|
|
ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ (ΥΠΑ)
ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ: Τη δύσκολη χρονιά του 1939 στη Σκουρτού Ξηρομέρου
Αιτωλοακαρνανίας.
ΜΕΓΑΛΩΣΕ: Με αρχές και πίστη στις αξίες.
ΣΠΟΥΔΑΣΕ: Προσπαθώντας στη γη και κοιτάζοντας τα άστρα.
ΝΟΣΤΑΛΓΕΙ: Αισθάνεται ευτυχής.
ΑΠΕΧΘΑΝΕΤΑΙ: Την υποκρισία, την αχαριστία, την αγνωμοσύνη και την
οκνηρία.
ΘΑ ΗΘΕΛΕ: Αγάπη μεταξύ των ανθρώπων και ειρήνη παντού και πάντα.
ΘΑ ΚΑΛΟΥΣΕ ΣΕ ΓΕΥΜΑ: Τον Τζων Γκαλμπραίηθ.
Με «αεροπορική ταχύτητα» θα πρέπει να προχωρήσει ο εκσυγχρονισμός της
Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, λέει ο νέος διοικητής της κ. Αθανάσιος
Τζογάνης. Πιστεύει ότι το επίπεδο των αερομεταφορών στην Ελλάδα μπορεί να
γίνει πολύ καλό, ενώ θεωρεί το αεροπλάνο ως έναν από τα ασφαλέστερα μέσα.
ΕΡ.: Επιστροφή στο αεροπορικό περιβάλλον;
ΑΠ.: Η αεροπορία είναι βίωμα.
ΕΡ.: Έπειτα από πόσο καιρό;
ΑΠ.: Υπάρχει μόνο διάλειμμα αεροπορικής δράσης 19 μηνών.
ΕΡ.: Από την Πολεμική στην Πολιτική Αεροπορία;
ΑΠ.: Αλλά πάντα στην ιδέα και τη δράση της αεροπορίας.
ΕΡ.: Είναι μεγάλες οι διαφορές;
ΑΠ.: Το σημαντικό είναι ότι οι προκλήσεις είναι εξίσου υψηλές.
ΕΡ.: Πώς βλέπετε σήμερα την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας;
ΑΠ.: Πεδίο νέας πρόκλησης και προσωπικής συνεισφοράς.
ΕΡ.: Στην κατάσταση που βρίσκεται, μπορεί να ανταποκριθεί στις διεθνείς
προκλήσεις;
ΑΠ.: Η προσπάθεια επιβραβεύεται. Ουδέν το ακατόρθωτο.
ΕΡ.: Πολλοί λένε ότι έχει αρκετό δρόμο ακόμα μέχρι τον πλήρη εκσυγχρονισμό
της…
ΑΠ.: Ο εκσυγχρονισμός δεν σταματάει ποτέ. Η ταχύτητα συντομεύει τον δρόμο.
ΕΡ.: Τι θα πρέπει να αλλάξει;
ΑΠ.: Απαιτούνται αεροπορική ταχύτητα προσαρμογής και συλλογική προσπάθεια.
ΕΡ.: Ο νέος οργανισμός της ΥΠΑ θα προχωρήσει;
ΑΠ.: Η στασιμότητα βλάπτει.
ΕΡ.: Θα υπάρξει διαχωρισμός της λειτουργίας από την εκμετάλλευση;
ΑΠ.: Δεν είμαστε ούτε δογματικοί ούτε αιρετικοί.
ΕΡ.: Χωρούν ιδιώτες στα ελληνικά αεροδρόμια;
ΑΠ.: Όλοι οι καλοί χωράνε.
ΕΡ.: Είναι πολλές οι εκκρεμότητες που «κληρονομήσατε»;
ΑΠ.: Ουδέν καλόν αμιγές κακού και αντίστροφα.
ΕΡ.: Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των αεροδρομίων θα προχωρήσει;
ΑΠ.: Θα εντατικοποιηθεί. Στόχος να προηγούμαστε των απαιτήσεων.
ΕΡ.: Πώς βλέπετε το επίπεδο των αερομεταφορών στην Ελλάδα;
ΑΠ.: Σχεδόν καλό· μπορεί να γίνει πολύ καλό.
ΕΡ.: Τους εμπλεκόμενους σε αυτές;
ΑΠ.: Μπορούν και πρέπει να συμβάλουν στην αναβάθμιση των ελληνικών
αερομεταφορών.
ΕΡ.: Το επίπεδο ασφάλειας των πτήσεων;
ΑΠ.: Αναδιοργάνωση και αυστηροί έλεγχοι για εφαρμογή νόμων, κανόνων και
προτύπων. Επαγγελματισμός. Συναίσθηση ευθύνης.
ΕΡ.: Οι έλεγχοι στις εταιρείες αποδίδουν;
ΑΠ.: Διαφορετικά δεν έχουν νόημα.
ΕΡ.: Ποιοι είναι οι βασικοί παράγοντες για ασφαλείς πτήσεις;
ΑΠ.: Πληρότητα διαδικασιών, εφαρμογή νόμων, κανονισμών, οδηγιών, καταπολέμηση
χαλαρότητας, μέσα και βοηθήματα, αλλά κυρίως άνθρωποι, άνθρωποι, άνθρωποι.
ΕΡ.: Τι μήνυμα στέλνετε στους εργαζομένους της ΥΠΑ;
ΑΠ.: Συλλογική προσπάθεια, συνεργασία, δικαιοσύνη, αξιοκρατία.
ΕΡ.: Στο επιβατικό κοινό;
ΑΠ.: Έννοια μας και φροντίδα μας ο επιβάτης, ο πολίτης. Να μας εμπιστεύεται,
να μας κρίνει δίκαια και να απαιτεί.
ΕΡ.: Οι καθυστερήσεις στις πτήσεις θα περιοριστούν:
ΑΠ.: Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία. Το μέλλον ευοίωνον.
ΕΡ.: Θα υπάρξουν αλλαγές στο Σπατόσημο;
ΑΠ.: Όχι σημαντικές.
ΕΡ.: Πώς βλέπετε το νέο αεροδρόμιο που θα λειτουργήσει στα Σπάτα;
ΑΠ.: Με μεγάλη αισιοδοξία για την Ελλάδα και τους Έλληνες. Γέφυρα για το
μέλλον.
ΕΡ.: Είστε ο διοικητής που θα υπογράψει την άδεια λειτουργίας του. Πώς
αισθάνεστε;
ΑΠ.: Συναισθάνομαι απόλυτα το μέγεθος της ευθύνης μου στο όνομα των
εκατομμυρίων φορολογουμένων και επιβατών.
ΕΡ.: Πότε θα κλείσει το αεροδρόμιο του Ελληνικού;
ΑΠ.: Οι πτήσεις των αεροπορικών εταιρειών θα σταματήσουν την 1/3/2001.
ΕΡ.: Υπάρχει περίπτωση να παραταθεί η λειτουργία του;
ΑΠ.: Για πολιτικά αεροσκάφη αεροπορικών εταιρειών όχι.
ΕΡ.: Αληθεύει ότι φέτος κλείσατε 40 χρόνια στον χώρο της αεροπορίας;
ΑΠ.: 40 χρόνια έκλεισα το 1999, όταν αποχώρησα από τις Ένοπλες Δυνάμεις.
Εξάλλου, τα χρόνια δεν κρύβονται, αλλά και δεν με απασχολούν.