να συμβάλουν στην αναβάθμιση των ελληνικών

αερομεταφορών.

ΕΡ.: Το επίπεδο ασφάλειας των πτήσεων;

ΑΠ.: Αναδιοργάνωση και αυστηροί έλεγχοι για εφαρμογή νόμων, κανόνων και

προτύπων. Επαγγελματισμός. Συναίσθηση ευθύνης.

ΕΡ.: Οι έλεγχοι στις εταιρείες αποδίδουν;

ΑΠ.: Διαφορετικά δεν έχουν νόημα.

ΕΡ.: Ποιοι είναι οι βασικοί παράγοντες για ασφαλείς πτήσεις;

ΑΠ.: Πληρότητα διαδικασιών, εφαρμογή νόμων, κανονισμών, οδηγιών, καταπολέμηση

χαλαρότητας, μέσα και βοηθήματα, αλλά κυρίως άνθρωποι, άνθρωποι, άνθρωποι.

ΕΡ.: Τι μήνυμα στέλνετε στους εργαζομένους της ΥΠΑ;

ΑΠ.: Συλλογική προσπάθεια, συνεργασία, δικαιοσύνη, αξιοκρατία.

ΕΡ.: Στο επιβατικό κοινό;

ΑΠ.: Έννοια μας και φροντίδα μας ο επιβάτης, ο πολίτης. Να μας εμπιστεύεται,

να μας κρίνει δίκαια και να απαιτεί.

ΕΡ.: Οι καθυστερήσεις στις πτήσεις θα περιοριστούν:

ΑΠ.: Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία. Το μέλλον ευοίωνον.

ΕΡ.: Θα υπάρξουν αλλαγές στο Σπατόσημο;

ΑΠ.: Όχι σημαντικές.

ΕΡ.: Πώς βλέπετε το νέο αεροδρόμιο που θα λειτουργήσει στα Σπάτα;

ΑΠ.: Με μεγάλη αισιοδοξία για την Ελλάδα και τους Έλληνες. Γέφυρα για το

μέλλον.

ΕΡ.: Είστε ο διοικητής που θα υπογράψει την άδεια λειτουργίας του. Πώς

αισθάνεστε;

ΑΠ.: Συναισθάνομαι απόλυτα το μέγεθος της ευθύνης μου στο όνομα των

εκατομμυρίων φορολογουμένων και επιβατών.

ΕΡ.: Πότε θα κλείσει το αεροδρόμιο του Ελληνικού;

ΑΠ.: Οι πτήσεις των αεροπορικών εταιρειών θα σταματήσουν την 1/3/2001.

ΕΡ.: Υπάρχει περίπτωση να παραταθεί η λειτουργία του;

ΑΠ.: Για πολιτικά αεροσκάφη αεροπορικών εταιρειών όχι.

ΕΡ.: Αληθεύει ότι φέτος κλείσατε 40 χρόνια στον χώρο της αεροπορίας;

ΑΠ.: 40 χρόνια έκλεισα το 1999, όταν αποχώρησα από τις Ένοπλες Δυνάμεις.

Εξάλλου, τα χρόνια δεν κρύβονται, αλλά και δεν με απασχολούν.