Μία «γκάφα» των υπαλλήλων της Ολυμπιακής Αεροπορίας που ασχολούνται με την

προετοιμασία των πτήσεων έδωσε χθες το δικαίωμα στις αερολιμενικές αρχές της

Γιουγκοσλαβίας να κάνουν «καψώνι» στον Πρωθυπουργό Κώστα Σημίτη.

Η Επιμελητεία Πτήσεων της Ο.Α. άλλαξε δύο φορές τα σχέδια πτήσης του

συγκεκριμένου δρομολογίου και αδιαφόρησε για την πιστή εφαρμογή των διεθνών

κανονισμών που αφορούν τις «κρατικές πτήσεις».

Το γεγονός αυτό εκμεταλλεύτηκαν οι αρχές της Γιουγκοσλαβίας, που ζήτησαν να

τηρηθούν πιστά οι διεθνείς κανονισμοί και ­ μέσα στο γενικότερο κλίμα που

επικρατεί τον τελευταίο καιρό στις ελληνογιουγκοσλαβικές σχέσεις ­ αρνήθηκαν

να επιτρέψουν τη διέλευση του αεροσκάφους της Ο.Α., στο οποίο επέβαινε ο

Πρωθυπουργός, πάνω από τη χώρα τους.

Σε διαθεσιμότητα

Η διοίκηση της Ο.Α, έπειτα από εντολή του υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών

Χρ. Βερελή, έθεσε σε διαθεσιμότητα και παραμπέμπει για απόλυση τέσσερις

υπαλλήλους της Επιμελητείας Πτήσεων, ενώ προανήγγειλε ότι θα γίνουν ριζικές

αλλαγές στη Διεύθυνση Πτητικής Εκμετάλλευσης της Ο.Α., της οποίας προΐσταται ο

κυβερνήτης Μιλτιάδης Τσαγκαράκης. Υπενθυμίζεται, ότι η συγκεκριμένη Διεύθυνση

ήταν υπεύθυνη και για την επάνδρωση του πρωθυπουργικού Φάλκον.

Ο προγραμματισμός

Αρχικά η πτήση είχε προγραμματιστεί να γίνει μέσω του αεροδιαδρόμου που

διέρχεται πάνω από την Κόρινθο, την Κέρκυρα, την Ιταλία, την Κεντρική Ευρώπη

και την Αγγλία.

Στις 9.06 όμως η Επιμελητεία Πτήσεων της Ο.Α, επιδιώκοντας να μειώσει τον

χρόνο του δρομολογίου, υπέβαλε νέο σχέδιο πτήσης με διαδρομή μέσω

Θεσσαλονίκης, Σκοπίων, Γιουγκοσλαβίας, Ελβετίας, Αγγλίας. Το σχέδιο αυτό

τροποποιήθηκε λίγο αργότερα ως προς το σκέλος του που αφορούσε τη διέλευση του

αεροσκάφους πάνω από την Κεντρική Ευρώπη.

Στις 9.59 εστάλη νέο σήμα από την Ο.Α., στο οποίο αναφερόταν ότι επρόκειτο για

«κρατική πτήση» (για τον λόγο ότι σε αυτήν επέβαινε ο Πρωθυπουργός και έπρεπε

να τύχει της αντίστοιχης αντιμετώπισης) και όχι για απλό τακτικό δρομολόγιο.

Στην περίπτωση αυτή όμως η Ο.Α., στην οποία ανήκει το αεροσκάφος, όφειλε να

ζητήσει και την αντίστοιχη διπλωματική άδεια διέλευσης (διπλωματικό

clearance), πράγμα που δεν έκανε.

Οι γιουγκοσλαβικές αρχές με σήμα που έστειλαν στις 10.17 στο αρμόδιο γραφείο

της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) ζητούσαν ή να τους αποσταλεί ο

αριθμός του διπλωματικού clearance της συγκεκριμένης πτήσης ή να υπάρξει

απευθείας επικοινωνία με το υπουργείο Εξωτερικών της Γιουγκοσλαβίας.

Στις 10.29 η ΥΠΑ διεβίβασε το συγκεκριμένο σήμα στην Ο.Α. Όμως η Επιμελητεία

Πτήσεων της Ο.Α. δεν προχώρησε σε καμία απολύτως ενέργεια.

Τελικά το αεροσκάφος της Ο.Α. αναγκάστηκε να αλλάξει πορεία και κινήθηκε

δυτικά προς την Κέρκυρα και την Ιταλία, ακολουθώντας τα αρχικά σχέδια πτήσης.

Ζήτησε κυρώσεις

Ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Χρ. Βερελής, μόλις ενημερώθηκε για το

συμβάν, επικοινώνησε με τη Διοίκηση της Ο.Α. και ζήτησε τη διερεύνηση της όλης

υπόθεσης, καθώς και την επιβολή κυρώσεων στους υπευθύνους.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ο.Α., Διονύσης Καλόφωνος, έθεσε αμέσως

σε διαθεσιμότητα τον διευθυντή της Επιμελητείας Πτήσεων Παρμ. Χαριστό, καθώς

και άλλους τρεις υπαλλήλους που είχαν… επιμεληθεί της συγκεκριμένης πτήσης.

Και οι τέσσερις παραπέμφθηκαν ήδη για απόλυση στο αρμόδιο Πειθαρχικό Συμβούλιο

της Ο.Α.

Επίσης, ο κ. Καλόφωνος ανακοίνωσε ότι θα γίνουν ριζικές αλλαγές στη Διεύθυνση

Πτητικής Εκμετάλλευσης.