Η φουτουριστική φόρμα του αλουμινένιου αμαξώματος αποδεικνύεται και
εξαιρετικά αεροδυναμική (συντελεστής αεροδυναμικότητας c = 0,28), πράγμα που
μειώνει την κατανάλωση και τους στροβιλισμούς του αέρα


Πόλεμο στο... πάχος και στο υπερβολικό βάρος κήρυξε η Audi με το Α2. Το σούπερ
μίνι της γερμανικής εταιρείας ακολούθησε τη «δίαιτα του αλουμινίου», η οποία
στοιχίζει βέβαια το... κατιτί της, αλλά αποζημιώνει στη δική του περίπτωση με
το παραπάνω.


Αμάξωμα/εσωτερικό: η μάσκα σφύζει από δυναμισμό, το πίσω μέρος
δείχνει ανάλαφρο και κομψό, ενώ συνολικά το ύψους 1,55 μ. μοντέλο εντυπωσιάζει
με μία εμφάνιση που ξεχωρίζει σαν τη μύγα μέσ' στο γάλα. Οδηγό και επιβάτες
τούς υποδέχεται ένα ευρύχωρο εσωτερικό, χωρίς πάντως ιδιαίτερες σχεδιαστικές
εμπνεύσεις. Τα άνετα καθίσματα και η μετατόπιση του παρμπρίζ προς τα εμπρός
δημιουργούν μία αίσθηση επιπρόσθετου χώρου, όμως τα φαρδιά κολονάκια
(μπροστινά και μεσαία) περιορίζουν την ορατότητα και το στένεμα των πίσω
παραθύρων δεν θα ενθουσιάσει όσους ταλαιπωρούνται από κλειστοφοβία. Πάντως στο
πίσω μέρος το πάτωμα βρίσκεται σε χαμηλότερο επίπεδο, ώστε να απλώνουν άνετα
οι επιβάτες τα πόδια τους και να μην κινδυνεύουν να πάθουν αγκύλωση. Καλό
βέβαια σαν έμπνευση, αν και το πλάτος του αυτοκινήτου υποχρεώνει τα άτομα με
φαρδιές ωμοπλάτες να έρχονται σε επαφή.


Με 390 λίτρα όγκο δικαιούται ο χώρος φόρτωσης τον τίτλο του φίλου της
(μικρομεσαίας) οικογένειας, όμως η εικόνα του θαμπώνει από το ύψους 25
εκατοστών κατώφλι (προσφέρεται πάντως και διπλό πάτωμα ως έξτρα εξοπλισμός).
Ταλέντο επαγγελματία μεταφορέα αποδεικνύει το Α2 με την δυνατότητα πανεύκολης
αφαίρεσης των πίσω καθισμάτων και το τεράστιο άνοιγμα που δημιουργείται, όταν
ανασηκωθεί το καπό.






Λειτουργικό εσωτερικό και ευανάγνωστα όργανα με αλουμινένιες φάσες. Το
δερμάτινο σαλόνι κοστίζει πρόσθετα


Κινητήρας/σαζμάν: ο νέος κινητήρας των 75 ίππων επαρκεί
απόλυτα για μετακινήσεις σε λογικούς ρυθμούς, ακούγεται σχετικά έντονα όχι
όμως και ενοχλητικά. Ως γνήσιος 16βάλβιδος αποκαλύπτει πάντως το ταμπεραμέντο
του κυρίως από τις 3.000 σ.α.λ. και πάνω, ενώ περιορίζει την κατανάλωση σε
λογικότατα επίπεδα (6,7 λίτρα αμόλυβδη ανά 100 χλμ), αρκεί βέβαια να μην
υπερβάλλετε με το γκάζι, οπότε δεν αποκλείεται να τη δείτε να πλησιάζει τα 9
λίτρα. Σε μία τέτοια περίπτωση, μειώνεται δραστικά η αυτονομία του Α2 εξαιτίας
του ρεζερβουάρ-μινιατούρα, που χωράει μόνον 34 λίτρα. Από τα πλέον δυνατά
σημεία του αυτοκινήτου είναι το σαζμάν του με τη σαφέστατη αίσθηση και τις
κοντές διαδρομές.


