Αντίθετη είναι η Ελλάδα στις προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για απόσυρση

όλων των ελληνικών δεξαμενόπλοιων με μονά τοιχώματα από το 2005 έως το 2010,

αφού εκτιμά ότι αν αυτές εφαρμοστούν θααφήσουν άνεργους περισσότερους από

3.000 ναυτικούς.

Σύμφωνα με το ελληνικό υπόμνημα, οι προτάσεις της Επιτροπής θα έχουν ως

συνέπεια την απώλεια 278 ελληνικών πλοίων και 3.295 θέσεων εργασίας. Ο

υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, κ. Χρήστος Παπουτσής, σε δήλωσή του τονίζει την

ανάγκη «για την υλοποίηση αυτών των στόχων να ληφθεί σοβαρά υπόψη η

ανταγωνιστικότητα της κοινοτικής ναυτιλίας και το ζήτημα της απασχόλησης των

Ευρωπαίων ναυτικών».

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητεί την απόσυρση όλων των ελληνικών δεξαμενόπλοιων με

μονό τοίχωμα που κατασκευάστηκαν πριν από το 1982, μόλις φθάσουν στο 23ο έτος

της ηλικίας τους, δηλαδή μέχρι το 2005 (ενώ το όριο ηλικίας τους, σύμφωνα με

τη Διεθνή Σύμβαση Marpol, είναι τα 25 έτη). Ζητεί επίσης την απόσυρση των

ελληνικών δεξαμενόπλοιων που κατασκευάστηκαν μετά το 1982, στα 28 έτη, δηλαδή

μέχρι το 2010, ενώ η Σύμβαση προβλέπει ως καταληκτική ημερομηνία

δραστηριοποίησης το 2026, ενώ παράλληλα ζητεί επέκταση της απόσυρσης από το

2005 έως το 2015 και των δεξαμενόπλοιων μικρής χωρητικότητας.