Οικονομία

Το 3,5% έφερε την ειρήνη…

Το λογότυπο ΤΑ ΝΕΑ με σκούρα μπλε γράμματα σε ανοιχτόχρωμο φόντο
Σχόλια
5 λεπτά


Νέα διετής εργασιακή ειρήνη επιτεύχθηκε στον ιδιωτικό τομέα, σε μια μάλιστα
κρίσιμη οικονομική συγκυρία για τη χώρα μας. Στους κατώτατους μισθούς και στα
ημερομίσθια θα δοθεί φέτος αύξηση 3,5% σε δύο δόσεις και το έτος 2001 η αύξηση
θα είναι συνολικά 3,3%.






Οι αυξήσεις είναι πάνω από τον πληθωρισμό (να υπολογιστεί το ποσό των 10.000
δρχ. που θα δώσει η κυβέρνηση, καθώς και οι φορολογικές ελαφρύνσεις), ενώ
ρυθμίζονται ζητήματα που έχουν σχέση με άδειες και επιδόματα εργαζομένων στον
ιδιωτικό τομέα. Η νέα Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας 2000-2001
προβλέπει τα εξής:


­ Για το έτος 2000 αύξηση ως εξής: διορθωτικό ποσό την 31.12.1999 ύψους 0,7%
και αύξηση από 1.1.2000 ύψους 2% και από 1.7.2000 αύξηση 1,5%.


Ρήτρα για το 2001


­ Για το έτος 2001 η συνολική αύξηση θα είναι 3,3% και θα καταβληθεί ως εξής:
1,8% από 1.1.2001 και 1,5% από 1.7.2001. Για το έτος 2001 υπάρχει ρήτρα, η
οποία προβλέπει την καταβολή στο τέλος του έτους όποιας διαφοράς προκύπτει
εφόσον το άθροισμα του μέσου πληθωρισμού, προσαυξημένο κατά 1 ποσοστιαία
μονάδα, υπερβαίνει το συμφωνημένο 3,3%. Με τη νέα σύμβαση, το κατώτατο
ημερομίσθιο (στην ολοκλήρωση των αυξήσεων το έτος 2001) θα διαμορφωθεί στις
7.218 δρχ. και ο κατώτατος μισθός στις 161.130 δρχ.


­ Καταβάλλεται από 1.1.2001 πέμπτη τριετία στους εργατοτεχνίτες (5% από 4% που
ισχύει σήμερα).


­ Η αποζημίωση των εργατοτεχνιτών διαμορφώνεται από 25 έτη υπηρεσίας και άνω
στα 125 ημερομίσθια (μέχρι σήμερα για πάνω από 20 έτη ήταν 105 ημερομίσθια και
σταματούσε).


­ Βελτιώνεται η προϋπόθεση χορήγησης ετήσιας άδειας (με προϋπηρεσία 12 ετών σε
οποιονδήποτε εργοδότη και 10 ετών στον ίδιο εργοδότη, από 14 και 12 αντίστοιχα
που ισχύει σήμερα).


­ Χορηγείται μία επιπλέον εβδομάδα άδειας κατά τη λοχεία (17 από 16 σύνολο).


­ Χορηγείται άδεια γάμου 6 ημέρες (για όσους εργάζονται εξαήμερο είναι 5
ημέρες).


­ Ο πατέρας εργαζόμενος για τη γέννηση του παιδιού θα παίρνει 2 ημέρες άδεια
αντί μία).


­ Καθιερώνεται και για τους θετούς, εργαζόμενους, γονείς μειωμένο ωράριο κατά
μία ώρα για δύο έτη ή για δύο ώρες για ένα έτος.


­ Καθιερώνεται άδεια 12 εργασίμων ημερών (από 10) στους εργαζόμενους γονείς
στην περίπτωση ασθένειας των παιδιών τους και εφόσον έχουν πάνω από 2 παιδιά.


Υπενθυμίζεται ότι εντός του καλοκαιριού πρόκειται να τεθεί προς ψήφιση στη
Βουλή ρύθμιση με την οποία σε όσους αμείβονται με τους κατώτατους μισθούς και
ημερομίσθια θα δοθεί ­ μέσω της επιδότησης από το κράτος της ασφαλιστικής τους
εισφοράς ­ ποσό ύψους 10.000 δρχ. τον μήνα. Ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ κ. Χρ.
Πολυζωγόπουλος δήλωσε ότι είναι η μεγαλύτερη αύξηση που υπογράφει η
Συνομοσπονδία τα τελευταία έτη και παρατηρεί ότι αν υπολογιστεί το δεκαχίλιαρο
και η αύξηση που προκύπτει από το αφορολόγητο όριο «έγινε κατορθωτό να
ενισχυθεί το εισόδημα των χαμηλόμισθων πάνω από 13%”.


