ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΙΕΛΕ

ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ: Στο Σχηματάρι Βοιωτίας

ΑΓΩΝΙΖΕΤΑΙ: Για διαρκή βελτίωση δημόσιου και ιδιωτικού σχολείου

ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ: Από τους μαθητές του

ΔΕΝ ΔΙΝΕΙ ΔΕΚΑΡΑ:… Στις πανταχόθεν πιέσεις

ΗΡΕΜΕΙ: Σπάνια

Τα ιδιωτικά σχολεία ολοένα και αυξάνονται, ενώ εφέτος παρατηρήθηκε «έκρηξη»

ίδρυσης νέων, ειδικά στην επαρχία. Ο πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ (των ιδιωτικών

εκπαιδευτικών) κ. Μιχάλης Κουρουτός, που συμπτωματικά 2 ημέρες προ των αλλαγών

στην Παιδεία είχε προτείνει ένα σύστημα ανάλογο με αυτό που εν τέλει

υιοθετήθηκε, δεν επιχαίρει γιατί θεωρεί ότι ένας λαός κρίνεται από την

ποιότητα των σχολείων του. Γι’ αυτό και ζητεί αξιολόγηση των πάντων στα

δημόσια και ιδιωτικά σχολεία.

ΕΡ.: «Έκρηξη» ίδρυσης ιδιωτικών σχολείων εφέτος. Γιατί;

ΑΠ.: Όχι μόνο φέτος, τα 3 τελευταία χρόνια. Ας όψονται καταλήψεις και

αποτελέσματα πανελλαδικών.

ΕΡ.: Γιατί τα περισσότερα στην περιφέρεια;

ΑΠ.: Εκεί έλειπαν. «Φυτρώνουν» όπου υπάρχει οικονομική ευχέρεια αλλά και

προβλήματα στα δημόσια σχολεία.

ΕΡ.: Τι σημαίνει αυτό για το δημόσιο σχολείο;

ΑΠ.: Μεγάλη πρόκληση, αν το θέλουν όλοι…

ΕΡ.: Φροντιστήρια. Ρόλος;

ΑΠ.: Απαξίωση σχολείου – παθογένεια κοινωνίας. Τελευταία προσπαθούν να

μεταμφιεστούν σε ιδιωτικά σχολεία.

ΕΡ.: Δημόσια δωρεάν Παιδεία. Έχουμε;

ΑΠ.: Είχαμε στο… κρυφό σχολειό.

ΕΡ.: Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση;

ΑΠ.: Κάθε υπουργός και η μεταρρύθμισή του.

ΕΡ.: Βελτιωτικές αλλαγές;

ΑΠ.: Προς την άρση εκπαιδευτικών ανισοτήτων.

ΕΡ.: Προτείνατε αποσύνδεση απολυτηρίου από την εισαγωγή στα ΑΕΙ όπως κι έγινε.

Στόχος;

ΑΠ.: Μειώνεται η σχολική αποτυχία, διατηρείται η αντικειμενική αξιολόγηση

μαθητών για εισαγωγή στα ΑΕΙ-ΤΕΙ, δημιουργούνται προϋποθέσεις για το όραμα,

την πλήρη αποσύνδεση του Λυκείου από την εισαγωγή.

ΕΡ.: Θρησκευτικά εκτός εξετάσεων. Υποβαθμίζονται;

ΑΠ.: Όλα τα μαθήματα υποβαθμίζονται όσο εξακολουθούν να «αναβαθμίζονται» μέσω

των εξετάσεων…

ΕΡ.: Μεγάλη αποτυχία εφέτος στη Β’ Λυκείου, πληθωρισμός αριστούχων στη Γ’

Λυκείου. Πώς είναι δυνατόν;

ΑΠ.: Όσο δεν υπάρχει σωστή επιλογή και διαβάθμιση θεμάτων, όλα είναι δυνατά.

ΕΡ.: Τα ιδιωτικά σχολεία υποστηρίζουν ότι είχαν μεγαλύτερη επιτυχία από τα

δημόσια. Ισχύει;

ΑΠ.: Μακάρι όλα τα δημόσια να είχαν την επιτυχία των περισσότερων ιδιωτικών.

ΕΡ.: Συνθήκες εργασίας εκπαιδευτικών. Καλύτερα στο δημόσιο ή στο ιδιωτικό;

ΑΠ.: Θα ήθελαν οι καθηγητές του δημοσίου να διδάσκουν στα ιδιωτικά, όπου

υπάρχει διαρκής αξιολόγηση και αβεβαιότητα ακόμα και στις αποδοχές;

ΕΡ.: Γεράσιμος Αρσένης;

ΑΠ.: Τάραξε τα λιμνάζοντα ύδατα.

ΕΡ.: Πέτρος Ευθυμίου;

ΑΠ.: Προσωπικό του στοίχημα πρέπει να είναι η νηνεμία -δίχως να ξαναλιμνάσουν

τα νερά.

ΕΡ.: Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος;

ΑΠ.: Έχει σκεφτεί να κάνει δημοψήφισμα για τα Θρησκευτικά στις σχολικές

τάξεις;

ΕΡ.: Γνώση και νέες τεχνολογίες. Έχουμε μπει στο νόημα;

ΑΠ.: Έχουμε συλλάβει το νόημα, η εφαρμογή αργεί…

ΕΡ.: Πώς να επιστρέψει η σχέση έμπνευσης μεταξύ έδρας-θρανίου;

ΑΠ.: Από τους πραγματικούς δασκάλους δεν έφυγε, ούτε θα φύγει ποτέ.

ΕΡ.: Διδάσκω σημαίνει;

ΑΠ.: Αεί διδασκόμενος.

ΕΡ.: Έναρξη νέου σχολικού έτους. Προσδοκία;

ΑΠ.: Διαρκής διάλογος και ανοικτός δίαυλος επικοινωνίας όλων των φορέων της

εκπαίδευσης.

ΕΡ.: Αν είχατε δυνατότητα για μία και μόνο παρέμβαση στην Παιδεία;

ΑΠ.: Επιμόρφωση με αλλαγή στη διοίκηση των σχολικών μονάδων, με αξιολόγηση των

πάντων.

ΕΡ.: Σας έχουν κάνει ποτέ… καψώνι οι μαθητές σας;

ΑΠ.: Ναι, σε αγώνες μπάσκετ μεταξύ μας, όταν έχανα το στοίχημα.

ΕΡ.: Πώς θα πάψει το καλύτερο μάθημα να είναι η… εκδρομή;

ΑΠ.: Να μην πάψει ποτέ, γιατί το χρειάζονται οι μαθητές.

ΕΡ.: Παιδεία και Πολιτική. «Διαπλεκόμενα» κι εδώ;

ΑΠ.: Αν δεν υπάρχουν ασφαλιστικές δικλίδες, θα υπάρχουν παντού διαπλεκόμενα.

ΕΡ.: Καταλήψεις;

ΑΠ.: Ελπίζω να τελείωσαν για πάντα – με οποιαδήποτε κυβέρνηση.

ΕΡ.: Συνδικαλισμός ή σχολείο;

ΑΠ.: Καλός συνδικαλισμός για καλό σχολείο.

ΕΡ.: Το μεγαλύτερο έλλειμμα της χώρας;

ΑΠ.: Η έλλειψη σεβασμού στην προσωπικότητα και στις απόψεις του άλλου.

ΕΡ.: Το καλύτερο σύνθημα;

ΑΠ.: «Πες μου τι σχολεία έχεις διά να σου είπω τι λαός είσαι», Κωστής Παλαμάς.