Οδική συμπεριφορά/άνεση: ακόμη και με πλήρες φορτίο το
ουσιαστικά πρώτο αλουμινένιο μοντέλο μαζικής παραγωγής συμπεριφέρεται
προβλέψιμα και με ασφάλεια, αφού διαθέτει στάνταρ σύστημα ευστάθειας ESP, που
επεμβαίνει αυτόματα αν διαπιστώσει οδηγικές «ατασθαλίες». Θα συνιστούσαμε
πάντως τον εφοδιασμό του Α2 με ελαστικά 185/60 R 16 (κοστίζουν πρόσθετα) αντί
των στάνταρ 175/70 R 15, γιατί έτσι φρενάρει πολύ καλύτερα και υπογραμμίζεται
και η σπορτίφ διάστασή του. Η τελευταία οφείλεται στο άμεσο τιμόνι του και
στις σχετικά σφιχτές αναρτήσεις, που επιτρέπουν να περνάει ένα αρκετά μεγάλο
μέρος των κραδασμών στα σώματα των επιβατών.






Χάρη στη στάνταρ ύπαρξη ηλεκτρονικού συστήματος ευστάθειας ESP και σφιχτά
ρυθμισμένων αναρτήσεων, το Α2 ελίσσεται με μαεστρία και ασφάλεια


Τιμή/εξοπλισμός: πανάκριβο για 1.400άρι (από 5.765.000 δρχ συν
490.000 δρχ το αιρ-κοντίσιον). Είναι προφανές ότι η τιμή καθορίστηκε με βάση
το σύνδρομο Mercedes και τη λογική «αφού έχουμε καλύτερο μοντέλο από την
Α-class (αυτό είναι αλήθεια), δεν πρέπει να το χρεώσουμε και ανάλογα;». Η Audi
θα πουλήσει τα κομμάτια που θέλει και μπορεί να παραλάβει από το εργοστάσιο
για την Ελλάδα, όμως το Α2 θα μείνει ένας απαγορευμένος καρπός για τον μέσο
συμπολίτη μας. Και αυτό, αν μη τι άλλο, το αδικεί.


Τιμή αγοράς: 5.765.000 δρχ.


Εξοπλισμός: τέσσερις αερόσακοι, ABS, ESP, ηλεκτρικά παράθυρα και
καθρέπτες, κεντρικές κλειδαριές, υδραυλικό τιμόνι.


Αιρ-κοντίσιον 490.000 δρχ, ζάντες αλουμινίου 195.000 δρχ.


Τεχνικά Χαρακτηριστικά






Υψηλής μεταβλητότητας χώρος αποσκευών με τα πίσω καθίσματα να διπλώνουν ή να
αφαιρούνται τάχιστα


* Τετρακύλινδρος κινητήρας, 1.389 κ.εκ.


* Μεγίστη ισχύς 75 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ.


* Μεγίστη ροπή στρέψης 126 Nm στις 3.800 σ.α.λ.


* Κιβώτιο πέντε σχέσεων


* Μετάδοση κίνησης εμπρός


* Όγκος χώρου αποσκευών 390/1140 λίτρα


* Χωρητικότητα ρεζερβουάρ 34 λίτρα


* Μήκος/πλάτος/ύψος 3826/1673/1553 χιλιοστά


* Απόβαρο (πραγματικό) 1.020 κιλά, ωφέλιμο φορτίο 360 κιλά


Επιδόσεις


* 0-100 χλμ/ώρα σε 12,5", τελική ταχύτητα 173 χλμ/ώρα, μέση κατανάλωση 6,7
λίτρα ανά 100 χλμ.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από