…αλλά η ανεργία τραβάει την ανηφόρα



Ρεκόρ καταγράφει η ανεργία στη χώρα μας θέτοντας σε κατάσταση συναγερμού την
κυβέρνηση. Η ΕΣΥΕ (Στατιστική Υπηρεσία) ανακοίνωσε χθες τα στοιχεία του 1999
για το εργατικό δυναμικό δίνοντας αύξηση της ανεργίας κατά 0,6% (στο 11,7% από
11,1%), το οποίο μεταφράζεται σε 522.000 ανέργους. Την ίδια ώρα το υπουργείο
Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων παρουσίαζε το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την
Απασχόληση, το οποίο περιλαμβάνει πακέτο μέτρων για την καταπολέμηση της
ανεργίας και τη δημιουργία σταθερότητας στην απασχόληση. Σύμφωνα με τα
στοιχεία της ΕΣΥΕ:


* Το 1999 το εργατικό δυναμικό ανήλθε σε 4.478.000 άτομα έναντι 4.447.000 το
1998, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 0,7%.


* Το 1999 η ανεργία ανήλθε σε 522.000 άτομα (ποσοστό 11,7% επί του εργατικού
δυναμικού) έναντι 494.000 (11,1%) το 1998. Κατά την ΕΣΥΕ μέρος της αύξησης της
ανεργίας προκύπτει από τη μείωση του πληθυσμού κατά 0,7% στις αγροτικές και
ημιαστικές περιοχές, με παράλληλη μείωση της απασχόλησης κατά 1,3% και 4% η
οποία δεν φαίνεται να απορροφάται από την αύξηση της απασχόλησης κατά 0,7%
στις αστικές περιοχές.


* Η απασχόληση στο σύνολο της χώρας παρουσίασε οριακή αύξηση κατά 0,1% σε
σχέση με το 1998, ανερχόμενη το 1999 σε 3.956.000 άτομα το 1998. Στις αστικές
περιοχές η αύξηση ανήλθε σε 0,7%.


* Κατά το 1999 οι περιφέρειες με τα μικρότερα ποσοστά ανεργίας ήταν η
Πελοπόννησος, τα Ιόνια Νησιά και η Κρήτη (8,3%), ενώ τα υψηλότερα ποσοστά
εμφανίζουν η Ήπειρος (14,2%) και η Δυτική Μακεδονία.


Για την αύξηση της ανεργίας και τα μέτρα για την αντιμετώπισή της αναμένεται
να γίνει νέα συνάντηση των συναρμοδίων υπουργών υπό την προεδρία του υπουργού
Εθνικής Οικονομίας κ. Γ. Παπαντωνίου, αφού πρώτα εξεταστούν λεπτομερώς τα
στοιχεία της ανεργίας κατά τομέα απασχόλησης. Στο μεταξύ, σε συνέντευξη Τύπου
χθες ο υπουργός Εργασίας κ. Τ. Γιαννίτσης και ο υφυπουργός κ. Χρ. Πρωτοπαπάς
επισήμαναν ότι από την εφαρμογή του νέου Εθνικού Σχεδίου Δράσης για την
Απασχόληση άμεσα ή έμμεσα θα ωφεληθούν πάνω από 900.000 άνθρωποι, εργαζόμενοι
και άνεργοι, μέσα στο έτος 2000. Ο προϋπολογισμός είναι πάνω από 800 δισ. δρχ.
Στο σχέδιο προβλέπεται η αναδιάρθρωση του ΟΑΕΔ, η σύνδεση της αρχικής με τη
συνεχιζόμενη κατάρτιση, η αναδιάρθρωση των κριτηρίων των προγραμμάτων του ΟΑΕΔ κ.ά.

Επόμενο άρθρο

Google news

Ακολουθήστε tanea.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Σχετικά άρθρα

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
0 /50
0 /2000

Τα Νεότερα

  1. Πάτρα: Διασωληνώθηκε βρέφος 4 μηνών στο Καραμανδάνειο – Έρευνα για παραμέληση
  2. Σαουδική Αραβία: Αναχαιτίσεις επιθέσεων από τους Χούθι
  3. Ιεράπετρα: Σώο εντοπίστηκε σε ρέμα το κοριτσάκι που είχε χαθεί στη Μακρυλιά

Πιο Σχολιασμένα

Πιο Διαβασμένα

Cookies